קונספט מוטוקרוס חשמלי של CFMoto יהפוך למציאות בשנה הבאה

קונספט מוטוקרוס חשמלי של CFMoto יהפוך למציאות בשנה הבאה
יצרנית האופנועים הסינית יורה לכל הכיוונים ופוגעת בכל הנישות, אבל יש תחום ספציפי שבו היא יכולה לנצל את היתרון היחסי הגדול ביותר של המדינה שממנו היא מגיעה

מבין שלל החשיפות בתערוכת מילאנו כדאי לשים עין על CF-X Concept – אופנוע קונספט חשמלי מתוצרת CFMoto שצפוי לרדת מקו ההרכבה בסין בשנה הבאה.

 

קונספט מוטוקרוס חשמלי של CFMoto יהפוך למציאות בשנה הבאה

 

יצרנית האופנועים הסינית מתארת את CF-X כאופנוע מוטוקרוס שקול בביצועיו לאופנוע עם מנוע בעירה בנפח 450 סמ"ק, אם כי זה פחות או יותר הנתון היחיד שנמסר לגבי הספק המנוע.

כן נאמר שיהיו לו שלושה מצבי רכיבה, ומה שיותר מעניין – שמערכת החשמל שלו תפעל במתח של 400 וולט, מה שאומר שהסוללה שלו תאפשר טעינה מאוד מהירה, וזה יתרון משמעותי על-פני רוב המתחרים.

עוד נתון אחד חסר ואחר שנמסר: לא ברור מה גודל הסוללה, כלומר מה תכולת האנרגיה שלה (ואם היא תהיה נשלפת או לא), ולכמה זמן מסלול היא מספיקה, אבל נמסר שהאופנוע, כולל הסוללה, ישקול 125 קילוגרם.

 

קונספט מוטוקרוס חשמלי של CFMoto יהפוך למציאות בשנה הבאה

 

CFMoto מספרת שלגרסת הייצור יהיו מתלי WP – וזה מובן מאליו לנוכח היחסים בינה לבין KTM, בעלת הבית של WP, ושאורך המהלך שלהם יהיה 31 סנטימטרים מלפנים ומאחור. גובה המושב הוא 96 ס"מ. אנשי החברה מדגישים ששילדת האופנוע קלת משקל וחזקה (כך הם), ומרכז הכובד של האופנוע נמוך.

פיצ'ר מעניין מאוד הוא המיקום של רדיאטור שמעיד על קירור נוזל לצינון הסוללה בזמן מאמץ, והוא מותקן מאחור ומתחת למושב הרוכב.

קונספט מוטוקרוס חשמלי של CFMoto יהפוך למציאות בשנה הבאה

 

CFMoto, כידוע, היא חברה צעירה מאוד במונחי ההיסטוריה של תעשיית האופנועים ולכן קצת משעשע לפגוש את הטענה לפיה "העיצוב של CF-X שופך אור על אילן היוחסין המשגשג של CFMoto".

לכשעצמו CF-X Concept לא מפתיע אף אחד גם לנוכח ההתקדמות של רבות מיצרניות האופנועים האחרות בתחום החשמלי – בדגש על ימאהה, הונדה, הארלי דוידסון ולאחרונה גם היצרניות ההודיות – וזאת האבולוציה המובנת מאליה של פרויקט EVMX של החברה, שכבר הכיל את אותה מערכת הנעה.

ל-CFMoto, שכבר מוכרת את CX-2E ואת CX-5E – שני מוטוקרוסרים חשמליים שמותאמים לילדים רוכבים – יש חברת בת תחת המותג Zeeho אשר מתמחה בכלי תחבורה חשמליים עירוניים ובקטנועים חשמליים מסוגננים. זה אומר שהיא כבר מאורגנת היטב עם כל ספקי המשנה שנדרשים כדי לייצר כלים חשמליים בייצור סדרתי, וזה הרבה יותר ממה שאפשר לומר על כמה יצרניות אחרות.

 

קונספט מוטוקרוס חשמלי של CFMoto יהפוך למציאות בשנה הבאה

 

חמש האגורות שלנו

כניסה אל העידן החשמלי והתבססות בו הן צו השעה גם עבור תעשיית האופנועים וממש כמו במכוניות גם כאן יש לסין, כמדינה וככלכלה תומכת – יתרון עצום על-פני שאר העולם. אפשר (וכנראה גם צריך) להלל את 'זירו' כפורצת דרך בתחומה, אבל ארצות הברית – כמדינה – לא מקדמת את הרכב החשמלי ואילו סין רואה בתחום הזה מקפצה שמאפשרת לה לקדם את יצרניות הרכב שלה ולהציב אותן כמובילות עולמיות בתחומן.

כמו במכוניות חשמליות כך גם באופנועים וקטנועים: רוצים לדעת מה הדבר הבא בתחום? אל תסתכלו על אירופה או על ארצות הברית אלא אל המדינות שמשקיעות בפועל בקידום התחום הזה, ואלה סין והודו.

 

קונספט מוטוקרוס חשמלי של CFMoto יהפוך למציאות בשנה הבאה

 

 

גלילה לראש העמוד