קפיצת מתח: תכירו את אופנוע הטריאל החשמלי של ימאהה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ימאהה נכנסת לליגת הטריאל החשמלית של ה-FIM וחושפת את האופנוע איתו היא מתכוונת לקפוץ לצמרת




תחום רכיבת הטריאל הוא מהטריטוריות בהן האבולוציה של התפתחות האופנועים היא איטית למדי וללא מהפכות מיוחדות. למרות זאת, בשנים האחרונות מתחוללת מהפכה אחת בתחום, כשגם כאן מדובר בכניסת ההנעה החשמלית לתחום. דווקא כשמדובר באופנועי טריאל המעבר לשימוש בחשמל נראה טבעי והגיוני משתי סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה היא  אופי הפעולה של המנוע החשמלי, המספק את מלוא המומנט כבר מסל"ד אפס – וכוח מתפרץ זה בדיוק מה שנחוץ לאופנוע טריאל. הסיבה השניה היא שאופנועי טריאל לא נועדו לגמוע מרחקים, כך שבעיית טווח הרכיבה כמעט ולא רלוונטית.

גם בפדרציית האופנועים הבינלאומית (FIM) הבינו את היתרונות שבהנעה חשמלית לאופנועי טריאל, והשיקו בשנה שעברה קטגוריה תחרותית חדשה הנקראת Trial E-Cup. כמו במקרה של קטגוריית ה-MotoE של ה-MotoGP שהושקה לאחרונה, גם במקרה זה הכוונה שהמרוצים ישמשו כר לפיתוח טכנולוגיית ההנעה החשמלית, אלא שבניגוד ל-MotoE בקטגוריית הטריאל החשמלי יכלו להשתתף יצרנים שונים.



בהתאם לכך הודיעה ימאהה כי היא נכנסת להתחרות בקטגוריה בעונת 2018 שתיפתח בצרפת בחודש יולי הקרוב, כשהיא חושפת את האופנוע איתו תתחרה בתערוכת האופנועים של טוקיו. על האופנוע ירכב קניצ'י קורויאמה, שסיים במקום השני באליפות יפן בטריאל בשנה שעברה.

 האופנוע נקרא TY-E ונראה כמו אופנוע טריאל רגיל, אלא שאת מקום מנוע הבעירה הפנימית הקונבנציונלית תופס מנוע חשמלי קטן בהרבה המתוקן בתוך שלדת מונוקוק העשויה מסיבי פחמן. החיסכון במשקל שהושג מהשימוש במנוע קטן ומהשלדה האקזוטית מאפשר להתקין מכלול סוללות ליתיום-יון ועדין לאפשר משקל עצמי של פחות מ-70 ק"ג. האופנוע מצויד גם במצמד מכאני המאפשר להעביר את הכוח בצורה יעילה ומדודה כמתבקש מאופי השימוש באופנוע טריאל. כרגע לא ברור אם ומתי תציע ימאהה את ה-TY-E גם לקהל הרחב.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד