בשנה הבאה תחזור בימוטה לאליפות הסופרבייק ורגע לפני כן, בתערוכת מילאנו, הם הסירו רשמית את הכיסוי מעל B998 'רימיני' – שהוא גרסת הכביש שנחוצה לצורך ההומולוגציה של אופנועי המסלול.
לטובת מי שפספס נזכיר שאחרי שנים לא מעטות של קשיים כלכליים ואף פשיטות רגל של יצרנית העל של שלדות אופנועים, מחצית הבעלות בבימוטה נרכשה על-ידי קוואסאקי היפנית ערב מגפת קורונה, בשנת 2019.
הצעד הבא של היצרנית היפנית הוא ארגון מחדש של קבוצת המרוצים הספרדית של קוואסאקי באליפות העולם בסופרבייק – WorldSBK (והפיכתה לאיטלקית), ועל הדרך גם יצירת KB998 אשר ירוץ תחת הסלוגן Bimota by Kawasaki Racing Team.
כדי לעמוד בתקנות של אליפות זאת נדרשת בימוטה לייצר 500 יחידות של KB998 וזאת תוכנית הייצור שלה: 125 האופנועים הראשונים ימותגו כ-Rimini, על שם עיר הבית של בימוטה בצפון מזרח איטליה, והייצור שלהם יושלם ל-24 בפברואר 2025. סדרה שנייה של 125 יחידות נוספות ייווצרו עד לסוף שנת 2025, ובמהלך שנת 2026 ייוצרו 250 היחידות האחרונות.
למזלם של 500 המאושרים שיזכו להיות הבעלים של אופנוע מרוצים מהמם – תקנות האליפות גם מאלצות את היצרניות להרגיע בתמחור, אם כי הכל כמובן יחסי. אם אתם חושקים לשים יד על אופנוע מגרסת רימיני – שהושקה כאמור ראשונה – תנחו את פקיד הבנק שלכם להעביר ל(עיר) רימיני סכום צנוע של 44,000 אירו, ותאמינו לנו שהם מפסידים עליכם.
אמרתם 'בימוטה' אמרתם שילדה שאי אפשר להפסיק לרייר כאשר מביטים בה, וגם השילדה המעוצבת להפליא של KB998 תגרום לכם לבריחת שתן. אבל מותר לכם להתרגש גם מחלקי המעטה שבנויים מסיבי פחמן. בתוך כדי ריור על התמונות קבלו את הדבר הזה: לגרסת המסלול של KB998 יש מערכת ממוחשבת שמנהלת הסטה של חלקי מעטה כדי להתאים את האווירודינמיקה לתנאי המסלול, ומערכת זאת לא נשלטת על-ידי הרוכב אלא בהתאם להגדרות שמוזנות בה מראש ומרחוק.
האם וכיצד תתורגם המערכת הזאת לאופנוע הכביש? מעניין לדעת, אם כי התקנות מאפשרות לבצע לא מעט שינויים בגרסת המסלול ביחס לגרסת הייצור הסדרתי.
ערך הליבה והמומחיות של בימוטה הוא הנדסת השלדה והמתלים שלהם (וגם העיצובים המהממים, לפני הכל הם איטלקים), ואת כל השאר הם תמיד משאירים למי שמתמחה בדברים אחרים. לתוך השלדה של בימוטה נשתל מנוע ה-998 סמ"ק הארבעה צילינדרי של קוואסאקי ZX-10RR שמספק הספק צנוע של כ-200 כוחות סוס ב-13,600 סל"ד ומומנט של 11.32 קג"מ ב-11,000 סל"ד.
כל היצירה הזאת שוקלת 194 קילוגרם והשינוי היחיד שבוצע ביחידת ההנעה ביחס לאופנוע המקור הירוק הוא החלפת המפלט ביצירה של אקרופוביץ'. עוד קצת זריקת שמות: המתלים סופקו על-ידי Showa, והבלמים מתוצרת ברמבו.
אמצעי השליטה כמו מתגים, לוח מחוונים מסוג TFT וכיוצא באלה, וכל האלקטרוניקה, הושאלו AS IS מה-ZX-10RR – אופנוע הדגל של קוואסאקי, וזה כמובן כולל ABS עם מודעות לפניות, בקרת משיכה, בקרת שיגור, העברת הילוכים מהירה דו-כיוונית ואפילו בקרת שיוט (שזה קצת "צלם בהיכל", אבל מילא).
מי שעדיין לא שם בצד 44,000 אירו יכול להתחיל לחסוך.