לימאהה יש שפע חידושים לקראת 2025 – בהם טרייסר 9 ו-MT07 חדשים, אבל אין מבחינתה בהילות מיוחדת להשקיע ב"טימקס" – TMAX 560. ובכל זאת, נקודת אמצע החיים של הדור הרביעי מחייבת מתיחת פנים ראשונה, קלה ככל שתהיה, ואין בה אף בשורה שצריכה לגרום להחסרת פעימת לב.
במבט מעמיק יהיה אפשר להבחין בנגיעות קלות בעיצוב החזית, שנראית מעט יותר ממוקדת ומותאמת לשאר משפחת דגמי ימאהה, במיוחד בגזרת צמד הפנסים שנראים יותר כעוסים, ובתצורת כונסני האוויר שמתחברים אליהם ומשלימים מבט זועף.
השדרוג החשוב היחיד הוא שיפור של מערכת הבקרה האלקטרונית של מערכת הבלמים, שלטענת ימאהה תפעל מעתה טוב יותר עם מערכת מניעת נעילת הבלמים – ABS. טימקס המתוח מוסיף להתגלגל על גלגלי 15 אינטש מלפנים ומאחור עם צמד דיסקים בקוטר 276 מ"מ מלפנים ודיסק בודד בקוטר 282 מ"מ מאחור.
מתיחת הפנים כוללת מסך TFT חדש בגודל 7 אינטש עם אפשרות בחירה בין שלוש תצוגות, ואנשי ימאהה מבטיחים גם שיפור של הקישוריות לסמארטפון ושל האפליקציה הייעודית למעקב אחר תחזוקת הכלי שמספקת מידע שימושי לרוכב.
לעומת זאת אין שינויים חשובים במנוע ה'טווין' בנפח 560 סמ"ק, למעט התאמתו לתקן אירו 5+ וזאת בין השאר כדי שלא לעבור את ההספק של 47.6 כ"ס (35 קילוואט) שמותרים לבעלי רישיון A2 האירופאי (זה שבגלל פדיחה של משרד התחבורה עדיין נקרא אצלנו בטעות A1). גם בקרת המשיכה ומצבי הרכיבה השונים נותרו כפי שהיו.
כדי לבדל את טימקס המתוח מאחיו הרפוי יוצעו מעתה שני צבעים חדשים: מרכב שחור עם חישוקי גלגלים כחולים וכן שילוב של אפור-שחור.
גרסת האבזור Tech Max כוללת כרגיל בולם אחורי מתכוונן, משקף קדמי מתכוונן חשמלית – עם טווח תנועה שהוגדל ל-11 ס"מ, ידיות ומושב מחוממים, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, בקרת שיוט ומתגי כידון מוארים.
טימקס המתוח מחדש יוצע באולמות של ימאהה באירופה כבר בחל בחודש מרץ הקרוב ובאולמות של 'מטרו' בישראל באמצע 2025.
צילומים: יצרן, יח"צ