ב.מ.וו F850GS במבחן דרכים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ב.מ.וו ממשיכה להרים את הרף בקטגוריית האדוונצ'רים בנפח בינוני עם F850GS החדש. יצאנו לבדוק האם מדובר באופנוע הרב-משימתי האידאלי לכבישי ישראל


זה אולי לא נראה כך ממבט ראשון, אך ב.מ.וו F850GS שהוצג בתערוכת מילאנו 2017 לצד אחיו הקטן F750GS הוא דגם כמעט חדש לחלוטין, אשר שניהם החליפו את  F800GS ו-F700GS בהתאמה. שני הדגמים נועדו להתחרות בקטגוריית הביניים על ליבם של רוכבים שמחפשים אופנוע אדוונצ'ר רב שימושי, אבל לא יכולים להרשות לעצמם R1250GS, או לחילופין לא מחפשים לחצות יבשות.

הבסיס של שני הדגמים זהה עם מנוע טווין מקבילי בנפח 853 סמ"ק, אבל בעוד ה-750 מיועד לרוכבים מתונים יותר בעלי אוריינטציית כביש מובהקת ומוגדר כדגם כניסה, ה-850 מיועד להיות בעל אופי קרבי יותר, עם מראה של GS "אמיתי" וגם יכולת לרדת מהאספלט הסלול. ההבדלים העיקרים בהם ניחן ה-850 הם בהספק מנוע שקפץ מ-77 ל-95 כ"ס, חישוקי שפיצים כשהקדמי בקוטר 21 אינץ' ומתלים משודרגים המתאפיינים במזלג הפוך בקוטר 43 מ”מ מלפנים ובולם מתכוונן מאחור. ישנם מן הסתם גם שינויים קלים בגאומטריית המתלים ותנוחת רכיבה שונה הודות למושב גבוה יותר בכמעט 5 ס"מ.

ההקדמה הטכנית הזו הייתה הכרחית כיוון ש-F850GS הוא אופנוע שעומד בזכות עצמו למרות הדמיון הגדול לאחיו הצנוע כמו גם לדגם המוחלף. אז אחרי שעשינו היכרות עם האופנוע הנכבד הגיע הזמן לצד לדרך ולגלות אם מצאנו חבר חדש לגמיעת מרחקים.

מנת פתיחה
כבר בתחילת תנועה אי אפשר להתעלם מתנוחת ישיבה זקופה וגבוהה הממקמת את המבט  מעל הרכבים שמסביב, כך שאני רואה את כל מעשי הקונדס שנהגי ישראל מכינים לי עוד לפני שהם מורידים עיניים לפלאפון. הבימר הכל חדש הזה ממקם אותי בתנוחת רכיבה מושלמת. ידיים, רגליים, פלג גוף עליון. איזה יופי. אני גמד על אופנוע גרמני ואני מרגיש שהכל במקום. כאילו בנו אותו במיוחד בשבילי.

ב.מ.וו שתמיד התהדרו בחדשנות במחלקת האופנועים פינקו אותנו בכמה פיצ'רים מדליקים דוגמת נעילת כידון חשמלית בלחיצת כפתור, פתיחת מיכל דלק ללא מפתח בטווח של 30 שניות מפקודת כיבוי המנוע ועד חיבור בין האופנוע לאפליקציה דרכה ניתן לנווט, לקבל מידע על היסטוריית רכיבות, מרווח טיפולים ועוד. בכלל, הכלי הזה מאד טכנולוגי אבל התפעול שלו ידידותי ולא מסורבל כך שגם טכנופובים יצליחו להסתדר איתו בקלות. ניתן לנתק את ה-ABS ואת בקרת האחיזה, להעביר מצבי רכיבה או לשוטט ברחבי המידע במסך התצוגה הענקי בקלות מרשימה. בקיצור, בנוי ומתוכן בדייקנות גרמנית קלאסית.

דייט מתקדם
אחרי שריפת קילומטרים מרובה ברחבי הארץ הגעתי למסקנה ביני לבין עצמי: ככל הנראה הגיעו לארץ משלחת מהנדסים גרמנים-קפדניים-חמורי סבר שהחליטו ליצור אופנוע מושלם להתנהלות ורכיבה בישראל. כן, ממש ככה. גרמנים שמבינים דבר או שניים ביעילות ותכננו כלי פרקטי, נוסך ביטחון ורב שימושי לרכיבה. מסידורים בעיר הצפופה ועד טיולי סוף שבוע בהרכבה.

אני לא זוכר מתי טיפסתי על אופנוע והרגשתי מיד כל-כך בבית, בפרט שלא מדובר באופנוע צנום אלא בקרנף קטן במשקל של 229 ק"ג רטובים. אני יושב, עומד, פונה ובולם חזק איתו, כשמבחינתי אין קשר בין המשקל העצמי של הכלי וגובה המושב לבין הקלילות בה מתבצעות פעולות הרכיבה בפועל. ה-GS החדש הוא כלי סופר אינטואיטיבי וקל שליטה כשכל פעולה מתבצעת בזרימה ובנעימות חמאתית.

F850GS מתנהג כמו ילד אירופאי ממושמע ועוזר לנפק ביצועים טובים ביותר. אני לא מתכוון להשחזת רגליות או רולינג-סטופי אלא ליציבות, דינאמיות, השכבות מכובדות והעובדה שבסיום רכיבה ארוכה תרדו ממנו בעייפות מינימאלית. הוא מגהץ כבישים יתומים ממע"צ, עולה מדרכות כמו אנדורו מקצועי. יציב ונוח מאוד לרכיבה גם במהירויות בהן בדרך כלל אף אחד לא יעקוף אתכם, ומצד שני חבר טוב ונאמן בכבישים טכניים כשתרצו שהאוזן שלכם תהיה מאונכת לאספלט.

ה-GS הזה כנצר לשושלת מפוארת מוגדר כאופנוע אדוונצ'ר ולמרות שלכבוד ריקוד הטנגו-שטח המשותף שלנו הוא לבש צמיגי כביש ואני חליפת סקפטיות, הופתעתי לטובה גם על השבילים. הבימר הזה מספק אחלה של אופציה לרדת קצת מהאספלט מדי פעם כדי לטעום טבע.

משלחת הגרמנים חמורת הסבר שהמצאתי בראשי זייפה ממש בקטנה בכמה נקודות אליהן כדאי להפנות תשומת לב כשתיקחו את הב.מ.וו הזה לנסיעת מבחן. מושב האופנוע שטוח וקשיח מדי וזה מעט מעיב על חבילת הנוחות הכללית, מיגון הרוח קטן ורוכבים גבוהים ממני (1.73 מטר ביום שמשי) כנראה יחשקו במשקף גדול יותר. הסאונד הבוקע מהאופנוע בתנועה איטית מזכיר לי מכונת תפירה וסובייקטיבית, עיצוב הב.מ.וו נע בין "פשוט" ל"לא סקסי בעליל". זה אופנוע בעל מראה תכליתי. מי שמחפש סקס אפיל שיקנה S1000RR.

לעומת זאת, מגני הידיים מצוינים, ישנה אפשרות לתוספת קוויק-שיפטר ושלל תופינים נוספים כשהאופנועים הנמסרים בישראל כוללים מצב רכיבה ENDURO PRO הממתן את התערבות בקרות האחיזה שבחו"ל מוצע בתוספת תשלום. כמו כל בן למשפחת האדוונצ'רים של ב.מ.וו, ישנו קטלוג שלם של תוספות, אבזור ואפילו ביגוד תואם כדי שכל רוכב יוכל לתפור עבור את ה-GS בדיוק לצרכיו ומידותיו.

העושר הזה מוביל אותנו גם לנקודה הבאה. לצד גשם המחמאות שבאמת מגיעות לאופנוע הנפלא הזה שיכול לפנות למגוון גדול של רוכבים, לא כל הרוכבים יוכלו להרשות אותו לעצמם. ב.מ.וו F850GS החדש מתומחר בארץ בכ-108 אלף ש"ח, מחיר מציאה ביחס ל-R1250GS אבל לא מחיר נמוך כלל בפני עצמו. ביחס למתחריו הישירים בגודל ובנפח כמו ימאהה טרייסר 900 הבימר יקר משמעותית. למעשה גם ביחס לכלים מעט גדולים יותר כמו הונדה אפריקה טווין, דוקאטי מולטיסטאדה 950 ואפילו ימאהה סופר טנרה הוא עדין יקר בכמה אלפי שקלים בודדים – לפני שמתחילים לאבזר אותו. בקיצור, על איכות צריך לשלם.

שחקן חיזוק
בעולם מקצועות ספורט הכדור ישנו תיאור-ביטוי שנקרא All-around. המשמעות היא שחקן שיכול לעשות את כל התפקידים במגרש בצורה טובה מאוד. ב.מ.וו F850GS עומד בגאון בדיוק במשבצת הזו ומתאים לרוכב הישראלי הממוצע באופן כמעט מושלם. זהו אופנוע שממקסם את נתוניו ונותן לרוכב את כל הכלים להרגיש בטוח, זורם ונינוח.

הבימר הזה הוא כלי יעיל ולא סקסי, אבל יש לו את הקטע המגניב שלו כאופנוע רב-משימתי. ולא משנה מה תהיה המשימה, ה-F850 התגלה ככלי זריז ושמח במיוחד, אינטואיטיבי ונשלט שמצויד במיטב הטכנולוגיה המאפשרת לחרוש את המדינה בעיר, בכביש המהיר ואפילו לפזול לרכיבת שטח מתונה. רק מחירו הגבוה מעיב על החבילה, אבל מי שיכול להרשות לעצמו לרכוש GS יכול לסמן לעצמו V נוסף בדמות סמל סטאטוס דו-גלגלי.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד