מי מכיר? קונפדרט מוטורס

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
רגע לפני שיצרנית האופנועים האקזוטיים האמריקאית נעלמת, כדאי להכיר את האופנועים המיוחדים של קונפדרט

יצרנית אופנועי הבוטיק קונפדרט מוכרת בזכות מנועי V טווין חזקים ועיצובי אופנועים יוצאי דופן, הכוללים בין היתר שימוש בחומרים אקזוטיים ולעיתים גם מתלים קדמיים בתצורה לא קונבנציונלית. ואי אפשר בלי קשר הדוק למטוסי קרב בשמות הדגמים.

היסטוריה קצרה ועשירה:

יצרנית אופנועי היוקרה קונפדרט (Confederate) הוקמה על ידי מת'יו צ'יימברס. מקום מושבה התגלגל בין מספר כתובות, עד אשר בשנת 1994 ירד האופנוע הראשון מפס הייצור בניו-אורלינס.

עד שנת 2003 הספיקה היצרנית לבנות מעל ל-500 אופנועים מדורו הראשון של דגם Hellcat, לפשוט רגל ולחזור לחיים. בעקבות הנזקים שגרמה סופת ההוריקן קתרינה בשנת 2005, התמקמה החברה במפעל חדש ומתקדם בברמינגהם, אלבמה.

Hellcat X132

עד היום הציגה היצרנית שלושה דגמים מרכזיים: Hellcat, Wraith ו-Combat Fighter . כל אחד מהם ייוצרו במספר גרסאות לאורך השנים. מחירי האופנועים נעים בין 92,000 ל-195,000 דולר ללא תוספות ולרוב נמכרו בכמויות של עשרות בודדות בלבד.

דגמי העבר:

 Hellcat היה הדגם הראשון והקרבי מבית קונפדרייט ונקרא על שם אחד ממטוסי הקרב המפורסמים של ארה"ב בתקופת מלחמת העולם השנייה. משקלו 226 ק"ג והוא מונע ע"י מנוע V טווין בנפח 2.2 ליטר המייצר 132 כוח סוס. הוא נמכר בזמנו כחדש ב-92,000 דולר ויוצרו ממנו גרסאות שונות לאורך השנים.

ל- Wraith עיצוב שנוי במחלוקת והדעות יכולות לנוע בין מיוחד לנורא ואיום. ההשראה לעיצוב השלדה לקוחה ממטוס קרב. מבחינת ביצועים האופנוע הזה מצויד, בדומה להל-קט,  במנוע V טויין שבסל"ד שבין 2000 ל-3,500 סל"ד הוא מפיק 120 כוח סוס. הסיבה למחיר הנקוב של 135,000 דולר היא שלדת קרבון, מזלג קדמי ייחודי, ורשימת לקוחות דוגמת טום קרוז, בראד פיט וברוס ספרינגסטין. בנוסף ייצרה החברה גרסאות שונות של דגמים אלו ודגמים נוספים כמו P51 combat fighter  איתו רכבו אנשי החברה בימת המלח של בונוויל ועוד. אגב, גם הכינוי P51 נלקח מעולם התעופה, והוא היה שם הקוד של מטוס המוסטאנג המפורסם ממלחמת העולם השני.

confederate wraith

האופנוע האחרון במלאי הוא FA-13 Combat Bomber (בתמונה בראש הידיעה) בו נעשה שימוש נרחב באלומיניום. הגלגלים תוצרת חברת BST עשויים סיבי פחמן ובחברה טוענים כי המתלים מגיעים מעולם המרוצים. המנוע המותקן בו הוא V טווין בנפח 2,163 סמ"ק, מקורר אוויר, המפיק 150 כוח סוס ב-5,100 סל"ד ומגיע לשיא המומנט של כ-23 קג"מ כבר ב-2,000 סל"ד. מהירותו המרבית 264 קמ"ש מכובדים ביותר. אם יש לכם 155,000 דולר פנויים ניתן להזמינו באופן מקוון. כיום זהו הדגם היחיד המוצע למכירה כחדש באתר החברה ויימכרו ממנו 13 יחידות בלבד.

אם אתם מעוניינים לחסוך ולרכוש קונפדרט משומש, באתר האינטרנט הרשמי מוצעים אופנועי טרייד-אין מתוצרת קונפדרייט החל מ- 60,000 דולר.

מה הלאה?

לאחרונה הודיע נשיא החברה צ'יימברס כי החברה משנה כיוון ותחל לייצר אופנועים מונעים חשמלית תחת השם קרטיס (Curtiss).

שמו החדש של המותג נבחר בכדי לסמן כוכב צפון לקברניטי החברה. גלן קרטיס היה חלוץ טיסה אמריקאי מתחילת המאה ה-20 אך ידוע גם בחיבתו לאופנועים ואף שבר מספר שיאי מהירות.

שינוי השם לקרטיס הוא סוף עידן מנועי ה-V טווין ותחילתו של עידן אופנועים חשמליים. בשיתוף פעולה עם אופנועי זירו, קרטיס הצהירו על דגם ראשון שיישא את השם 'הרקולס'. באופנוע החדש יותקנו שני מנועי זירו שיספקו בסביבות 175 כ"ס ושיא מומנט משוער של כ-40 קג"מ.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד