סיני-גלה: תכירו את הגרסה הסינית לדוקאטי פאניגלה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אחת מיצרניות האופנועים הבולטות בסין מציעה ללא בושה העתק של הדוקאטי פאניגלה 1198, במחיר של עשירית מהאופנוע המקורי

כשחושבים על מוצרי התעשייה הסינית מיד עולה תמונה של עיצוב מוכר לצד איכות ירודה ואורך חיים מוטל בספק. כשבוחנים את תעשיית האופנועים הסינית, מדובר לרוב על מוצר נחות המבוסס, במקרה הטוב, על טכנולוגיה יפנית מיושנת. האסוציאציה לא תמיד נכונה, בפרט שבתחום האלקטרוניקה והרכב ביצעה התעשייה היפנית זינוק עצום קדימה. אלא שעדין השוק הסיני מוצף בחיקוים באיכות נמוכה כמעט לכל דבר שתוכלו להעלות על הדעת, אפילו לאופנועים.

דוגמא מעניינת ניתן למצוא אצל יצרנית האופנועים וואנג'אן, המציעה למכירה אופנוע שמעוצב באופן זהה לחלוטין לפאניגלה 1198 של דוקאטי, ומשווק תחת השם הארוך WJ 300 GS Space Ranger . וואנג'אן  הוקמה כבר ב-1984, כשבשנת 1993 השקיעה סוזוקי כסף וידע טכנולוגי ביצרן, מה שהפך אותו לאחד היצרנים  המרכזיים בתעשיית האופנועים הסינית. היצע האופנועים של וואנג'אן רחב, ונע בין אופנועי "ספורט" ל"צ'ופרים" המצוידים במנועים בנפחי 50-300 סמ"ק המתבססים על מנועי סוזוקי משנות ה-90'. עם זאת, זה לא הפריע לאנשי החברה לבצע את השכפול הנ"ל.

בגישה אמיצה וחסרת נימוס, עיצבו הסינים אופנוע שגם חדי העין יתקשו להבחין בהבדלים העיצוביים בינו לבין המקור, כשהפיירינג האדום, המראות, הצמיגים, הכיסא ואפילו הגופן המשמש ללוגו זהה לזה של דוקאטי. בנוסף, מצויד החיקוי בזוג מפלטים, דיסק כפול מלפנים ולוח שעונים עם מסך LCD המספק לרוכב שפע מידע.

המקום בו נגמר הדמיון בין החיקוי למקור הוא המנוע. בניגוד למנוע הוי-טווין של הפאניגלה, החיקוי הסיני מסתפק במנוע סינגל מקורר אוויר בנפח 300 סמ"ק המפיק בשיאו 19.5 כ"ס בלבד ב-8,500 סל"ד (והיינו בוחנים את העניין על הדיינו). נתון המשקל הוא 154 ק"ג יבשים ומהירותו הסופית כ-115 קמ"ש עלובים. בנוסף, בחינה מדוקדקת יותר של הכלי מגלה מכלולים פשוטים ושלדה דקיקה שהם מין הסתם הסיבה למחיר הזול בו הוא נמכר. אני לא בטוח אם דוקאטי הייתה נעלבת מן החיקוי או מקבלת אותו כמחמאה, אבל בטוח יש להם מה להגיד בנושא כשבעבר הוגשו לא מעט תביעות של יצרניות רכב בעולם נגד יצרניות סיניות על הפרת זכויות יוצרים.

את הסיני-גלה ניתן להזמין בין היתר, כמו לא מעט חיקויים אחרים, גם דרך אתר הקניות הענקי עלי באבא במחיר של 2,750-2,900 דולר. האופנוע מסופק לרוב ארצות אמריקה הלטינית, רוסיה, סין ומספר מדינות באפריקה אך לא לאירופה, מן הסתם בגלל תקינה לא תואמת, מה שפוסל את האפשרות שתוכלו להזמין לכם גם חיקוי פאניגלה משלכם. מעניין לדעת איך היה מגיב הקהל הישראלי החשדן באם היה מגיע האופנוע הזה לארץ.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד