נפח מנוע
הספק
מחיר
שורה תחתונה ראשונה:
בשנת 1996 הושק הסוזוקי DR650se ולאורך השנים עיצובו כמעט ולא שונה. בשנת 2004 הופסק שיווקו לארץ עקב אי עמידה בתקן אירופאי, שינוי בתקינה המאפשר ייבוא בתקינה אמריקאית, מביא לארץ את הדגם הנוכחי.
שיווקו מחדש של האופנוע מציב אותו כמתמודד ראוי בקטגוריה חמה בשוק המקומי .רוכבים המחפשים אופנוע שישמש אותם ביומיום, עם אפשרות לטייל בשטח בסופ"ש. אלו ימצאו ש-DR מציע חבילה אטרקטיבית.
נקודות זכות לDR הן מחיר אטרקטיבי ותחזוקה שוטפת פשוטה וזולה.
עיצוב:
DR650SE מציג מראה קלאסי של אופנוע דו"ש, עם פרופיל צר וגבוה, מסכת חזית מינמלית ומושב שטוח ומוארך.
עיצוב האופנוע מיושן. לרוכבים מעל גיל 30 האופנוע וודאי מזכיר תקופה שאופנועים כמו DR של סוזוקי, XR של הונדה ו-KLR של קוואסאקי – היו מראה שכיח על כבישי הארץ ושימשו כאופנועים דו שימושיים של שנות ה- 90.
שימושיות:
תנוחת רכיבה זקופה מספקת שדה ראיה מצוין, מתלים ארוכים שסופגים בקלות שברים ובורות באספלט, כידון שטח וזווית צידוד גדולה עושים את DR לאופנוע עירוני מצויין. רוכב ממוצע יוכל להגיע בקלות עם הרגליים לקרקע.
מיכל דלק בנפח 13 ליטר מספק טווח נסיעה של כ- 200 ק"מ ברכיבה משולבת לפני שצריך להעביר את ברז הדלק למצב רזרבי. רכיבה בכבישים בין עירוניים אינה מומלצת לאורך זמן. תנוחת הרכיבה מציבה את הרוכב מול הרוח ובשילוב עם מושב צר ונוקשה כעבור כרבע שעה במושב מתחילים להרגיש אי נוחות.
חסרונותיו של הDR בכביש המהיר עומדים בשטח לזכותו. מבנה של אופנוע שטח, תיבת הילוכים עם יחסי העברה קצרים ואופי מתון נותנים ביטחון ברכיבה במהירות איטית ומאפשרים מעבר מכשולים בביטחון. אלו יעזרו לרוכב שרוצה להתחיל ללמוד לרכב בשטח.
טכני:
לסוזוקי מנוע סינגל בנפח 644 סמ"ק מקורר אויר המספק 43 כ"ס. הזנת הדלק נעשית על ידי מאייד בקוטר 40 מ"מ של מיקוני עם מנוף לתפעול הצ'וק מהכידון. תפעול המצערת מדויק ונוח.
תיבת הילוכים עם חמש מהירויות משלימה את יחידת ההנעה, תפעול מנוף המצמד רך וההילוכים פרוסים בצורה טובה.
התנהגות:
מהלך מתלים ארוך, משקל נמוך ומנוע בעל אופי לאספקת כוח בסל"ד נמוך ובינוני עושים את DR לאופנוע נהדר לשימוש יומיומי.
מחוץ לעיר המנוע נעים לרכיבה גם ב-130 קמ"ש ,אך חוסר במיגון רוח וכנף קדמית גבוהה גורמים לנדנודים ורעידות מחלקו הקדמי.
רכיבה על כבישים מפותלים מהנה. כל עוד שומרים על רכיבה זורמת התנהגות האופנוע נשארת מרוסנת למרות רכות המתלים.
ברכיבה בשטח המשקל מורגש ו-166 ק"ג אינם מעט. בולמים עם מהלך של 260 מ"מ מלפנים ומאחור פועלים בצורה טובה ובעלי יכולת ספיגה ושמירה על יציבות גם במפגש עם חריצים ובורות.
ישיבה על האופנוע ממקמת את הרוכב מעל מיכל הדלק, מושב שטוח מאפשר עבודת גוף אפקטיבית ברכיבה ומעבר בין ישיבה לעמידה בקלות. מימדיו הצרים של האופנוע מאפשרים חיבור טוב לאופנוע עם פלג גוף תחתון.
לסוזוקי יש יכולת שטח טובה שמאפשרת יותר מרכיבת שבילים. הוא אמנם לא אופנוע אנדורו מקצועי אבל בהחלט בעל יותר יכולת מרוב אופנועי האדוונצ'ר אשר יקרים ממנו בהרבה.
סוזוקי מצויד בגלגל קדמי במידות 90/90-21 ואחורי 120/90-17 , אלו מאפשרים בחירה בצמיגי שטח אמיתיים למרות שצמיגי הברדיג'סטון המקוריים מהווים פשרה טובה לרכיבה כביש ושטח.
אבזור וציוד בטיחות:
האופנוע מצויד בבלמי דיסק בקוטר 290 מ"מ מקדימה ו 240 מ"מ מאחור , ללא מערכת ABS.
הבלמים אינם חזקים אך מספקים עוצמת בלימה סבירה.
המראות יעילות בשימוש יומיומי אך לא יחזיקו מעמד ברכיבות שטח תכופות.
לוח המחוונים פשוט וכולל שעון מהירות במיילים לשעה (עם סימון נוסף למהירות בקמ"ש שקשה לראות ברכיבה) ונורות ביקורת לחיווי מצב הילוכים, אורות ואיתותים.
מתחרים:
KTM 690 אנדורו ,SWM 650RS , ימאהה XTZ660, סוזוקי DRZ400
תמורה למחיר:
הסוזוקי מצטיין בסעיף זה עם תג מחיר של 43000 ₪ ומציע אופנוע עם קשת רחבה של שימושיות.
יצרן
דגם
נפח מנוע
תצורת מנוע
הספק
קטגוריית רישיון נהיגה
משקל
גובה מושב
מחיר
תגובה אחת
כיף לראות כתבה שלך!
כן ירבו.
קוסטה.