רבעון ראשון בשוק הדו"ג: האטה מתונה בהמתנה לקיץ

קצב המסירות בשוק הדו-גלגלי הואט ברבעון הראשון של שנת 2022 עם ירידה של כ-7.5%, אך עדין יש סיכוי גדול שגם השנה יחצה רף 20 אלף הכלים החדשים

אחרי ששנת 2021 הייתה שנת שיא לשוק הדו-גלגלי בישראל, ובה נחצה לראשונה רף 20 אלף הכלים החדשים שנמסרו, סיכום ראשוני של הרבעון הראשון מבשר על האטה מתונה אך משמעותית.
בסך הכל בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2022 עלו לכבישים 5,076 כלים דו- גלגליים חדשים, זאת לעומת 5,489 כלים ברבעון הראשון אשתקד –  ירידה של 7.5%.
בחודש מרץ החולף נמסרו 1,590כלים דו-גלגליים, ירידה של 4.1% לעומת החודש המקביל אשתקד בו נמסרו 1,658 כלים.

בעוד בחודש הראשון של השנה ניתן היה לתלות את הירידה בבעיות הרישוי במשרד התחבורה, את המשך המגמה ניתן להסביר גם בבעיות בשרשרת האספקה מהמזרח והפקקים בנמלים שיצרו חוסר במלאים של לא מעט כלים פופולאריים. עם זאת, הכבישים הולכים ונסתמים וחודשי הקיץ שבפתח שהם החודשים החזקים בענף באופן מסורתי, כך שיש סיבה לאופטימיות שגם השנה ישמור השוק על קצב מסירות של כ-20 אלף כלים.

כשזה מגיע לדירוג המותגים, אחרי המהפך המפתיע בחודש הראשון של השנה בו הונדה עקפה את סאן יאנג, חזר המותג הטאיווני למקום הראשון בו הוא ניצב מזה יותר משני עשורים.
ברבעון הראשון של 2022 נמסרו 1300 קטנועים של סאן יאנג, כאשר הונדה התברגה למקום השני עם 1,089 כלים מתחילת השנה על חשבונה של ימאהה שירדה למקום השלישי בדירוג עם 874 כלים מתחילת השנה.

בהמשך הטבלה ניתן למצוא את ק.ט.מ שעם 330 כלים חולפת על פני קימקו שמסר רק 224 כלים ברבעון האחרון ונמצאת במקום החמישי. קאוואסאקי במקום השישי מסרה 175 כלים ואילו ב.מ.וו שאחריה הסתפקה ב-112 כלים.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד