fbpx
TheDoo
  • בית
  • מי אנחנו
  • כתבות נוספות
    • חדשות מקומיות
    • השקה מקומית
    • כתבת מגזין
    • סיבוב זריז
    • חדשות מהעולם
    • ספורט מוטורי
  • צור קשר
  • חברים
    • התחברות
    • רישום חברים חדשים
  • אינדקס עסקים
    • כל בתי העסק בתחום הדו גלגלי
    • מוסכים
    • טריידאין
    • ייבוא ושיווק אופנועים
    • ציוד ואביזרים
  • בית
  • מי אנחנו
  • כתבות נוספות
    • חדשות מקומיות
    • השקה מקומית
    • כתבת מגזין
    • סיבוב זריז
    • חדשות מהעולם
    • ספורט מוטורי
  • צור קשר
  • חברים
    • התחברות
    • רישום חברים חדשים
  • אינדקס עסקים
    • כל בתי העסק בתחום הדו גלגלי
    • מוסכים
    • טריידאין
    • ייבוא ושיווק אופנועים
    • ציוד ואביזרים
TheDoo
  • בית
  • מי אנחנו
  • כתבות נוספות
    • חדשות מקומיות
    • השקה מקומית
    • כתבת מגזין
    • סיבוב זריז
    • חדשות מהעולם
    • ספורט מוטורי
  • צור קשר
  • חברים
    • התחברות
    • רישום חברים חדשים
  • אינדקס עסקים
    • כל בתי העסק בתחום הדו גלגלי
    • מוסכים
    • טריידאין
    • ייבוא ושיווק אופנועים
    • ציוד ואביזרים
  • בית
  • מי אנחנו
  • כתבות נוספות
    • חדשות מקומיות
    • השקה מקומית
    • כתבת מגזין
    • סיבוב זריז
    • חדשות מהעולם
    • ספורט מוטורי
  • צור קשר
  • חברים
    • התחברות
    • רישום חברים חדשים
  • אינדקס עסקים
    • כל בתי העסק בתחום הדו גלגלי
    • מוסכים
    • טריידאין
    • ייבוא ושיווק אופנועים
    • ציוד ואביזרים

רשות המסים: אנחנו, ולא הפקקים, הזנקנו את מכירות האופנועים

מערכת TheDoo מערכת TheDoo 27 בדצמבר 2017 20:00 אין תגובות

אנשי הרשות מייחסים את הגידול במכירות הדו-גלגלי לרפורמת המיסוי שהם ביצעו בשלהי 2015, ורואים בדו-גלגלי חלק מפתרון בעיית גודש התנועה


רשות המסים פרסמה אתמול (ג’) את הסקירה השנתית שלה אודות ענף הרכב תחת הכותרת “מיסוי ונתונים נבחרים על ענף הרכב בישראל”. חלק קטן, אבל מעניין, מתוך הסקירה הזאת מוקדש באופן חריג לענף הדו-גלגלי, ובאופן יותר ממוקד – לרפורמת המס שנכנסה לתוקף באוגוסט 2015.

אנשי הרשות מפרטים את מבנה הרפורמה וקובעים ש”כתוצאה מהרפורמה עלה היקף היבוא של כלים דו-גלגליים מכ-14 אלף כלים לשנה לכדי קרוב ל-20 אלף כלי רכב״. עם זאת, הם לא מתייחסים לאפשרויות אחרות לעליה במכירות, כמו למשל פקקי תנועה שנגרמים כתוצאה מעבודות הרכבת הקלה בגוש דן.

עוד מצוין בדו״ח כי “מדובר, למעשה, בחזרה להיקפי היבוא הגבוהים שהיו בשנים 2007-2009 (אז היה מדובר בהפחתה מדורגת של שיעורי מס קניה על אופנועים, מ- 95% ל-72%)”, וגם ש”בעקבות הרפורמה חל שינוי לא רק בכמות היבוא אלא גם בהרכבו – עלה משמעותית משקלם של כלי רכב דו-גלגליים גדולים יחסית, בעלי נפח מנוע 250 סמ”ק ומעלה”.

מה שיותר חשוב מבחינת הרוכבים בפרט והענף הדו-גלגלי בכלל הוא שאנשי רשות המסים מכירים בחשיבות של כלים דו גלגליים כחלק מן הפתרון המתבקש לצמצום עומסי התנועה ובעיות החניה בישראל.

באחד מפרקי הדו״ח, אשר עוסק בהיקף הנסועה של כלי רכב בישראל, נכתב שנהגים – גם מי שפועלים במסגרת ציי רכב או “רכב חברה” וגם בעלי מכוניות נוסעים פרטיות – הפחיתו בשנים האחרונות את סך הנסועה שלהם כתוצאה מן הגודש בכבישים.

בלשון הסקירה: “בניתוח נתוני נסועה רב-שנתיים עולה כי מתקיימת מגמת ירידה בנסועה מאז שנת 2011, כ- 8.4% במצטבר הן ברכב נוסעים וכ- 14.6% ברכב מסחרי. הירידה בנסועה עקבית בכל הקטגוריות של סוג רכב ושל סוג בעלות. נראה כי העלייה בעלות אובדן הזמן, הנובעת מגודש תנועה, משפיעה על היקפי הנסועה של כלל הנהגים”.

במקום אחר בדו״ח נכתב, בהקשר מפורש לענף הדו-גלגלי, ש”בעיית הגודש בכבישים, הנובעת מכך שקצב בניית התשתיות אינו מדביק את קצב הרכישות של רכב חדש, (וכן מעצם ביצוע עבודות התשתית), בשלב זה לא באה לידי פתרון”.

כמובן שההישג עצמו, שאותו רוצים אנשי הרשות להדגיש, הוא רפורמת המס, ולגביה נכתב שלפניה הוטלו בישראל שני שיעורי מס על רכב דו גלגלי: 72% מס קניה על אופנועים (בתוספת מכס ומע”מ) או 40% מס קניה על קטנועים וכלי דו-גלגליים בנפח של פחות מ-125 סמ”ק. הרפורמה ביטלה את ההבחנה בין קטנוע לאופנוע, וכלי הרכב הדו-גלגליים חולקו לקטגוריות של נפח והספק מנוע באופן שבו שיעור המס עולה ככל שכלי הרכב מונע באמצעות מנוע גדול ו/או חזק יותר.

שיעורי מס הקניה השונים נקבעו לארבע קטגוריות והם עומדים על 40%, 50%, 60% ו- 70%, ומעט לאחר מכן נוספה קטגוריית מס בשיעור של 25% על כלים דו גלגליים מקטגוריה L1 עם נפח מנוע נמוך מ-125 סמ”ק והספק נמוך מ-11 קילוואט. מטרת קטגוריה זאת היא לבחון את היענות השוק לכלים קטנים אשר עשויים לייצר פתרון תחבורתי עירוני וכך לצמצם את הגודש ואת בעיות החניה במטרופולינים.

מעין רפורמה בתוך הרפורמה הזאת – אשר כמו יציאות רבות אחרות לא התבססה על מחקרים אלא על משאלות לב או שמא לחצים חיצוניים – העניקה הטבת מס בהיקף של עד 3000 ש”ח (או עד מחצית סכום מס הקניה) לכלים בעלי שני גלגלים קדמיים. זאת מתוך טענה לא מוכחת לפיה כלים תלת-גלגליים משיגים “הפחתה ניכרת בתאונות העצמיות”.

בנוסף, ניתנה הטבת מס למערכת ABS בהתאם לשיעורי המס החדשים. כלומר, חמש קטגוריות אשר מעניקות סכום הפחתת מס קבוע בהתאם לשיעור המס שמוטל כל הכלי (למשל 350 ש”ח לכלים ששיעור מס הקניה עליהם הוא 25%, 610 ש”ח לכלים שמשלמים 40% מס קניה ועד 1,700 ש”ח לכלים שבגינם משולם מס הקניה המרבי של 70%).

עם נתוני רשות המסים לא נתווכח כאן, מה גם שהם מסכמים כעת, בסוף 2017, את שנת 2016, אבל לא מיותר להזכיר ולהזהיר ש”בשל היבטים תפעוליים מסוימים” הרפורמה לא מתקיימת מתוקף חוק אלא במסגרת הוראת שעה שתפוג בעוד חצי שנה, ב-30.06.2018. עד לאותו תאריך, מבטיחים ברשות, יבוצע “חיפוש הפתרונות לסוגיות שהועלו”.

כתבות נוספות

חדש מסאן יאנג: ג’וימקס Z ו-HD החדשים עולים על הכביש

אולם תצוגה דיגיטלי חדש לימאהה

השקה מקומית: דגמי שרקו 2019

הערב: הפתיחה המחודשת של סוכנות ק.ט.מ מוטוריקה

בחמישי: פתיחת סניף עופר אבניר החדש ברחוב המסגר

סניף חדש ל’עופר אבניר’ ברחוב המסגר


רפורמת מיסוי רשות המסים
מערכת TheDoo

מערכת TheDoo |להציג את כל הפוסטים של מערכת TheDoo


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של TheDoo
חדש באתר
חדש מסאן יאנג: ג’וימקס Z ו-HD החדשים עולים על הכביש
חדשות מקומיות

חדש מסאן יאנג: ג’וימקס Z ו-HD החדשים עולים על הכביש

האוסף של הרוזן אגוסטה עומד למכירה
section 1

האוסף של הרוזן אגוסטה עומד למכירה

אולם תצוגה דיגיטלי חדש לימאהה
חדשות מקומיות

אולם תצוגה דיגיטלי חדש לימאהה

שיא של כל הזמנים: יותר ויותר אמריקנים מחזיקים אופנוע בחניה
חדשות מהעולם

שיא של כל הזמנים: יותר ויותר אמריקנים מחזיקים אופנוע בחניה

השקה מקומית: דגמי שרקו 2019
section 1

השקה מקומית: דגמי שרקו 2019

כתבות מומלצות

  • קטן ועצבני: סיבוב בדיונות על HM CRE 125 משופר
  • עכשיו זה מדעי: רכיבה על אופנוע עושה טוב לנשמה
  • האוסף של הרוזן אגוסטה עומד למכירה
  • חדש מסאן יאנג: ג’וימקס Z ו-HD החדשים עולים על הכביש
  • המדריך המלא להוצאת רישיון נהיגה לאופנוע וקטנוע
  • חלומות מתגשמים: המוזיאון שמאפשר לרכב על אופנועים ששווים מיליונים
  • פלאט טראק במחווה ניקי היידן

מבחני דרכים

ב.מ.וו R nineT סקרמבלר בסיבוב זריז

ב.מ.וו F850GS במבחן דרכים

דוקאטי מונסטר 821 במבחן דרכים

ק.ט.מ דיוק 790 במבחן דרכים

חץ בלב: הוסקוורנה סווארטפילן 401 במבחן דרכים

מבחן דרכים: בטא 125RR

Facebook Instagram

מי אנחנו
החזון הארגוני שלנו

יצירת קשר
הצעות, טענות, בקשות

חיפוש באתר

Brandale - עיצוב ובניית אתרים
תנאי שימוש באתר
גלילה לראש העמוד