קוואסאקי Z900RS: רטרו משופר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קוואסאקי מחליטה להציג גרסת רטרו ל-Z900, אך משקיעה הרבה מעבר לעיצוב

קוואסאקי חושפת בתערוכת טוקיו את גרסת הרטרו ל-Z900. הדגם החדש, Z900RS, הוא לא רק תרגיל בעיצוב והחברה הפתיעה כשהדגם החדש מקבל מאפיינים שכרגע לא קיימים בדגם הקיים.

הדגם החדש אינו מגיע כהפתעה, שכן החברה פרסמה סרטונים על הגעתו. אלא שגם בסרטונים ניתן היה לראות כי הדגם החדש מצויד במערכת בלימה משופרת לעומת הדגם הקיים, רמז לבאות. כאמור, Z900RS, הוא אמנם גרסת רטרו, אך מקבל שינויים רבים לא רק בעיצוב אלא גם בשלדה, במכלולים כמו הבלמים והמתלים וגם במערכות האלקטרוניות.

כמו הדגם המקורי, Z900RS נשען תדמיתית על דגם העבר Z1 משנות השבעים, אלא שכעת גם העיצוב מקבל במה. האופנוע החדש מצויד בשלדה חדשה, שעיקר תפקידה להתאים לעיצוב החדש: להכיל את מיכל הדלק בצורת דמעה שמהווה גורם מרכזי בעיצוב האופנוע (ומכיל 17 ליטרים כמו בדגם הרגיל) וששלדת הזנב תוכל לספק מקום למושב שטוח. מידות האופנוע החדש שונות לחלוטין מהדגם הרגיל וכך גם זווית ההיגוי ועוד. תנוחת הרכיבה שונה לגמרי וניטרלית יותר: הכידון רחב יותר ב-3 ס"מ ונע לעבר הרוכב כשהוא 6.5 ס"מ גבוה יותר ו-3.5 סמ"ק קרוב יותר לרוכב. גם הרגליות נמוכות ב-2 ס"מ וגובה המושב גבוה יותר: 83.5 ס"מ לעומת 79.5 ס"מ בדגם המקור, אך ניתן לרכוש מושב חליפי שיוריד את גובה המושב ב-3.5 ס"מ.

מלפנים יש פנס רטרו עגול שמצויד בנורות LED, כשגם הפנס האחורי עוצב בהשראת Z1. המנוע מקבל צלעות קירור לשוות מראה של מנוע מקורר אוויר ובקוואסאקי מתגאים כי עיצבו את דוד הפליטה כך שיספק צליל מדויק אותו רצו להשיג. לוח המחוונים גם כן קורץ אל העבר עם שני שעונים אנאלוגיים עגולים למהירות ולסל"ד, כשבאמצע קיים מסך LCD לספק מידע נוסף כולל מצב הילוך.

המנוע מגיע מדגם Z900, ארבע צילינדרים בנפח 948 סמ"ק, אך עובר שינויים על מנת להתאים לאופי האופנוע החדש. ההספק הופחת ל-111 כ"ס לעומת 125 כ"ס ב-Z900, אך מתקבל ב-8,500 סל"ד, 1,000 סל"ד מוקדם יותר. המומנט נשאר זהה ועומד על 10 קג"מ, אך גם הוא מגיע סל"ד נמוך יותר, 6,500 סל"ד לעומת 7,700 סל"ד בדגם המקורי. בנוסף, יחסי ההעברה שונו, כך שההילוך הראשון קצר יותר בעוד ההילוך השישי ארוך יותר.

באופן מפתיע, קוואסאקי בוחרת לצייד את RS במאפיינים של קיימים כרגע ב-Z900, אם כי לא נופתע אם יצויד בהם גם הוא בעתיד, אולי בגרסה נוספת. המתלים מתקדמים יותר, כשהמזלג מלפנים בקוטר זהה של 41 מ"מ, אך מצויד בכיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה, אך גם שיכוך כיווץ שלא היה קיים לפני כן.

הבלמים אף הם משודרגים, מידות הדיסקים נשארות זהות (דיסק כפול בקוטר 300 מ"מ מלפנים ודיסק בודד בקוטר 250 מ"מ מאחור) אך הקליפר מלפנים הוא מסוג מונובלוק ומותקן בצורה רדיאלית וכך גם המאסטר צילינדר של משאבת הבלם הקדמי. בנוסף למערכת ABS דגם RS מגיע עם עם מערכת בקרת האחיזה של קוואסאקי, KTRC, המציעה שני מצבי תפעול ואפשרות ביטול.

קוואסאקי קופצת על אופנת הרטרו ובוחרת להשקיע ביותר מרק תרגיל עיצובי.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד