סוזוקי תייצר אופנוע מרחף בשנה הבאה

סוזוקי תייצר אופנוע מעופף בשנה הבאה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הרחפן התלת-מושבי ישמש בשלב ראשון לשירות מוניות אווירי אך בעתיד אולי יחלץ גם אותנו מן הפקקים

יצרנית המכוניות והאופנועים סוזוקי הכריזה על שיתוף פעולה עם הסטרטאפ היפני SkyDrive לייצור כלי רכב תלת-מושבי מעופף שישמש לניידות עירונית ופרברית, בשלב ראשון בהטסה של טייס מורשה שיהיה, למעשה, נהג מונית אווירית.

 

סוזוקי תייצר אופנוע מרחף בשנה הבאה

 

כלי הרכב החשמלי שסוזוקי ו-SkyDrive ייצרו מתוכנן להמראה ונחיתה אנכית (eVTOL), כלומר שלמעשה מדובר ברחפן גדול שמיועד לשאת שלושה בני אדם, מהם שני נוסעים. הוא נקרא SD-05 ואל תבנו על לאחסן אותו בחניה שלכם: גובהו 3 מטרים ויש לו 12 מנועים חשמליים שמסובבים 12 מדחפים, וזה אומר שהוא תופס מרחב של 13 מטרים לאורך ו-13 מטרים לרוחב. לכלי הזה יש טווח ריחוף של כ-100 קילומטרים ומהירות מרבית של כ-100 קמ"ש בתלות בכיוון הרוח.

הרחפן ייוצר כבר באביב הבא במפעל קיים של סוזוקי במחוז שיזואוקה שבמרכז יפן, ויוכנס לשירות מסחרי פעיל כמונית מעופפת ביריד העולמי שייערך בעיר אוסקה שביפן בשנת 2025.

לצורך המיזם הקימו סוזוקי ו-SkyDrive חברת בת נפרדת בבעלות משותפת, כאשר חלוקת התפקידים בין שתי החברות מטילה על SkyDrive את כל הפעולות שקשורות בפיתוח הטכנולוגי וברישוי, בעוד שסוזוקי אחראית על מערך הייצור, ובכלל זה גם גיוס עובדים מיומנים.

סוזוקי תייצר אופנוע מרחף בשנה הבאה

 

מחיר כלי הרכב המעופף טרם נחשף אולם שתי החברות הכריזו שבכוונתן לייצר "מספר משמעותי" של כלים. באופן לא רשמי נחשף שהכוונה היא להגיע להיקף ייצור של כ-200 רחפנים בשנה.

בהכרזה משותפת של שתי החברות הן הצהירו שהן מאמינות ש"כלי רכב שממריאים ונוחתים אנכית מייצגים את עתיד הניידות העירונית ועיקר הפוטנציאל שלהם טמון באפשרות לספק סוג יעילה וחסכוני של תחבורה באזורים שבהם התחבורה המסורתית קשה או יקרה"

 

סוזוקי תייצר אופנוע מרחף בשנה הבאה

 

מעניין לציין שחברת SkyDrive, שנוסדה בשנת 2018, הוקמה בנגויה, "עיר הבירה" של טויוטה (שידועה גם כ"טויוטה סיטי"), ובין המייסדים שלה ישנם מספר מהנדסים בכירים מטויוטה, בהם גם מנהל הפיתוח לשעבר של החברה. הנהלת SkyDrive עדיין ממוקמת ב'טויוטה סיטי'.

עם זאת, צריך לזכור גם שטויוטה מחזיקה בנתח מן הבעלות בסוזוקי, ושעסקי המכוניות של סוזוקי (להבדיל מעסקי האופנועים שלה) לא ממריאים לשום מקום ונסמכים כרגע בעיקר על הפעילויות שלה בהודו וביפן. במילים אחרות, לסוזוקי ממש לא יזיק "לשים רגל", או מדחף, בפעילות נוספת צופה פני עתיד.

בין בעלי המניות העיקריים של SkyDrive בולטים חברת הסחר היפנית האדירה איטוצ'ו, אשר בין השאר אחראית לקשר בין כמה יצרניות רכב יפניות משמעותיות לבין היבואנים שלהן בישראל, חברת הטכנולוגיה NEC וחברת האנרגיה Eneos.
עד היום גייסה החברה הזאת כ-100 מיליון דולר והספיקה לתכנן, לפתח ולייצר מספר אבות טיפוס של כלי רכב מעופפים, שהראשון בהם הוא SD-01, כלי חד מושבי שהוצג בשנת 2019.

 

סוזוקי תייצר אופנוע מרחף בשנה הבאה

 

כדאי להזכיר גם שהצפיפות הגוברת בכל הערים הגדולות בעולם מקשה מאד על תנועה ארבעה גלגלית ואפילו על תנועה דו-גלגלית במרכזי הערים. כלים מרחפים שממריאים ונוחתים אנכית – שמתאימים לניידות וגם להעברת סחורות – נחשבים לפתרון מועדף לצפיפות ולתשתית תחבורה לא מפותחות. eVTOL למיניהם צפויים לספק תחבורה חלופית וכרגע שוקדות כמה עשרות חברות ברחבי העולם, וגם בישראל, על פיתוח כלים כאלה.

אחת המגבלות המשמעותיות של רחפני ניידות אישית היא הצורך להטיס אותם בהטסה אנושית, כלומר לרשיין טייסים, והשאיפה היא להפוך את הכלים האלה לאוטונומיים או נשלטים מרחוק, דבר שלכאורה אמור להיות הרבה יותר פשוט מאשר להגיע לאוטונומיה של כלי רכב שנעים במפלס הרחוב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד