רוכבים על הסלולר: האפליקציה החדשה של Israel Bikers

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
תחום האפליקציות והסמארט-פון הוא אחד החמים ביותר בעולם הטכנולוגיה. כעת, אנחנו הרוכבים הישראלים, זוכים לאפליקציה אחת שמעוניינת להיות בית חם לכל רוכב דו-גלגלי בישראל ומספקת כמעט את כל המידע שאופנוען רוצה וצריך באופן מזוקק

מזה כבר מספר שנים פועלת בנחישות ועקביות קהילת ישראל-בייקרס (Israel Bikers). מדובר בקהילה שהיא תוצאה של התארגנות התנדבותית פרטית, המעוניינת לגעת בכל גווני הקשת של סצנת הדו"ג בישראל. מטרתה המוצהרת היא הגברת המודעות לבטיחות ושיפור חווית הרכיבה האישית, לצד הצלת חיים. הגישה החינוכית מכוונת בעיקר אל רוכבים צעירים, אך גם למנוסים שבנינו. הפעלתנות של ישראל-בייקרס יוצאת מהגבולות הוירטואלים של הפייסבוק, והם עוסקים גם בהפקת אירועים כגון טיולים או ימי מסלול והדרכה בכדי לקדם רכיבה נכונה וגישה בטיחותית ברכיבה על אופנועים תוך היכרות עם המגבלות האישיות.

פלטפורמת ישראל-בייקרס התחילה כקבוצת פייסבוק, וכיום הקהילה מתקיימת ברוב המדיות הרלוונטיות דוגמת וואטסאפ וטלגרם. מעבר לכל אלו, ייחודה של הקבוצה בתפעול אפליקציית סלולר לרוכבים, הראשונה בישראל, הנקראת Israel bikers” APP" וניתנת להורדה בגוגל-פליי ובאפל סטור. לא מדובר באפליקציה (יישומון) חדשה, ולמעשה היא הושקה כבר ביולי 2015. אלא שלאחרונה זכתה לגרסה חדשה, מעוצבת ומתקדמת יותר שלטענת מפתחיה מציגה שיפור ניכר למשתמש. בעקבות כך החלטנו להתנסות, להתרשם ולספק לכם את חווית השימוש ביישומון המעודכן הזמין לבעלי אנדרואיד, כשבימים אלו הוצגה גם מהדורה תואמת למשתמשי אייפון.

רכיבה וירטואלית.
את ההתנסות שלנו ביישומון של ישראל-בייקרס עשינו באופן יום-יומי דרך מכשיר אנדרואיד מסוג שיאומי. על פי המידע בעמוד האפליקציה, היא מיועדת "לכל מי שאוהב אופנועים או רוכב על דו-גלגלי" ומתהדרת בהצגת "כל החדשות, כל האירועים, כל הדיווחים על אופנועים מהארץ ומהעולם" . ואכן, האפליקציה מאפשרת להתעדכן בתחזית מזג האוויר כולל מכ"מ גשם בתצוגה ישירה, לקבל מגוון חדשות , כתבות צבע וסרטונים ממגוון אתרי אינטרנט ובלוגים מהארץ ומהעולם. בנוסף, ישנו צ'אט פתוח וקל לתפעול. בתפריט הראשי מופיעה גם פינת 'מדריך' שעוד לא פועלת כרגע, אך מתוכננת לכלול טיפים לרכיבה, תחזוקת אופנוע, מסלולי טיולים ועוד.

היישומון מעוצב בפשטות ונוח לשימוש, הצבעים סולידיים והכיתוב קריא ומסודר. ישנם ארבעה מדורים ראשיים (חדשות, תחזית, המדריך וצ'אט) ומסך בית שמאגד את כולם תחת דף תצוגה אחד. המעבר בין המדורים מתבצע בלחיצה על המילה עצמה או בדפדוף רוחבי, תכנות שכיח ומוצלח.

מסך החדשות מציג בפני הגולש כותרות ותקצירים לכתבות שעולות באתרים הדו-גלגליים המובילים לפי סדר פרסומם, כשניתן לבחור האם מעוניינים בחדשות מהארץ, מהעולם, דיווחים הקשורים לעולם האופנועים מהעיתונות הכללית או התעדכנות באירועים קרובים. לחיצה על כתבה רצויה מאפשרת הצגתה באתר המקורי או שיתוף במדיות הפופולאריות. נוח וחוסך התרוצצות בין אתרים.

מסך התחזית מבקש הרשאה למיקום המכשיר הסלולארי ומעניק מידע רחב ומעמיק בנוגע למזג האוויר, תוך המלצה מודגשת "האם היום הזה טוב לרכיבה". מזג האוויר הצפוי מוצג בחלוקה לשעות וימים, כולל פירוש מילולי כתוב. בנוסף, ניתן לקרוא את התחזית הצפויה בערים נבחרות, לצפות במכ"מ הגשם המקושר ישירות לשירות המטאורולוגי הישראלי ולהתעדכן במידע חשוב שמוכוון אופנוענים- תחזית רוחות בתצוגה דינאמית. פשוט נוח ושימושי מאד במיוחד בעונות המעבר ההפכפכות.

מסך הצ'אט (מילה שיצאה מהאופנה עוד לפני שעליתי לחטיבת הביניים) מעוצב כמעט באופן זהה למסך ההתכתבות הקבוצתית באפליקציית וואטסאפ ומשמש כבית החברתי-אישי למשתמשים. בצ'אט, ישנה אווירה חברית ומשתמשי האפליקציה מתייעצים, מעלים תמונות, קישורים וכד'. ללא צורך בכניסה להגדרות, הצ'אט לא צפצף או הציק אצלי במכשיר אף-פעם וזה בהחלט מבורך לאור ים ההתראות שאנחנו מקבלים במשך כל היום מהטלפון שלנו.  

להוריד או לא?
ע"פ גוגל-פליי אפליקציית “Israel bikers” זכתה למעל 1,000 הורדות עד כה וציונה הכללי על פי 329 מדרגים עומד על 4.8 מתוך 5. בדומה לרוב המדרגים חוויתי את האפליקציה באופן חיובי. ישנן שתי נקודות אור עיקריות ביישומון: כצרכן תקשורת אופנוענית אני נהנה ממנה ומוצא אותה מגוונת ויעילה ובנוסף, האפליקציה מציעה תצוגת מזג האוויר שימושית ביותר תוך התאמה והדגשת נתונים החשובים לאופנוענים במיוחד.

לצד ההכרזה של ישראל-בייקרס שהם פונים לכלל אוכלוסיות האופנוענים, הרגשתי שהיא מדברת יותר לרוכבי כביש מאשר לשטח. הייתי מציע לסווג אזור או לייחד הערות לרוכבי שטח כדי למשוך גם אותם להשתמש באפליקציה. נקודה נוספת לשיפור היא העלאת תוכן לאזורים בהם לא מופיע כלום- המדריך ודף פירוט האירועים. ישנם ברשת כתבות מדריך מפורטות וסרטוני הדרכה לצד שלל אירועים וטיולים בכל שבוע שיכולים לתת ערך מוסף.

עם זאת, דירגתי את האפליקציה בציון 5. האפליקציה חפה מפרסומות, נוחה ומקיפה ויש לה הפוטנציאל להימצא בכל סמארט-פון של רוכב או אוהב אופנועים. לדעתי אפליקציה זו ראויה להרבה יותר מ-1,000 הורדות ואני קורא לשליחי הפיצה, רוכבי האנדורו, הארליסטים, מפוצצי הגז באופנועי הספורט ולכל רוכבי הדו-גלגלי בישראל להוריד ולהתפקד ליישומון המצוין.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד