בשנת 2008 קוואסאקי הציגה את נינג'ה 250, אופנוע ספורט קטן, מציוד במנוע טווין מקביל, כשבאותה תקופה כמעט ולא היו לו מתחרים. מאז האופנוע גדל וצמח, אך גם הקטגוריה התרחבה, דרגות רישיונות הנהיגה השתנו והוצגו מתחרים רבים. כעת קוואסאקי מציגה דגם חדש לגמרי: נינג'ה 400.
בשנת 2013 נינג'ה 250 זכה לתוספת נפח כדי להתמודד עם מתחרים כמו KTM RC390 והונדה CBR500R והוצג נינג'ה 300, אך חשיבות הקטגוריה מצריכה כעת יותר מהגדלת נפח וקוואסאקי מציגה אופנוע חדש לגמרי בנפח 400 סמ"ק חזק וקל יותר מקודמו.
האופנוע החדש מצויד בשלדת צינורות חדשה כשהמנוע מהווה גורם נושא עומס והזרוע האחורית מחוברת אליו גם כן. אנשי קוואסאקי מתעקשים כי עיצוב השלדה וחיבור הזרוע האחורית לקוחים מאופנוע העל של החברה, H2. בסיס הגלגלים התקצר מ-140.5 ס"מ ל-137 ס"מ וזווית ההיגוי עמודת כעת על 24.7 מעלות לעומת 27 מעלות בדגם הקודם. המנוע חדש לגמרי גם כן, בנפח 399 סמ"ק ומספק 45 כ"ס ב-10,000 סל"ד (39 כ"ס בדגם ה-300), 3.9 קג"מ ב-8,000 סל"ד. בקוואסאקי מתגאים שגודל המנוע עצמו כמעט וזהה לזה של הדגם הקודם.
למרות העלייה בנפח המנוע גם המשקל העצמי ירד ועומד על 168 ק"ג בלבד, 6 ק"ג קל יותר מדגם ה-300. נפח מיכל הדלק הצטמק גם כן, מ-17 ל-14 ליטרים. שאר המכלולים זוכים גם כן לשדרוג, כך המזלג מלפנים בקוטר 41 מ"מ לעומת 37 מ"מ בדגם הקודם וגודל הדיסק הקדמי צמח מ-290 ל-310 מ"מ בדגם החדש. לסיום האופנוע מצויד גם במצמד מוגבל החלקה ומערכת ABS.
העיצוב חדש לגמרי ומדבר בשפה של הדגמים הגדולים כמו ZX10-RR ו-H2R. בקוואסאקי טוענים כי הוא גם מרגיש פיזית גדול יותר, אם כי דף הנתונים לא ממש תומך בזה, כשרוב נתוני הגודל דווקא קטנים יותר מהדגם הקודם, למעט גובה האופנוע עצמו. גובה המושב נישאר זהה על 78.5 ס"מ. לוח מחוונים חדש עם מד סל"ד גדול, מסך LCD ויש גם חיווי הילוך.