קונפידרט מציגה את האופנוע המודרני הראשון של קרטיס

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קונפידרט מציגה את האופנוע הראשון מזה 100 שנה הנושא את השם קרטיס, שהוא גם האופנוע הראשון בגלגולה המודרני של החברה. הוא אמנם לא חשמלי כמובטח, אבל אולי טוב שכך

לא מכבר סיפרנו לכם על חברת קונפידרט מוטורס האמריקאית המתמחה בייצור אופנועים בעלי עיצוב רדיאקלי וסופר משוקע בסדרות קטנות, כשהמחיר בהתאם. קונפידרט הוקמה בשנת 1991 ומאז ועד היום הספיקה לייצר פחות מ-1000 אופנועים, כולם בעבודת יד, אך לאחרונה החליטה החברה לשנות כיוון ולזנוח את יצור אופנועי הבוטיק לטובת מעבר לייצור אופנועים חשמליים – מה שאמרו להיות רווחי יותר בעתיד הקרוב.

עם ההחלטה על השינוי באסטרטגיית החברה הוחלט כי גם שמה ישתנה, ומעתה האופנועים מתוצרתה יישאו את השם קרטיס, כמחווה לממציא גלן קרטיס שהיה מחלוצי התעופה (מה שגם מסתדר עם העובדה שקונפידרט נוהגת לקרוא לאופנועיה בשמות של מטוסים ממלחמת העולם השניה). קרטיס עצמו ייצר גם אופנועים לפני שהתמקד בעיקר בתחום התעופה, כשהאופנוע הזכור ביותר שלו היה בעל מנוע V8 בנפח 4.4 אשר סיפק 40 כ"ס ואיתו קבע בשנת 1906 שיא מהירות של 219 קמ"ש.

למרות ההחלטה כי תחת השם קרטיס ייצורו רק אופנועים חשמליים, בחברה לא התאפקו עד להשלמת הפיתוח של סדרת האופנועים החדשה, והציגו את האופנוע הראשון תחת השם החדש שהוא מעשה המשך ישיר לדגמי קונפידרט. האופנוע החדש מגיע בדיוק 100 שנים לאחר שייצר גלן קרטיס את אופנועו האחרון, מה שיוצר סגירת מעל סמלית. האופנוע החדש נקרא וורהוק (WarHawk), שהוא גם הכינוי של מטוס ה-P40 מתקופת מלחמת העולם השניה שייוצר על ידי מפעל המטוסים של קרטיס. הוורהוק דומה מאד במראהו ל-FA13 Combat Bomber, האופנוע האחרון אותו בנתה קונפידרט ב-13 יחידות בלבד.

לוורקאט שלדת מונוקוק מאלומיניום זהה לזו של ה-FA13 עם שני החללים מתחת למושב ומעל המנוע (שמאכלס את מסנן האוויר הגדול), אך היא נותרה במראה האלומיניום הגולמי והמבריק. גם הזרוע האחורית והמתלה הקדמי הייחודי בתצורת עצמות העצה, כולם עשויים אלומיניום מכורסם במראה טבעי, בדומה למקובל בעולם התעופה. את המראה משלימים נגיעות של סיבי פחמן מהם עשויים החישוקים ומגיני החום ליד מושב הרוכב.



מנוע הוי-טווין מקורר האוויר בנפח 2,163 סמ"ק הגיע כמו שהוא מהדגם הקודם, אך קיבל מערכת פליטה שונה עם מפלט אחד קצר המזדקר מאחורי המושב במקום המפלט בעל שלושת היציאות שמוקם בתחתית ב-FA13. המנוע מספק 150 כ"ס האמורים להביא את האופנוע למהירות מרבית של 265 קמ"ש, למרות משקל רטוב של כ-260 ק"ג.

בהתאם למסורת של קונפידרט, גם הקרטיס וורהוק ייוצר בכמות מצומצמת, 35 יחידות בלבד, ובמחיר אסטרונומי של 105 אלף דולרים. אם זה מנחם אתכם, מדובר ב-50 אלף דולר פחות מה-FA13, כך שבמונחים של החברה מדובר בהחלט במציאה.

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד