מאז שחובר מנוע לאופניים התפתח אמנם האופנוע באופן משמעותי אבל גם היום מונעים רוב הקטנועים והאופנועים באמצעות מנועי בעירה פנימית ורק מיעוטם באמצעות מנועים חשמליים.
בעוד שבשוק המכוניות מוצעות לא מעט מערכות הנעה היברידיות, הרי שלמעט כמה דגמי קונספט פיאג'ו היא יצרנית האופנועים היחידה שהציגה קטנוע היברידי אמיתי – MP3 הייבריד בעל שלושת הגלגלים שבו מונע הגלגל האחורי באמצעות מערכת שמשלבת מנוע חשמלי עם מנוע בעירה פנימית.
האתר Motorcycle.com טוען, על סמך מקורותיו, שסוזוקי הגישה בארה"ב בקשה למספר פטנטים שהחיבור שלהם מעיד על היתכנות לקטנוע היברידי.
הפטנטים של סוזוקי מתארים מנועים מופרדים באופן שבו מנוע בעירה פנימית רגיל מניע, כרגיל, את הגלגל האחורי ואילו מנוע חשמלי שמותקן בטבורו של הגלגל הקדמי מניע אותו (בערך כמו באופניים חשמליים).
התוצאה היא לא רק קטנוע היברידי אלא גם בעל הנעה כפולה.
אנשי סוזוקי הגישו מספר פטנטים למתלה קדמי לא קונבנציונלי, מיקום הבלמים והבולם, סוג המנוע החשמלי, וגם למיקום מנוע הבעירה הפנימית מאחור – שם הוצגו מספר אופציות, בהן תצורה אופיינית לקטנוע עם מנוע שמחובר לזרוע האחורית, וגם מנוע שמותקן בתוך שלדה כמו ב-טי מקס של ימאהה ובהונדה אינטגרה.
גם ימאהה השתעשעה בעבר ברעיון ההנעה הכפולה, אבל אצלה זה היה עם מנוע בעירה פנימית שמעביר כח לגלגל הקדמי, והרעיון מעולם לא הגיע לפס הייצור.