הונדה ADV התכווץ

הונדה חשפה באינדונזיה אח קטן ומוזל לקטנוע האדוונצ'ר שלה עם מנוע 150 סמ"ק שנראה כמעט כמו הדבר האמיתי. כרגע מיועד הקטנוע לשווקי מזרח אסיה בלבד

אופנועי אדוונצ'ר הם הלהיט של העולם הדו-גלגלי האחרון והם מוצעים בשלל גדלים, מינים וצבעים. בעקבות הצלחת אופנועי האדוונצ'ר החליטו בהונדה לקחת הימור ולהביא את הקונספט ההרפתקני ותנוחת הרכיבה הגבוהה גם לתחום הקטנועים הגדולים, כשלפני כ-3 שנים הוציאה לשוק את ה- X ADV 750. הגוף של הונדה X-ADV נראה כמו גוף של קטנוע, אך הוא יושב על מתלים ארוכי מהלך, חישוקים גדולים עם שפיצים והוא מונע על ידי יחידת הכוח של דגמי האינטגרה/NC. עד היום קצת קשה לעכל את הקונספט של ה-X ADV והמתחרים לא ממש טרחו להוציא לו מתחרים, אך בהונדה מאמינים שדווקא יש לו פוטנציאל שהוא מעבר ליציאה חד-פעמית.



בתערוכת הרכב שנערכה בשבוע שעבר בג'קארטה בירת אינדונזיה חשפה הונדה קטנוע אדוונצ'ר חדש בשם ADV 150, שאמנם לא קשור ל-X ADV משום בחינה מכאנית, אך עוצב ברוחו ובדמותו. עם זאת, למרות הדמיון העיצובי ADV 150 הוא בבסיסו קטנוע קטנוע עירוני, וגם היומרות שלו ליכולת שטח צנועה בהרבה מאחיו הגדול.

גופו של ADV 150 מציע שדרה מרכזית גבוהה בין רגלי הרוכב, מושב מדורג וכידון גבוה היצורים תנוחת רכיבה גבוה בהשוואה לקטנועים סנדרטיים. היציבה של הקטנוע גבוהה יחסית ,אך הוא מסתפק בחישוקים יצוקים בגודל סטנדרטי למדי של 14 אינטש מלפנים ו-13 מאחור במקום חישוקי שפיצים בגודל חריג של 17 ו-15 אינטש בהתאמה. ליציבה ולמרווח הגחון הגבוה יחסית של הונדה ADV 150 אחראים בעיקר המתלים בעלי המהלך הנדיב יחסית. באופן מעניין, צמד הבולמים האחוריים מתכווננים ובעלי מיכלי גז חיצוניים – לא בדיוק פריט שכיח בקטנועים קטני נפח.



מנועו של הקטנוע החדש נלקח מהונדה PCX 150 ומספק 14.3 כ"ס ומומנט של כ-1.4 קג"מ. בניגוד לתצורת ההנעה הייחודית של ה-X ADV עם תיבת הילוכים כפולת מצמד והינע סופי באמצעות שרשרת, -ADV 150 תצורת הנעה סטנדרטית המקובלת עם תיבה רציפה בעלת ואריאטור. זה אמור להספיק לו עבור משימות עירוניות, אבל אל תצפו לכלי לטיולים ארוכי טווח.

נכון לעתה מיועד הונדה ADV 150 לשווקים במזרח אסיה בלבד, והוא לא צפוי לקבל בשנה הקרובה תקינה אירופאית שתאפשר לשווק אותו בישראל. למרות שהוא מיועד לשווקי המזרח בהם נפוצים כלים זולים ופשוטים, בהונדה לא חסכו באבזור הקטנוע החדש והוא מצוייד כסטנדרט במערכת ABS, לוח מחוונים דיגיטלי מלא, משקף קדמי מתכוונן, מפתח חכם, שקע טעינה לטלפון הסלולרי ותאורת LED מלפנים ומאחור. מה שאומר שהונדה ADV 150 לא אמור להיות קטנוע זול. אבל ללא ספק הוא יהיה שונה וייחודי בין עדר הקטנועים הסטנדרטיים והנמוכים ממנו. אם אכן יצליח ההימור של הונדה ו-ADV 150 יימכר היטב, יתכן מאד ונחזה בשנים הקרובות באופנה חדש בשוק הקטנועים.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד