פחות צרפתי, יותר עתידני: מחווה מודרנית לאופנוע המג׳סטיק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
סדנה טקסנית החליטה לבנות פרשנות לאופנוע המג׳סטיק הצרפתי, כ-90 שנה לאחר שהסתיים יצורו. התוצאות לא פחות ממרהיבות

צרפת, 1929. המעצב התעשייתי ג׳ורג׳ רוי מחליט לבנות את המג׳סטיק (Majestic), אופנוע בעל גוף ממתכת יצוקה, מערכת היגוי בעלת זרוע צידית ייחודית ומראה עתידני. אוסטין, טקסס, כמעט 90 שנה לאחר מכן. סדנת האופנועים ריבייבל סייקלס (Revival Cycles) נעשית אובססיבית עם העיצוב המיוחד של רוי, ומחפשת אדם שישקיע בבניית אינטרפטציה מודרנית שלו.

כך נפגשו בעלי הסדנא עם הפיננסייר מדאלס בובי האס, לו מוזיאון אופנועים פרטי. הם שכנעו אותו שהכלי הזה הוא בדיוק מה שהוא צריך במוזיאון, הוא הסכים להעביר את הכסף והפרויקט החל.

המג׳סטיק המקורי (תמונה: ויקיפדיה)

בחזון של בעלי הסדנא, הדבר החשוב ביותר היה לשמור על מראה עתידני ועל מערכת ההיגוי הייחודית. ״המטרה שלנו תמיד הייתה לפתח את עצמנו בכל פרויקט חדש״, סיפר בראיון למגזין סייקל וורלד אחד מבעלי הסדנה, סטפן הרטל. ״ידענו שנשמור על הקו הזה גם בפרויקט המדובר״.

אנשי הסדנה החליטו להשתמש במנוע של הונדה CBX1000, עם שישה צילנדרים ונפח של 1,000 סמ״ק. כמו כן, הם בחרו להשתמש ברפליקות של גלגלי פיירסטון בקוטר 28 אינץ׳, ובגוף שרוב רובו נבנה על ידם.

״היגוי על ידיד זרוע צידית (האב) הוא לא דבר חדש לבוני אופנועים״, הוסיף הרטל בראיון. ״הבעיה היא שאף אופנוע בעל היגוי שכזה לא נראה אלגנטי. הם בדרך כלל מסובכים מדי ויזואלית, ונראים יותר מדי רובטיים ופחות מדי יפים״.

כדי להתגבר על כך, חברי הסדנא החליטו לתת לאופנוע שכונה ״THE SIX" מראה כמה שיותר ערום, וכמה שפחות מסובך. את התוצאות ניתן לראות בסרטון הבא:

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד