צפו: הרובוט של אקרפוביץ' בודק לכם את האגזוז

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית המפלטים אקרפוביץ׳ פיתחה רובוט דמוי אדם לבדיקת מערכות הפליטה שלה על הדיינו. אבל אל דאגה, הוא לא יחליף את הרוכב

יצרנית מערכות הפליטה הסלובנית אקרפוביץ׳ מציגה פיתוח חדשני ויוצא דופן: רובוט מיוחד, המסייע בבדיקת איכות ויעילות מערכות הפליטה שלה לאורך זמן. הרובוט המיוחד מולבש על אופנוע שנוסע על מערכת דיינו, ולמעשה מסוגל לבצע ״רכיבות״ ארוכות ביותר שבן אנוש לא מסוגל לבצע.

בסרטון שפרסמה החברה לאחרונה, נראה הרובוט לו כפיים דומות לאלו של בן אדם, כשהוא שולט בכל מני אלמנטים ברכיבה. כך, לדוגמא, באמצעות פקודות מחשב מסוגל הרובוט לשלוט בפעולת המצמד, המצערת וההילוכים. בנוסף, האופנוע עליו רוכב הרובוט מחובר באופן תמידי לצינור הזנת דלק – כך שהוא לכאורה לא צריך לעצור לתדלוק אף פעם.

באקרפוביץ׳ מציינים כי מערכת הדיינו של החברה בה מופעל הרובוט היא מהמתקדמות ביותר בעולם, ומסוגלת לדמות מגוון מצבי רכיבה. כך, לפי החברה, במעבדה ישנם מאווררים המסוגלים לדמות רוחות במהירות של עד 200 קמ"ש; טמפרטורות קור וחום קיצוניות; ומשקלים שונים המופעלים על הכלי. כל הפרמטרים הללו נבדקים ומתועדים על ידי מערכת נוספת של חיישנים ושל מצלמות מתקדמות.

למרות שהחברה הכניסה לשימוש את הרובוט הרוכב, היא מציינת כי לא תוותר בזמן הקרוב על בודקים אנושיים שייקחו אופנועים לכביש ויחושו בהשפעת מערכת הפליטה. ״אין לנו שום כוונה לנטוש את תכנית הבדיקה האנושית שלנו״, נכתב באתר החברה. ״רוכב אנושי מסוגל להשיג את ההתרשמות האמיתית ואת ההרגשה האותנטית ממערכת הפליטה שמותקנת על האופנוע״. במילים אחרות, עדין לא הומצא הרובוט שיוכל להתרגש מהצליל המופק ממנועים בעלי מערכות פליטה פתוחות.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד