בסוף השבוע בתערוכת רומא חשפה הונדה סוף סוף את פורזה 300 החדש, אח גדול לפורזה 125 שהוצג לפני שנתיים. משפחת הפורזה היא הנציגה של הונדה בסגמנט קטנועי המנהלים הספורטיביים, המקבילה למשפחת ה-XMax הפופולארית של ימאהה. למרות החשיבות הגדולה של הסדרה עבור הונדה בשוק האירופאי, התמהמה החברה בהצגת גרסת ה-300 שפונה לפחו שוק הנפח מבוקש מאד.
עם זאת, בהחלט היה שווה לחכות לדגם החדש המציג קפיצת דרך ושינוי כיוון בהשוואה לפורזה 300 היוצא. העיצוב כמעט זהה לזה של גרסת ה-125 ונראה דינמי וספורטיבי יותר, ללא הקווים העגלגלים והמשקף הקצוץ של פורזה 300 היוצא. הפורזה החדש גם קטן יותר במידותיו, עם בסיס גלגלים שהתקצר ב-3 ס"מ (151 ס"מ), אורך שהתקצר ב-2 ס"מ (214 ס"מ) וזווית היגוי של 26.5 מעלות, חדה בחצי מעלה לעומת העבר. מה שחשוב לא פחות הוא שעם משקל של 184 ק"ג הדגם החדש קל יותר ב-12 ק"ג משמעותיים מקודמו. יחד עם מעבר לחישוק "15 מלפנים ו-"14 מאחור (לעומת "14 ו-"13 בעבר) אמור הפורזה החדש לשנות כיוון יותר בזריזות מבלי לפגוע ביציבות.
למרות המרכב והשלדה החדשה, המנוע נותר זהה בתצורתו לזה של לדור הקודם (כמו גם ל-SH300) עם נפח של 279 סמ"ק, הזרקת דלק וגל זיזים עילי יחיד, אך עבר מספר שינויים מהותיים והותאם לתקן יורו 4 המחמיר. ההספק המרבי ירד במעט ל-מ-25.5 כ"ס ל-24.8 כ"ס, אך אלו מתקבלים עתה ב-7,000 סל"ד, 1,250 סל"ד נמוך יותר. המומנט צמח ב-0.2 קג"מ ל-2.77 קג"מ בסך הכל המתקבלים ב-5,750 סל"ד, 250 סל"ד מוקדם יותר. לטענת הונדה זמינות הכוח המשופרת והמשקל הנמוך יותר מאפשרים לפורזה 300 החדש להאיץ ל-200 מטר ב-11.1 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 129 קמ"ש, 0.3 שניה פחות ו-2 קמ"ש יותר ביחס לפורזה 300 הקודם. צריכת הדלק המוצהרת היא 31 ק"מ לליטר.
מערכת ABS היא ציוד סטנדרטי בפורזה החדש שמציע מעתה גם מערכת בקרת מומנט, למעשה מעין מערכת בקרת משיכה המפחיתה את כוח המנוע בזמן זיהוי הפרשי מהירות בין הגלגלים. הדגם החדש מציג גם שדרוג משמעותי בתחום האבזור כשתאורת LED מלאה בחזית, בולמים אחוריים עם כיוון עומס קפיץ, מפתח חכם ומשקף קדמי מתכוונן חשמלית. רשימת האופציות כוללת ידיות מחוממות, ארגז מקורי ומערכת אזעקה. שיווקו של פורזה 300 החדש יחל באירופה בחודשים הקרובים בארבעה צביעות שונות והוא צפוי לנחות גם בישראל יחד עם אחיו בנפח 125 סמ"ק.