מילאנו 2017: סדרת דוקאטי מולטיסטרדה מתרחבת עם מולטיסטרדה 1260

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הדגם החדש יצטרף לסדרת מולטיסטרדה הקיימת במקום מולטיסטרדה 1200

דוקאטי אישרה את השמועות והציגה בתערוכת מילאנו דגם חדש שיצטרף אל סדרת אופנועי מולטיסטראדה: מולטיסטראדה 1260. דגם זה יצטרף לדגמי 950 ו-1200 ויוצע בארבע גרסאות: גרסה רגילה, גרסת S, גרסת S  D-air וגרסת פייקס-פיק.

טסטהסטרטה DVT 1260:

מולטיסטרדה 1260 הוא יותר מרק הגדלת נפח מנוע והוא למעשה אופנוע חדש כמעט לגמרי, כשבנוסף למנוע יש שינויים בשלדה וגם מעט נגיעות בעיצוב. השלדה החדשה בעלת בסיס גלגלים ארוך יותר ב-55 מ"מ לעומת הדור הקודם, הזרוע האחורית התארכה אף היא ב-48 מ"מ וזווית ההיגוי גדלה במעלה אחת ל-25 מעלות.

המנוע החדש נראה כלקוח מדגם X דיאבל, מנוע טסטהסטרטה (Testastretta DVT) בו קוטר הקדח גדל מ-67.9 מ"מ במנוע ה-1,200 סמ"ק לכדי 71.5 מ"מ, כשמהלך הקדח נשאר זהה ועומד על 106 מ"מ. ההספק עומד על 158 כ"ס ב-9,500 סל"ד והמומנט 13.2 קג"מ ב-7,500 סל"ד, אם כי בדוקאטי מתגאים בכך כי 85% מהמומנט מתקבל כבר ב-3,500 סל"ד. מעבר לכך כמובן שבוצעו במנוע שינויים רבים נוספים, חלקם על מנת לעמוד בתקנות זיהום האוויר אירו 4.

מוטלטיסטרדה 1260 מצויד בכל המערכות האלקטרוניות האחרונות שיש לדוקאטי להציע. הרוכב יכול לבחור מבין ארבע מפות ניהול מנוע שונות: ספורט, תיור, אורבן ואנדורו. בנוסף מצויד האופנוע במערכת בקרת אחיזה בשמונה מצבים (DTC), מערכת בקרת ווילי (DWC), מערכת ABS בפניות ומערכת בקרת זינוק בעלייה (Vehicle Hold Control). בקרת שיוט גם כן מגיעה כסטנדרט.

בתחום המתלים האופנוע מצויד מלפנים במזלג הפוך תוצרת חברת קאיאבקה בקוטר 48 מ"מ בעלת יכולת כיוונון מלאה, כשמאחור יש בולם מתכוונן מתוצרת חברת זקס. מערכת הבלימה מתוצרת ברמבו: צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ מלפנים ודיסק בודד בקוטר 265 מ"מ מאחור. בדוקאטי מציינים כי הגלגלים בדגם החדש קלים יותר ב-340 גרם מהדגם הקודם והם מגיעים בקוטר 17 אינץ' במידה 120/70 מלפנים ו-190/55 מאחור עם צמיגי פירלי סקורפיון טרייל II. כמו בעבר מציעה דוקאטי מספר חבילות אבזור בנויות מראש: תיור, ספורט, אורבן ואנדורו.

1260 כפול ארבע:

מעבר לגרסת הבסיס מציעה דוקאטי מספר גרסאות נוספות למולטיסרדה 1260. גרסת ה-S מגיעה בשתי ואריאציות, רגילה ו- D-Air. גרסת ה-S נבדלת מהגרסה הרגילה במתלים סמי אקטיביים (Ducati Skyhook Suspension) כך שהמתלים בגרסה זאת מתוצרת חברת זקס. גם הבלמים זוכים למערכת איכותית יותר, כשמלפנים יש דיסקים בקוטר 330 מ"מ עם קליפר מונובלוק M50 תוצרת ברמבו. בנוסף קיימת מערכת קוויקשיפטר (Ducati Quick Shift) להעלאת והורדת הילוכים.

בעוד הגרסה הרגילה מצוידת בלוח מחוונים מסוג LCD, בגרסת ה-S לוח זה מוחלף במסך TFT צבעוני בקוטר חמישה אינץ'. בנוסף מצוידת גרסת ה-S בנורות LED אדפטיביים (Ducati Cornering Lights). עוד בגרסת S ניתן להתחבר עם המכשיר הסלולארי למערכת המולטימדיה של החברה (Ducati Multimedia System) המאפשרת לקבל שיחות, הודעות ועוד. גרסת D-Air מצוידת במערכת המאפשרת חיבור למעיל D-Air תוצרת חברת דיינזה בעל כרית מתנפחת. בעוד הגרסה הרגילה תמכר בצבע אדום בלבד, גרסת ה-S תימכר בצבעי אדום, לבן ואפור.

כמו בדגם הקודם, גם במולטיסטרדה 1260 מציעה דוקאטי גרסת פייקס פיק על שם מרוץ הטיפוס המפורסם מארה"ב(תמונה בראש הידיעה). המתלים בגרסה זאת תוצרת אוהלינס, מזלג הפוך בקוטר 48 מ"מ מלפנים ובלם מסוג TTX36 מאחור. הגלגלים עשויים אלומיניום וקלים יותר מגרסת S, כשהאופנוע מצויד גם במערכת פליטה תוצרת חברת טרמיניוני. גרסה זאת, מעבר לצביעה הייחודית, משופעת חלקים עשויים סיבי פחמן כמו הכנף הקדמית, משקף קצר ועוד.

סדרת מולטיסטרדה מונה כעת סך הכל שבעה דגמים. בנוסף לארבע הגרסאות של מולטיסטרדה 1260, ישנו גם מולטיסטרדה 950, מולטיסטרדה 1200 אנדורו ובנוסף וריאציה נוספת בשם אנדורו פרו המקבלת תוספות לשטח.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד