שוק האופנועים החשמליים מתחמם

אלטא מוטורס Red Shift SX
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
במקביל להתפתחות הדרמטית של מכוניות חשמליות גם תחום האופנועים החשמליים תופס תאוצה

גזרת המכוניות החשמליות מתחממת במהירות ובתעשיית הרכב חוזים שכבר בתוך 6-7 שנים יהיה מחירה של מכונית חשמלית שקול לזה של מכונית בעלת מנוע בעירה פנימית. המהפיכה החשמלית לא פוסחת, כמובן, גם על העולם הדו-גלגלי, במיוחד בימים שבהם ממשלת צרפת מתכננת איסור מכירת מכוניות מונעות במנועי בעירה פנימית כבר משנת 2040.

כבר כיום פועלות לא מעט יצרניות של אופנועים וקטנועים חשמליים, אבל עד כה נמנעו היצרניות הגדולות להיכנס למשחק באופן משמעותי. עם זאת, הונדה כבר הכריזה שתציע קאב חשמלי החל מהשנה הבאה, ואנחנו השתעשענו עם הרעיון שגם KTM וקוואסאקי בעניין. בנוסף, גם במוטוג'יפי מתכננים סדרה חשמלית.

אחת מן היצרניות הקטנות שמצליחה לבלוט בעדר היא אלטא מוטורס (Alta Motors), יצרנית אמריקנית צעירה מקליפורניה. החברה מציעה שני אופנועים, מוטוקרוס וסופרמוטו, שנקראים  Redshift SX (תמונה בראש הידיעה) ו-Redshit SM בהתאמה. אופנוע המוטוקרוס שלה שוקל כ-120 ק"ג והמנוע מספק 40 כ"ס ו-16.5 קג"מ. בחברה טוענים שבמרוץ מוטוקרוס מאפשרת הסוללה 20 דקות רכיבה, ברכיבה פחות מאומצת היא מספיקה ל-45 דקות, וברכיבת שטח לא תחרותית היא תספיק גם למספר שעות. החברה פרצה לתודעה כאשר התחרתה בתחרות רדבול סטרייט רית'ם (red bull straight rhythm) ורוכב שלה ניצח רוכב על אופנוע מוטוקרוס קונבנציונלי.

בחודש שעברה דיווחה החברה על גיוס של 27 מיליון דולר ממשקיעים, מה שמעיד שיש מי שמאמינים בטכנולוגיה הזאת. החברה מתכוונת להרחיב את מרכז המחקר והפיתוח שלה ולהציג דגמים חדשים, כמו אופנוע פלאט-טרק שהציגה לאחרונה, שמותאם לכביש הציבורי.

אלטא מוטורס פלט טרקר

חברה אמריקנית אחרת מקליפורניה היא לייטיניג (lightining), הוותיקה יותר, שהוקמה בשנת 2010 ומציעה אופנוע סופרבייק שנקרא LS-218. אופנוע זה ניצח את מירוץ טיפוס הגבעה פייקס-פיק בשנת 2013 בקטגורית האופנועים. המנוע החשמלי שלו מספק 200 כ"ס ויותר מ-23 קג"מ, אבל המגבלה שלו כמובן היא טווח הרכיבה: בין 160 ק"מ ל-300 ק"מ, תלוי בסוג הסוללה.

כדי להפיג את חששות הלקוחות מ"חרדת הטווח" האופיינית לכלים חשמליים בכלל הציבה לעצמה החברה אתגר: להגיע מסן פרנסיסיקו ללוס אנג'לס, מרחק של כ-600 ק"מ, בטעינה אחת.

אחרונה חביבה להיום היא מויג'ן היפנית, שמוכרת בעיקר כיצרנית של חלקים חליפיים למכוניות מתוצרת הונדה. במקרה שלנו היא משתפת פעולה עם חטיבת האופנועים של הונדה ומייצרת עבורה את 'שינדן', שאיתו הונדה מתחרה במרוץ של האי מאן ואף ניצחה שם בארבע השנים האחרונות.

לאחרונה הציגה החברה את E-Rex, אופנוע קונספט חשמלי לרכיבת שטח. העיצוב שלו אמנם מזכיר קצת דינוזאור, כפי שגם רומז שם הדגם, אבל השאר נראה מעניין, כמו למשל שלדה שלקוחה מדגם המוטוקרוס של הונדה, CRF250R.

הונדה ומיוג'ן לא מנדבות פרטים רבים כך שלא מן הנמנע שמדובר בתרגיל עיצוב שנועד גם לבחון את טמפרטורת המים ואת מידת העניין של לקוחות.

מיוגן E-REX

אם הונדה תחליט לייצר אופנוע שטח חשמלי היא היא תצטרף אל KTM ותהיה היצרנית הגדולה השנייה במשחק זה. גם הארלי דויידסון הציגה אופנוע חשמלי, כפרוייקט Livewire, ואם החברה האמריקנית שמזוהה עם מנועי V טווין רועשים וענקיים בוחנת את הנושא אז אנחנו כנראה באמת על סף עידן חדש.

בינתיים, אצלנו בישראל, מוצעים כבר האופנועים החשמליים מתוצרת חברות מובילות בתחום זה כמו זירו ואנרג'יקה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד