עיריית תל אביב תטיל קנסות בסך אלפי שקלים על רוכבי אופניים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
עיריית תל אביב יוצאת למלחמה ברוכבי אופניים שנוסעים על מדרכות ומשתמשים בטלפונים ניידים

עיריית תל אביב הכריזה היום (א') שהחל מחודש ספטמבר יתחילו פקחיה לאכוף את חוק האופניים החדש. פיקוח יתקיים בכל שבילי האופניים ובעיקר במקומות שבהם אסור לרוכבים לרכוב, והקנסות שישולשלו לקופת העיריה יגיעו עד לאלף שקלים.

בעיריה טוענים שהאכיפה תתבצע לנוכח ריבוי פגיעות בהולכי רגל על מדרכות תחת גלגליהם של רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, והם מאמינים שזו תרתיע את הרוכבים מלבצע עבירות מסכנות חיים.

לא מכבר עברו בכנסת תקנות אשר מסמיכות את הרשויות המקומיות לאכוף את חוקי התנועה על רוכבי אופניים, ודובר עיריית תל אביב מבטיח שמבצע האכיפה יחל באופן הדרגתי ורק לאחר מסע הסברה שיתקיים החודש ובחודש הבא. החל מחודש אוגוסט יחולקו דו"חות אזהרה וזאת לקראת תחילת האכיפה בחודש ספטמבר.

מקומות שבהם תבוצע אכיפה הם מדרכות, שבילי אופניים, איזורים שהנסיעה בהם מוגבלת למהירות מרבית של 30 קמ"ש (אזור מיתון תנועה), שבילים שמיועדים להולכי רגל ומסומנים בתמרור מתאים וכן במעברי חצייה.

בין האיסורים שייאכפו: רכיבה על מדרכה במקום שבו יש שביל אופניים ואיסור על חציית מעבר חצייה ברכיבה. רוכבים על אופניים חשמליים לא מורשים לנוע על מדרכה ברחוב ממותן תנועה שבו לא קיים שביל אופניים.

אופניים על המדרכה

 

גובה הקנס שמוטל על רכיבה על מדרכה נע בין 100 ל-250 שקל, שימוש באוזניות בעת רכיבה על מדרכה יעלה לנתפס 250 שקלים ואילו שימוש במכשיר סלולרי בזמן רכיבה גורר קנס של 1,000 שקלים.

נוסף לסמכות שהוקנתה לפקחי הרשויות לדרוש מרוכב אופניים להזדהות באמצעות תעודה מזהה הם הוסמכו גם להחרים את האופניים או להוציא אוויר מגלגליהם.

רוכבי אופניים יכולים להתנחם בכך שתהיה אכיפה גם על שמירת שבילי האופניים פנויים: הולכי רגל שישוטטו על שביל אופניים עלולים להיקנס ב-500 שקלים.

דעה: לא רק על מדרכה

אופניים, אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים הם כלי רכב אישיים שיכולים לפתור בעיות תחבורה ולצמצם את השימוש בכלי רכב אחרים ואת נזקי העומס והזיהום שנגרמים בגללם. אלא שמאז שהחל השימוש בהם בתוך ערי ישראל, לפני כ-15 שנים, יש מי שמשתמשים בהם לרעה ונוהגים בהם בפראות ובחוסר אחריות.

מצב זה גרם כבר לפגיעות קשות מאד באלפי הולכי רגל במהלך השנים, כשהאוכלוסיות הפגיעות ביותר הם ילדים קטנים וקשישים, ומבחינה זאת נכונה עמדת המדינה, וצודקת עירית תל-אביב כאשר היא אוכפת את החוק לצמצום הבריונות והעבריינות.

יחד עם זאת, המדינה – ובאופן ממוקד יותר משרד התחבורה – לא השכילו למצוא פתרון אשר יאפשר גם לרוכבי כלי הרכב האישיים הממונעים לנהוג באופן בטוח מבלי לסכן את עצמם, ומבלי להפריע לתנועה.

ההורדה הגורפת של כלי רכב כאלה אל הכבישים, כפי שזו מבוצעת בשנתיים האחרונות, יצרה בעיות חדשות ומספר רוכבי האופניים שנפגעים ממכוניות הולך ועולה במהירות.

רוכבי אופניים רבים לא ממש מתייחסים לחוקי התעבורה כשהם רוכבים על הכבישים, וקל להבחין באלה כשהם חוצים ברמזורים אדומים או רוכבים נגד כיוון התנועה. כנגד פעולות כאלה לא מבוצעת אכיפה או שזו מועטת ביותר, ואת זה חשוב לתקן.

אם כבר מבצעים אכיפה כנגד רוכבי אופניים וקורקינטים חשוב לאכוף עליהם את תקנות התעבורה גם כאשר הם רוכבים על הכבישים.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד