סוכות במוטורסיטי: הסבב השני של ליגת פירלי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מסלול המרוצים מוטורסיטי בשדה תימן ערך את אירוע ההשקה הרשמי שלו, כשאת מנת האקשן העיקרית סיפק הסבב השני במרוצי ליגת פירלי

חול המועד סוכות היה גדוש באירועים מוטורים ברחבי הארץ, אך האירוע הבולט והחשוב עבור חובבי הדו"ג נערך במסלול מוטורסיטי בשדה תימן. הסבב השני של ליגת פירלי, הנערכת בשיתוף עמותת APEX, היווה את גולת הכותרת באירוע השקה בן יומיים של מסלול מוטורסיטי. אמנם במסלול כבר נערכים מזה כחצי שנה אירועים והדרכות, ואף התקיים בו לפני מספר שבועות מירוץ אופנועים ראשון של ליגת ISBK, אך מדובר באירוע הרשמי הראשון שעורכת הנהלת המסלול עבור כלל הציבור.

האירוע שהתפרש על פני יומיים כלל מגוון מופעים מוטוריים, תצוגות ראווה של מכוניות מירוץ על המסלול ודריפטינג, כשעבור הקהל שהגיע (בתשלום) הוקמו טריבונות ומתחם פאדוק מוצל בחלקו עם דוכני אוכל, הפעלות ותצוגת ראווה של מכוניות. אפילו אבני השפה של המסלול לבשו חג ונצבעו בצבעי כחול לבן, בדומה למסלולים בעולם בהם צבעי דגל המדינה מעטרים את המסלולים המקומיים.

אלא כשכאמור, גולת הכותרת היו המרוצים במסגרת ליגת פירלי אשר סיפקו את מנת האקשן האמיתית, והיו גם הסיבה העיקרית שהביאה אל המסלול מאות צופים בכל יום, רובן משפחות על ילדיהן, שבאו לצפות בחוויית מוטורית אמיתית, בתקווה שתהפוך למסורת.

ליגת המרוצים של פירלי כוללת כלא פחות מחמישה קטגוריות שונות (ילדים, פתוחה/חובבים, סופרספורט 300 ו-600 סמ"ק וסופרבייק 1000 סמ"ק). הודות לתמיכה של יבואן פירלי הבאה לידי ביטוי בין היתר במתן צמיגי מסלול במחירי עלות, מה שמאפשר להנגיש ולהוזיל עלויות עבור הרוכבים, מתחם הפיטס היה מלא בעשרות משתתפים בקטגוריות השונות. יחד עם רוכבי הסופרמוטו שהצטרפו לחגיגה אי אפשר שלא להרגיש התרוממות רוח ממראה מתחם הפיטס העמוס בסככות ואופנועים – ומן הסתם גם בגריד מלא בזינוק לכל קטגוריה.

אלא שלריבוי הקטגוריות והתחרויות יש גם מחיר בדמות לוח זמנים עמוס. זה טוב כיוון שאפשר למלא יום שלם ומרתק של מרוצים בזה אחר זה, אך הוא מחייב עמידה נוקשה בזמנים. בפועל נוצרו במהלך היום פיגורים בלוח הזמנים שהגיעו כמעט לשעתיים, מה שאומר שלמשל קטגורית ה-300 שהייתה אמורה לזנק בשעה 1 בצהרים זינקה רק בסביבות השעה 3, כאשר רוב הקהל על טפיו כבר עזב את המסלול וכך החמיץ את המנה העיקרית של היום וחבל. כאן אסור לשכוח שעדין הניסיון בקיום אירועי מרוצים הפתוחים לקהל בישראל הוא מועט, ובכל אירוע כזה הרמה עולה ונצבר ניסיון נוסף, בתקווה שהלקחים יופקו לטובת האירועים הבאים.

מי ששרד את החום ואת העיכובים בלוח הזמנים יכול היה להינו ממנת אקשן גדושה על המסלול, בין אם זה בקטגוריית הילדים המפתיעה שהציגה את הדור הבא של הרוכבים בגילאים 8 עד 13, ובין אם ביתר הקטגוריות בהם התחרו רוכבים מנוסים לצד רוכבים שגילו ונכנסו לעולם המרוצים רק לאחרונה. פערי הרמות והזמנים בין המובילים ליתר הרוכבים בקטגוריות היו גדולים, אבל עדין היו קרבות צמודים על מיקומים בכל קטגוריה, שהוכרעו על פערים של עשיריות שניה בודדות.

הקרב הגדול ביותר היה בקטגוריית ה-600 סמ"ק שתפורה בדיוק למידותיו של מסלול שדה תימן, שם יוגב הרוש ואלי חן סיפקו קרב מרתק לאורך 27 הקפות. תהיו בטוחים שעם הזמן, ההשקעות הכספיות וכמובן צבירת הניסיון של הרוכבים המקצועיות תגדל, הפערים יצטמצמו והקהל שיבוא יזכה לתמורה מלאה.

ילדים – 8 הקפות
1. עידו מנגד – 11:52.692 דקות
2. יהונתן מאירי – 8.681+ שניות
3. עידו חן – 8.939+ שניות

קטגוריה פתוחה9 הקפות
1. עמית פוקס – 10:41.485 דקות
2. חן אביוב – 8.215+ שניות
3. נהוראי מדויל – 20.578+ שניות

סופרמוטו SM1 – 20 הקפות
1. לי ברדה
2. גיא יצחק לריאה
3. יובל שרון

סופרספורט 300 סמ"ק
1. בר לוי – 26:56.554 דקות
2. ששי אליאס –18.599+ שניות
3. אביעד אברהמי – 35.248+ שניות

סופרספורט 600 סמ"ק – 27 הקפות
1. יוגב הרוש – 26:54.161 דקות
2. אלי חן – 0.870+ שניות
3. אייל חבורה – 1 הקפה+

סופרבייק 1000 סמ"ק27 הקפות
1. אלמוג מנגד – 26:48.890 דקות
2. הרון אדמוז –27.441+ שניות
3. אבי אלבז – 27.790+ שניות

התוצאות באדיבות רז הימן ותנועה – מדידת זמנים

צילומים ברמה עולמית: רונן טופלברג

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד