מתחרה לניקן? הונדה הגישה מסמכי פטנט לתלת-גלגלי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הונדה לא מתכוונת להשאיר את הזירה ריקה עבור ימאהה, והגישה מסמכי פטנט על מערכת הטיה והיגוי מתוחכמת. האם התשובה לניקן בדרך?

כבר כמה שנים שהונדה משתעשעת עם הרעיון של אופנוע תלת-גלגלי מוטה. החברה הציגה בשנת 2015 דגם קונספט בשם NeoWing, תלת-גלגל גדול ומרשים בסגנון הקאן אם ספיידר שלא הבשיל להגיע לייצור סדרתי. בינתיים קפצה ימאהה על ההזדמנות והציגה לפני כשנה את הניקן – התלת אופנוע הסדרתי הראשון עם צמד גלגלים מלפנים ותנוחת רכיבה של אופנוע ( בניגוד לדגמי הארלי עם צמד גלגלים מאחור שהם יותר כורסאות על גלגלים).

הונדה, כיצרנית הרכב הדו-גלגלי הגדולה בעולם לא יכולה להרשות לעצמה להישאר מאחור ומתכננת את התשובה שלה בתחום. כך עולה מבקשת פטנט חדשה ומורכבת למערכת היגוי והטיה אותם הגישה לאחרונה.

במסמכי הפטנט, נראה שיש מעין שתי מערכות צירים הבנויות בצורת מקבילית, האחת פחות או יותר מתחת לכידון והשנייה באזור בסיס האופנוע. אלו נראות מחוברות במעין מזלגות להיגוי בתוצרת האב (HUB) זאת בניגוד לצמד המזלגות המקושרים בינהם שבבסיס הפטנט של ימאהה בניקן. מדובר במערכת סבוכה למדי, שככל הנראה מתאימה לכלי גדול בעל אופי תיורי ופחות לכלי בעל אופי ספורטיבי דוגמת הניקן.

מתוך מסמכי הפטנט שהגישה הונדה

בכל אופן, נראה שמחלקת המחקר והפיתוח של החברה היפנית משקיעה משאבים לא קטנים בפיתוח כלי תלת-גלגלי. זהו לא הפטנט הראשון של הונדה בתחום, וכבר בשנת 2015 הוגש פטנט ראשון בנושא, אך היה זה רק מסמך בסיסי, שהראה כי החברה חושבת על כלי תלת-גלגלי בעל שני גלגליים בחלקו הפנימי. עוד הובן מאותו מסמך כי הכלי ישתמש במערכת של שתי מקביליות – מה שאכן המשיך גם לפטנט שהוגש ממש לאחרונה.

הפטנט החדש נראה כרעיון מוגמר שיכול להגיע לייצור סדרתי, והשאלה הגדולה העומדת באוויר היא מתי זה יקרה. יתכן שלפחות קונספט נוסף כמו אותו NeoWing שירמז על הכיוון יופיע כבר במהלך השנה הקרובה ויבהיר את כוונותיה של הונדה בנושא. 

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד