החשמל מתקרב: הארלי חשפה תמונות רשמיות של ה-LiveWire

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית האופנועים ממילווקי חשפה תמונות ראשונות של האופנוע החשמלי הראשון מתוצרתה הצפוי לצאת לשוק עוד כשנה. המפרט עדיין לא ידוע

אחרי לא מעט שמועות שהתפרסמו בשנה האחרונה, והצהרה רשמית על התכנית להציג סדרה של אופנועים חשמליים, חשפה סוף סוף הארלי דיווידסון תמונות ראשונות של האופנוע החשמלי המסקרן שלה הנושא את השם LiveWire, וצפוי לצאת לשוק באוגוסט 2019.

מדובר באופנוע החשמלי הראשון של החברה מממילווקי שמסרבת בינתיים לפרסם את המפרט שלו, אבל ממה שניתן לראות התמונות, האופנוע שומר על מראה שלא ניתן לטעות בו. אמנם לא מדובר במראה עתידני ואוונגרדי כמו חלק מהאופנועים החשמליים (נניח אלו של קרטיס), אבל מצד שני לא מדובר בעיצוב הארלי קלאסי עם גוף ארוך ועתיר ניקלים. למעשה מדובר בעיצוב קרוזר נקי למדי עם נגיעות עיצוביות, כמו המסכה הקדמית ומיכל הדלק, בסגנון דגמי הרודסטר וה-FXDR.

פרטים טכניים על יחידת ההנעה לא נמסרו, וכל מה שהחברה מוכנה לחשוף בינתיים, מלבד התמונות, הן פונקציות הקישוריות של האופנוע. כך, על פי הודעות החברה, לכלי יהיה מסך TFT, שיציג לרוכב בין היתר הוראות ניווט, אנשי קשר ושיחות נכנסות.

דבר נוסף שהסכימה החברה לחשוף הוא כי האופנוע המדובר עושה שימוש בפחות מאחוז מהחלקים בהם השתמש דגם הקונספט של ה-LiveWire, שהוצג אי שם במהלך שנת 2014. אז הדהימה החברה את עולם האופנועים, כשהכריזה כי דווקא היא המזוהה כל כך עם אופנועים אוכלי דלק, חושבת על אופנוע חשמלי.

עם הצגת הכלי ב-2014 טענה החברה ממילווקי כי הוא מסוגל להגיע מאפס למאה קילומטרים בפחות מארבע שניות. החל מ-2015 התחילו להסתובב בעולם 50 דגמי אב טיפוס של האופנועים ברחבי העולם, עליהם זכו לרכוב בודקים של החברה, כמו גם עיתונאים ומעצבי דעת קהל. נסיעות המבחן האלה היו חלק מתהליך הפיתוח של המוצר, שיסתיים עם הצגתו בעוד כשנה.

האופנוע החשמלי הוא חלק מהמהלך האסטרטגי של החברה, אותו היא אוהבת לכנות ״יותר הארלים על יותר כבישים״. כחלק מהמהלך הזה, החברה הכריזה על השקת מגוון אופנועים רחוקים מההארלי הקלאסי – וזאת בניסיון להגיע לקהלים ולשווקים חדשים. כך, לדוגמא, החברה הכריזה כי תשיק דגם אדוונצ׳ר טורינג ראשון בשנת 2020.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד