גאסגאס ES700 במבחן דרכים (2025)

גאסגאס ES700 במבחן דרכים
אופנוע הכביש הראשון מתוצרת גאסגאס הוא גרסה אדומה ל-KTM 690 ולהוסקוורנה 701, והוא מעניק את מלוא החוויה שאפשר לצפות לה ממנוע בנפח 700 סמ״ק עם 74 כוחות-סוס. אז אנחנו מתחילים עם תג מחיר של 69,300 שקלים ועם צבע אדום

גאסגאס ES700 – מספר פרטים יבשים לפני שמתניעים:

• מנוע – סינגל LC4 ‏ 692.7 סמ״ק, 74 כ״ס @ 8,000 סל״ד, 7.35 קג״מ @ 6,500 סל״ד
• ממדים – גובה מושב 935 מ״מ; מרווח גחון 269 מ״מ; משקל יבש 146 ק״ג
• תחזוקה: טיפול בכל 10,000 ק״מ – כפול כמעט מהנורמה בדואל-ספורט
• מחיר: 69,300 שקלים
• ייצור: קבוצת KTM באוסטריה
• מתחרים ישירים – הוסקוורנה 701 אנדורו, KTM 690 אנדורו R, סוזוקי DR650 , קוב 450 rally, וגם SWM dualsport 650

 

גאסגאס ES700 (2025) במבחן דרכים

 

שורה תחתונה תחילה

היי אתה, הרוכב – אם אתה איש של רכיבות ארוכות והרבה כביש – זה לא האופנוע בשבילך. אם הכביש הוא רק אוטוסטרדה אל השטח – כאן תרגיש בבית. מכונת ווילי מטורללת, חולץ פקקים, אלוף אורבני, אופנוע שטח בכביש.

בתוך נישת ה-“Big-Single Dual-Sport” מציע גאסגאס ES 700 את חבילת האלקטרוניקה המתקדמת ביותר, ואת מרווח הטיפולים הארוך בקבוצה, עם תג מחיר נמוך מזה של האחים מאוסטריה.

אופנוע של ניגודים

יש כאן אופנוע אנלוגי עם דלתית מיכל דלק שנשלפת החוצה עם המפתח כמו פעם. לוח שעונים מינימליסטי, אפילו בלי מד דלק (רק מנורת התראה), שתי מפות ניהול מנוע, בקרת אחיזה ניתנת לניתוק, ABS ניתן לכיבוי מלא במצב שטח (רק תחת מפה 2) וקוויק שיפטר שעובד בדיליי קצר, ורק בסל"ד גבוה. אגב, באותו מחיר אפשר לקבל את גרסת A1 המוגבלת ל-47 כוחות סוס. יאללה, מתניעים…

גאסגאס נולד בקטלוניה, ספרד, בשנת 1985 ונרכש על-ידי קבוצת KTM בשנת 2019. כעת, אחרי השנה הדרמטית שעברה על הקבוצה האוסטרית, צריך לקוות שהוא נהנה מן הגיבוי של קבוצת בג'אג' ההודית.
המיצוב של גאסגאס אמור לקסום לישראלים: כמעט כל מה שיש למותג הכתום להציע אבל במחיר פחות כואב, 69,300 שקלים במקרה הזה, לעומת 77,000 שקלים ל-KTM 690 או 75,000 שקלים שנדרשים תמורת האח הכחול – הוסקוורנה 701 אנדורו.

 

גאסגאס ES700 (2025) במבחן דרכים

גאסגאס ES700: יומנו של רוכב

בוקר.
אני עולה על הכביש המהיר. רוכב נגד הרוח. הנסיעה מתארכת, אני שומר על הקצב. עד 120 קמ"ש. מעבר לזה מתחיל לכאוב לי קצת בגב התחתון. "אני אתחזק עם הזמן" אני אומר לעצמי. הכיסא שטוח, רחב וממש גבוה. אני משנה את מיקום הישבן לעיתים תכופות. ברמזור אני עומד ליד קטנוע. הוא מביט בי בחשק, אז אני יוצא בווילי מדליק ומחייך מאושר.

צהריים.
אני נכנס לחולון. נתיב אחד הפך לשניים. סימונים כתומים מצוירים על האספלט בתפזורת. עבודות הרכבת או מה שזה לא יהיה הורסות וסותמות את העיר. הכביש (אם אפשר לקרוא לו ככה), מלא בורות. הכידון של הגאסגאס עובר מעל מראות הרכבים ומתחת למראות המשאיות. אני משחק. רוכב במרווח הצר שבין טורי הרכבים מבלי להוריד רגליים. מדמיין ומרגיש רכיבת הארד-אנדורו בבן-שמן.
האופנוע הזה מרסק פקקים, משמיד תשתיות לקויות, מעלים מפגעים. שיט. פספסתי פנייה. אני נותן פרסת סופרמוטו-סטייל, עולה מדרכה כאילו היא בלתי נראית ועוצר על הדוכן של חב"ד להנחת תפילין מקודשת. האופנוע הזה הוא מכונה עירונית מופלאה.

אחה"צ.
שוב כביש מהיר. הפעם יש כאן פקק תנועה מחריד. אני רוכב בשוליים ומודה ליקום שאני מוכרח לרכוב לאט ולא חייב להילחם, שוב, ברוח. כרבע שעה לפני ההגעה הביתה, אני עומד ברמזור, מכבה את ה-ABS, וחותך לשטח. המעבר לעמידה טבעי לחלוטין. האופנוע מעט רחב בין הרגליים והרגליות צרות מדי. זה מבאס. הן דורשות החלפה לאפטרמקט רחב כדי שכל הרגל תהיה על הרגלית. אבל בכל זאת יש כאן מתחתיי מנוע סינגל ותנוחת אנדורו, אז אני מפוצץ גז על השבילים, מניף קדמי בהילוך רביעי וטס במעבר בין כורכר לחול ים וחוזר חלילה. הכל קטן עליו בשטח.

 

גאסגאס ES700 (2025) במבחן דרכים

מתחת למעטה הפלסטיק האדום חבויים רכיבים מכאניים ואלקטרוניים מהשורה הראשונה, והם אלה שמגדירים את האופי של ES700.

מפרט טכני – GasGas ES 700 (2025)

מנוע
סוג 1 צילינדר, 4 פעימות, מקורר נוזל
נפח 692.7 סמ"ק
הספק 55 kW (74 כ"ס) ב-8,000 סל"ד
מומנט 73.5 נ"מ ב-6,500 סל"ד
קדח x מהלך 105×80 מ"מ
יחס דחיסה 12.7:1
ניהול מנוע Keihin EMS עם Ride-by-Wire, הצתה כפולה
מצמד APTC Slipper קלאץ' (מחליק), הידראולי
שלדה
סוג מסבך צינורות פלדת כרומולי, משקל 8.4 ק"ג
שלדת זנב פוליאמיד נושא עומס עם מיכל דלק אינטגרלי 13.5 ליטר, משקל 5.2 ק"ג
זרוע אחורית יציקת אלומיניום, משקל 3.9 ק"ג
מתלים
מזלג קדמי WP XPLOR-USD, קוטר 48 מ"מ, מהלך 250 מ"מ
בולם אחורי WP XPLOR עם מערכת Pro-Lever, מהלך 250 מ"מ
בלמים
קדמי קליפר Brembo צף 2 בוכנות, דיסק 300 מ"מ
אחורי קליפר Brembo צף 1 בוכנה, דיסק 240 מ"מ
ABS Bosch 9.1 MP עם רגישות להטיה ומצב שטח
גלגלים וצמיגים
גלגל קדמי חישור "21, חישוק D.I.D, צמיג Continental TKC 80 90/90-21
גלגל אחורי חישור "18, חישוק D.I.D, צמיג Continental TKC 80 140/80-18
מידות ומשקלים
בסיס גלגלים 1506 מ"מ
גובה מושב 935 מ"מ
מרווח גחון 270 מ"מ
משקל (יבש) 146.5 ק"ג

 

 

גאסגאס ES700 (2025) במבחן דרכים

מנוע, ביצועים

מנוע ה-LC4 בנפח 692.7 סמ"ק נחשב למנוע הסינגל בייצור סדרתי החזק ביותר. הוא מפיק 74 כוחות סוס ומומנט בריא של 73.5 ניוטון-מטר.

בראש המנוע, בתצורת גל זיזים עילי יחיד, יש ארבעה שסתומים ומערכת הצתה עם שני מצתים לטובת בעירה יעילה יותר והספק חלק. יתרון ייחודי לדגם הוא מרווחי טיפולים ארוכים – אחת ל-10,000 ק"מ – וזה נתון מרשים עבור מנוע עם ביצועים כאלה, שהופך את האחזקה לפחות יקרה.

דורות קודמים של המנוע הזה סבלו מרעידות ידועות לשמצה אבל זה תוקן באמצעות התקנת שני גלי איזון – אחד בראש המנוע והשני בגל הארכובה. הם מפחיתים משמעותית את הוויברציות. למרות זאת, רעידות הן חלק לא נפרד מן האופי של סינגל בנפח כזה. הן נוכחות, אך מעודנות בהרבה מבעבר.

בסל"ד נמוך המנוע הזה גמיש וקל לשליטה, וזה סוד כוחו בתנועה עירונית ובקטעים טכניים. אלא שעם פתיחת מצערת נחשף הצד החוליגני והמתפרץ, מה שמאפשר להניף גלגל קדמי כמעט בכל מצב.

 

גאסגאס ES700 (2025) במבחן דרכים

 

מערכת המתלים כוללת מתלי WP XPLOR עם מהלך נדיב של 250 מ"מ מלפנים ומאחור, עם מזלג קדמי עם בולם הפוך בקוטר 48 מ"מ ואפשרויות נוחות לכיוונון.

יש מצערת אלקטרונית (Ride-by-Wire) ושני מצבי רכיבה שאפשר לבחור ביניהם תוך כדי תנועה: מצב 1 (Street): מיועד לכביש ומספק תגובת מצערת חדה ורגישות מלאה של בקרת האחיזה ושל מערכת ה-ABS. במצב 2 (Off-road) מתקבלת תגובת מצערת ישירה יותר לטובת שליטה מדויקת ברכיבת שטח. בקרת האחיזה מאפשרת סבסוב גלגל אחורי מבוקר, והכי חשוב – מופעל מצב ABS Off-Road.

לאופנוע יש קוויקשיפטר דו-כיווני שמאפשרת העלאה והורדה של הילוכים ללא שימוש במצמד, וזאת בעזרת "גז ביניים" אוטומטי (Auto-blip) בהורדת הילוכים להתאמת סל"ד המנוע למהירות הנסיעה.

המושב מקשה מאוד על רכיבות ארוכות. הוא תוכנן לרכיבת שטח אקטיבית בעמידה, ולא לישיבה ממושכת.

גאסגאס ES700 (2025) במבחן דרכים

שורה תחתונה

האופנוע הזה בשבילך אם:

o אתה רוכב עירוני שמאס בפקקים ומחפש את הכלי האולטימטיבי להשמדתם, כזה שהופך כל נסיעה לעבודה להרפתקה.
o אתה רוכב שבילים ואנדורו שצריך להגיע לנקודת ההתחלה על הכביש, אך מסרב להתפשר על יכולות האופנוע כשהאספלט נגמר.
o אתה רואה באופנוע בסיס להתאמה אישית, ומעריך את מחיר הכניסה הנמוך כהזדמנות להשקיע את החיסכון בבניית מכונה מותאמת לצרכיך.
o אתה מעדיף כיף גולמי, זריזות וכוח על פני נוחות למרחקים ארוכים. אתה רוצה "אופנוע חוליגנים" שהוא גם נשק שטח לגיטימי.

האופנוע הזה לא בשבילך אם:

o השימוש העיקרי שלך הוא תיור למרחקים ארוכים או נסיעות בינעירוניות ממושכות. היעדר מיגון רוח, המושב הקשיח ואופי המנוע יהפכו למעייפים במהירות.
o אתה רוכב אנדורו תחרותי המחפש את הכלי הקל והחד ביותר. אופנוע תחרות ייעודי (כמו גאסגאס EC 300) עדיין יהיה הבחירה העדיפה.
o השיקול העליון שלך הוא תקציב מינימלי ואמינות מוחלטת, ואתה מוכן לחיות עם פער ביצועים משמעותי. במקרה זה, דו-שימושי יפני עשוי להתאים יותר.

 

גאסגאס ES700 (2025) במבחן דרכים

גלילה לראש העמוד