עולה חדשה מצרפת: החל שיווק אופנועי סקורפה בישראל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
לי גל יבואנית דוקאטי ו-TM התחילה בשיווק אופנועי הטריאל של סקורפה. המחיר החל מ-36,000 ש"ח

ענף אופנועי השטח בישראל בתקופת פריחה. מותגים רבים משווקים בארץ, כמות מכירות האופנועים עולה משנה לשנה וכעת מצטרף אל היצע המותגים הרחב גם יצרנית האופנועים הצרפתית סקורפה, המשווקת על ידי לי גל אופנועים, יבואנית דוקאטי, בימוטה, TM ו-YCF.

יצרנית אופנועי הטריאל, סקורפה, נוסדה בשנת 1993 על ידי מארק טסייה וגו'אל דומרג. הדגם הראשון אותו ייצרה החברה צויד במנוע רוטקס, ומשנת 1999 ציידה החברה את אופנועיה במנועים של יצרנית האופנועים היפנית ימאהה. בשנת 2009 הודיעה החברה על תחילת תהליך פשיטת רגל, אך חודשיים לאחר מכן נרכשה על ידי מייסד החברה, מארק טסייה, שבבעלותו גם יצרנית אופנועי השטח שרקו. עקב תהליך זה, כעת אופנועי סקורפה מצוידים במנועי חברת שרקו. 

סקורפה מייצרת כיום אופנועי טריאל בשלושה נפחים: 125, 250 ו-300 סמ"ק של סדרת SC, הנמכרת בשתי רמות גימור: רייסינג ופקטורי. גרסת הפקטורי נבדלת במתלים איכותיים יותר, משקל נמוך וצביעה שונה. בנוסף מייצרת החברה את דגם T-Ride בנפח 125 ו-280 סמ"ק, שהוא למעשה מקביל לדגמי X-Ride של חברת שרקו. בשלב הראשון מגיעים ארצה דגמי הטריאל בלבד. על ניהול המותג בארץ יהיה אחראי אמנון ברדה, מנהל חטיבת השטח של לי גל.

ההחלטה של 'לי גל' לצרף למגוון מותגי היבואן מותג שטח נוסף נראית טבעית לאור התפתחות ענף אופנועי השטח. אלא שסקורפה היא יצרנית קטנה יחסית המתמחה בעיקר באופנועי טריאל. 

על פי אלי ברדה, מנכ"ל לי גל אופנועים, החברה במגעים בנוגע לייבוא המותג ארצה מזה שלוש שנים, מגעים שהגיעו לבשלות רק עתה: "אופנועי הטריאל של סקורפה משלימים לנו למעשה את היצע הדגמים. אופנועי TM מספקים מענה בתחום האנדורו והמוטוקרוס וסקורפה מספקת מענה בתחום הטריאל…נראה כי תחום הטריאל מתפתח בארץ והייתי מופתע מההתעניינות: אנשים ראו באולם התצוגה את האופנועים הראשונים שהגיעו, שמעו מפה לאוזן על הגעת הכלים וכך מכרנו שישה אופנועים עוד לפני ההודעה הרשמית על הגעת המותג לארץ". 

מדוע חברו בליגל דווקא בחברת סקורפה? "מדובר בתחום מצומצם כך שמראש ההיצע מוגבל ומבין היצרניות שהיו פנויות לייבוא ארצה, סקורפה הייתה מבחינתו האיכותית ביותר ולכן בחרנו בה" אומר ברדה. "כרגע אני תלוי באספקת אופנועים מהיצרן, אך אני משער שנוכל למכור 15 כלים עד סוף השנה. בסוף שנת השיווק המלאה הראשונה הייתי רוצה למכור 30 כלים, אך קשה מאוד לתת הערכה מדויקת, כי התחום לא ממש מפותח עדיין בארץ."

מה עוד מצפה למותג בעתיד? "דגם T ride צפוי גם להגיע ארצה. הוא יהווה דגם המשלים לנו את הפער מ-TM. מדובר בכלי שמתאים גם למתחילים ומהווה מעין הכלאה בין אופנוע טריאל ואנדורו. אנחנו מתכננים גם לארח בארץ רוכב טריאל פעיל לצורך פעילות הדרכתית של טריאל בשיתוף עם היצרנית ומקווים שזה יקרה עוד השנה."

כאמור, בשלב הראשון יימכרו דגמי הטריאל בלבד ומצורף מטה מחיר הדגמים החדשים:

דגם מחיר מחירון בש"חמחיר השקה בש"ח
125 SC RACING38,900 35,900
250 SC RACING46,90041,900
300 SC RACING47,90042,900
125 SC FACTORY43,90038,900
250 SC FACTORY49,90045,900
300 SC FACTORY52,90047,900

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד