מכת חשמל: קרטיס חושפת את האופנוע החשמלי הראשון שלה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית הבוטיק קונפידרט שאימצה את השם קרטיס חשפה בסוף השבוע את האופנוע החשמלי הראשון שלה. כמיטב המסורת, מדובר ביצירה אוונגרדית מרהיבה

לפני מספר חודשים חשפה יצרנית הבוטיק קונפידרט את הוורהוק (WarHawk) שהיה האופנוע האחרון של החברה בגלגולה הנוכחי והראשון שנשא את שמה החדש: קרטיס. בהחלטה אסטרטגית החליטו בקונפידרט לעבור לייצור של אופנועים חשמליים, ובו בעת אימצו את השם קרטיס, כשמו של חלוץ התעופה גלן קרטיס שגם עסק בייצור אופנועים בתחילת המאה שעברה.

בסוף השבוע האחרון, במפגש האופנועים שנערך בכרמל פנסילבניה, חשפה קרטיס את גרסת הקונספט לאופנוע החשמלי הראשון מתוצרתה הנושא את השם זאוס- כשמו של מלך האלים במיתולוגיה היוונית. באופן מעניין, זוהי חריגה משיטת השמות שאפיינה את קונפידרט שנהגה להעניק לאופנועיה שמות של מטוסי קרב ממלחמת העולם השנייה.

כמיטב המסורת של היצרנית, גם קרטיס זאוס הוא קרוזר המתאפיין בעיצוב אוונגרדי, ולמרות שהוא מוגדר כרגע כקונספט, תהיו בטוחים שהגרסה הסדרתית לא תהיה שונה בהרבה. למרות שינוי הכיוון של החברה, ניתן להבחין בקרטיס זאוס באלמנטים עיצוביים ורכיבים שהגיעו מדגמי קונפידרט, ובראשם המזלג הקדמי הייחודי עם הקפיץ המרכזי ושלדת המונוקוק המוצבת האופן אופקי ועליה מורכב גם המושב. מצד שני, השתדלו המעצבים להעניק לזאוס מראה מינימליסטי ככל האפשר, עם חישוקים יצוקים, כנפים מסיבי פחמן וטאבלט המהווה למעשה את לוח המחוונים ואמצעי השליטה העיקרי במערכות האופנוע.

אל קורת האלומיניום העבה המהווה את עיקר השלדה מחוברת יחידת הסוללות של האופנוע, הממוקמת במקום בו באופנוע נורמלי אמור להיות המנוע. המנוע, או יותר נכון צמד המנועים החשמליים המחוברים זה לזה נמצאים מתחת למושב הרוכב. אל הציר היוצא מהמנועים מחוברת שרשרת מעבירה את הכוח ישירות לגלגל, ומותקנת בצורה חצי אנכית כשהיא מהווה חלק ממכלול הזרוע האחורית.

הקרטיס/קונפידנט מגדירים את הזאוס כאופנוע הוי-טווין החשמלי הראשון, והם טוענים כי צמד המנועים מפיק יחד כ-170 כ"ס ומומנט אדיר של כ-40  קג"מ. השאלה הגדולה העומדת על הפרק היא מה יהיה הספק הסוללות ומה הטווח שהן יאפשרו בהתחשב בתפוקה המרשימה הזו, ובעובדה שמדובר באופנוע שמשקלו יהיה הרבה מעבר ל-200 ק"ג למרות שימוש נרחב באלומיניום ומיעוט המכלולים. את התשובות לכך נקבל לקראת שנת 2019 אז תוצג הגרסה הסדרתית של קרטיס זאוס.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד