סיבוב זריז: סוזוקי DRZ400S

DRZ400
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
סוזוקי DRZ400S אמנם נשען על עיצוב ישן ונמכר שנים ללא שינוי, אך כנראה שנוסחה טובה יכולה להחזיק לאורך זמן, בטח עם יכולות שטח מכובדות ופשטות מכאנית

נפח מנוע

398 סמ"ק

הספק

44 כ"ס

מחיר

44,956 ש"ח

שורה תחתונה ראשונה:

סוזוקי DRZ שווק בארץ עד שנת 2010, אז שיווקו הופסק עקב תקנות הזיהום האירופאיות. שיווקו חודש לאחרונה עת המדינה איפשרה לייבא ארצה כלים בתקינה אמריקאית.

DRZ הוא אופנוע דו שימושי קלאסי בסיסי ופשוט, המציע יכולות שטח טובות לצד שימושיות יום יומית, אם כי רכיבות ארוכות בכבישים מהירים פחות מתאימים עבורו.

מתחריו העיקריים הם בעיקר דו שימושיים בנפח 650 סמ"ק או 250 סמ"ק כך שאין לו בדיוק מתחרים ישירים, אך כל דו שימושי בסיסי ייחשב כמתחרה.

עיצוב:

עיצוב פרקטי ופשוט מוכר שלא השתנה. לא תמצאו כאן משהו מיותר. המושב צר ומאורך, כנף גבוה, תיק כלים בזנב, דו שימושי במובן הפשוט ביותר של המונח. למרות התכנון הישן, עדיין מצליח להישאר רלוונטי גם היום.

מי שזוכר את הדגם הקודם יזהה מספר שינויים, כמו יחידת התאורה האחורית, המפלט וכדומה. הפלסטיקה באיכות טובה ותדע להתמודד עם נפילות בשטח.

שימושיות:

DRZ יכול לשמש כפשרה טובה מאוד עבור מי שרוצה כלי ליום יום אך עם יכולת לבלות גם בשטח.

האופנוע מתאים לרכיבה בעיר, עם תנוחת רכיבה זקופה הצופה מעל למכוניות ומתלים שסופגים כל מה שיש לעיר להציע, המצמד קל ורך לתפעול.

עבור רוכבים מתחילים או לא גבוהים, גובה המושב יכול להוות בעיה. אני בגובה 1.78 מטרים ובקושי מגיע לרצפה עם שתי רגליים. מי שמתעקש ניתן לרכוש ערכת הנמכה.

DRZ פחות מתאים לרכיבה ביו עירונית. עקב מהירות שיוט נמוכה יחסית, תיבת הילוכים בעלת חמישה הילוכים ומושב שלא נח לרכיבות ארוכות.

טכני: מנוע ותמסורת

מנוע צילינדר בודד בנפח 398 סמ"ק מספק 44 כ"ס שמרגישים יותר ממה שמופיע על הנייר. המנוע עצמו יכול לטפס גם לסל"ד גבוה, בטח ביחס למנוע סינגל, לפחות ממה שניתן לשער ללא מד סל"ד.

המנוע מצויד במאייד שמתפקד בצורה טובה, אך עבור מי שלא מורגל, ייתכן כי השימוש במשנק (צ'וק) בהתנעה או אופי העברת הכח לעומת הזרקת דלק ידרוש הסתגלות קצרה.

הגיר מדויק והמצמד רך. אך הילוך שישי חסר מאוד ברכיבה בין עירונית.

התנהגות:

DRZ מתאים מאוד לרכיבה בעיר. המתלים סופגים כמעט כל דבר ובמהירויות נמוכות הוא קל לתמרון בזכות זווית צידוד נדיבה ומשקל נמוך לאופנוע כביש, כשהמצמד רך לתפעול.

רכיבה בין עירונית במהירויות גבוהות פחות נוחה. הוא אמנם יכול להגיע גם ל-150 קמ"ש אך לגמרי לא מיועד לנוע במהירויות הללו. מעל ל- 110 קמ"ש מרגישים בחסרון הילוך שישי, אז המנוע גם מייצר רעידות לרוכב ומרגיש כאילו מתאמץ מידי. מעל ל-130 קמ"ש לעתים יש רעידות מהגלגל הקדמי. גם המתלים מרגישים רכים ולעיתים גורמים לנדנודים בכבישים בין עירוניים.

השלדה והמתלים יכולים להתמודד גם עם כבישים מפותלים איטיים, ואפשר לייצר קצב לא רע, אך לא לכך מיועד האופנוע, בטח עם גלגל 21 אינטש קדמי.

החסרונות בכביש הבין עירוני הם היתרונות בשטח. DRZ בעל יכולות שטח מכובדות ביחס לדו שימושי והמתלים הצליחו הפתיעו לא פעם ולהתמודד עם מכשולים ובורות. לא מדובר באופנוע שטח מקצועי, בטח לא מבחינת משקל, אך מדובר באופנוע שקל ונח לרכוב עליו בעמידה. המנוע חזק מספיק והבלמים מספקים ובהחלט ניתן לרדת משבילים כבושים למקומות  מעט מאתגרים יותר. מי שרוצה לאתגר עצמו ממש, מומלץ למגן את האופנוע כהלכה ולא חסרים חלקים חליפיים לשיפור יכולתו בשטח.

אבזור וציוד בטיחות: 

DRZ לא משופע באביזרים – לוח המחוונים מורכב ממסך דיגיטלי פשוט עם מדי מרחק מתאפסים, שעון, מד מהירות וסטופר.לא תמצאו בו מד סל"ד.

מתחרים:

ימאהה WR250R, הוסקוורנה 701, KTM 690, SWM RS650R

תמורה למחיר: 

במחיר של 45,000 ש"ח, סוזוקי DRZ400 הוא רכישה משתלמת. הוא אמנם יכול להתאים גם לבעלי רישיון A1, אך יכולותי קוסמות גם לבעלי רישיון לא מוגבל ועבור מי שמחפש דו שימוש בעל יכולות שטח במחיר הזה, הוא פתרון טוב, שכן רוב המתחרים יקרים משמעותית.

שורה תחתונה:

סוזוקי DRZ הוא אופנוע דו שימושי המציעה יכולות רכיבה ביום יום לצד יכולת שטח טובות. הוא פחות מתאים לרכיבות ארוכות ומעט מיושן בעיצוב ובגישה, אך עדיין יש לו הרבה מה להציע לרוכבים שמחפשים אופנוע דו שימושי פשוט.

יצרן

סוזוקי

דגם

DRZ400S

נפח מנוע

398 סמ"ק

תצורת מנוע

צילינדר בודד, 4 שסתומים

הספק

44 כ"ס

קטגוריית רישיון נהיגה

A1

משקל

144 ק"ג

גובה מושב

93.5 ס"מ

מחיר

44,956 ש"ח

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד