סוזוקי מתחברת לזרם ותשיק כלים חשמלים עד 2020

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
גם סוזוקי צועדת עם הזמן, ומפתחת על פי הדיווחים אופנועים וקטנועים חשמלים עבור השוק ההודי יחד עם מפעל סוללות חדש

סוזוקי מתכננת להשיק עד לשנת 2020 כלים דו-גלגליים חשמליים – כך עולה ממספר דיווחים המגיעים מהודו. לפי הדיווחים, העדיפות הראשונה של החברה היפנית היא קטנועים חשמליים, כשבעתיד היא גם צפויה להשיק אופנועים חשמליים.

כרגע, הדגמים מתוכננים להיות משווקים בשוק ההודי בלבד. המקור להחלטה הזאת בפגישה שנערכה בשנה שעברה בין יושב ראש החברה היפנית אוסמו סוזוקי לבין ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. בסוף אותה פגשיה הכריזו הצדדים כי סוזוקי – יחד עם טושיבה ודנסו – תשקיע 180 מיליון דולר אמריקאי בהקמת מפעל לסוללות ליתיום במדינה.

לפי הדיווחים מהודו, סוזוקי הקימה לאחרונה צוות מחקר הממוקם בהודו כדי להבין את צורכי הרוכבים במדינה. לפי בכיר סוזוקי אופנועים סטושי אושידו, החברה תומכת בחזון של הודו להעלות כמה שיותר כלים חשמליים על הכביש, זאת לאור זיהום האוויר הכבד במרכזי הערים הגדולות.

כמו כן, לפי אושידו העובדה שהחברה משקיעה במפעל סוללות במדינה תאפשר לה לשלוט באופן יחסי במחיר הכלים הדו-גלגליים החשמליים ולהוזיל את עלויות הייצור ללא צורך בשינוע סוללות מחוץ להודו. כך, הקטנועים והאופנועים יוכלו להיות בעלי מחיר נגיש יותר – ולא רק כלי נישה לעשירי תת היבשת.

הניסוי החשמלי הראשון של סוזוקי התרחש בשנת 2011, אז השיקה קטנוע חשמלי צנוע וקטן. לזה הייתה סוללה בהספק של 100 וולט וטווח נסיעה של 30 קילומטרים בלבד. נתונים מוגבלים אלו גרמנו לכלי להיכשל במכירות. עם זאת, בעשור האחרון חלו התפתחות טכנולוגיות גדולות בתחום, בעיקר בנוגי לסוללות וקיבולתן, כמו גם ירידה בעלויות הייצור, מה שמאפשר לחברה היפנית לחשוב כיום על הכלים החשמליים הרציניים הראשונים שלה. 

סביר להניח שבסוזוקי לא יסתפקו רק בשוק ההודי ורק בקטנועים זולים, ויפתחו כלים דו-גלגליים בעלי הנעה חשמלית גם לשווקים מערביים, זאת כדי לא להישאר מאחורי יצרניות גדולות קאוואסאקי, ק.ט.מ ואפילו הארלי דיווידסון השוקדות בימים עלו על פיתוח כלים חשמליים משלהם.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד