מילאנו 2017: קוואסאקי חושפת גרסת תיור ל-H2

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
החברה מרחיבה את היצע דגמי התיור שלה עם אופנוע ספורט תיור מוגדש בשם H2SX

קוואסאקי הציגה בשנת 2015 את H2, אופנוע ספורט המצויד במנוע מוגדש טורבו וכרגע היא יצרנית האופנועים היחידה העושה שימוש בטכנולוגיה זאת. אלא ש-H2 הוא לא בדיוק אופנוע עממי, בטח שלא הגרסה הקרבית יותר H2R עם הספק של כ-300 כ"ס. קוואסאקי מנצלת את תערוכת מילאנו כדי לחשוף גרסת ספורט תיור על בסיס H2, עליה רמזה לפני התערוכה. הגרסה החדשה, הנקראת H2SX, אמורה להיות מותאמת לחיי היום יום ולרכיבה בזוג.

גרסת הספורט תיור החדשה היא יותר מ-H2 שהוסיפו לו פיירינג ואפשרות להתקין מזוודות צד, ואנשי קוואסאקי טוענים כי שינויים רבים נעשו במנוע ובשלדה. השלדה תוכננה מחדש כדי לאכלס מורכב וציוד: בסיס גלגלים ארוך יותר ב-25 מ"מ, זווית היגוי גדולה יותר, המנוע מוטה קדימה ב-2 מעלות ושלדת הזנב ארוכה וקשיחה יותר. כמו בדגם הרגיל הזרוע האחורית מתחברת לחלקו האחורי של המנוע וכך הוא גם מהווה גורם נושא עומס, אך הזרוע האחורית התארכה ב-15 מ"מ לעומת הדגם הרגיל.

המושב מתוכנן מחדש ותנוחת רכיבה נוחה יותר, בין זאת של ZZR1400 ו-Z1000SX ובנוסף יש כעת פיירינג מלא שאמור לסייע ברכיבות ארוכות. שלדת הזנב הוארכה והוקשחה וכעת יכולה לשאת גם מזוודות של GIVI בנפח של 28 ליטרים כל אחת.

המנוע עבר שינוי מקיף והוא חדש כמעט לגמרי. הוא אמנם עדיין מספק 200 כ"ס ב-11,000 סל"ד (210 כ"ס עם אפקט ראם-אייר) ו-14 קג"מ ב-9,500 סל"ד, אך עם דגש גם על צריכת דלק, שעכשיו אמורה להיות 25% טוב יותר, כמו של Z1000SX לדוגמא. משקלו של H2SX צמח לעומת H2 בכ-18 ק"ג ועומד כעת על 256 ק"ג, אך בקוואסאקי מתגאים כי הוא עדיין קל ב-13 ק"ג מ-ZZR1400.

כיאה לאופנוע מודרני מצויד H2SX בנורות LED, לוח המחוונים מכיל שעון סל"ד אנלוגי ומסך LCD והאופנוע שופע בעזרים אלקטרוניים: בקרת אחיזה (KTRC) בשלושה מצבים, בקרת שיוט, מערכת ABS בפניות (KIBS), שליטה על בלימת מנוע ושלוש מפות ניהול מנוע לבחירה. המתלים מתכווננים באופן מלא.

עבור מי שרוצה יותר, מציעה קוואסאקי גרסה נוספת, H2SX SE. מעבר לעובדה שגרסה זאת שוקלת מעט יותר ומשקלה 260 ק"ג, היא מציעה מספר עזרים נוספים. אלו כוללים נורות אדפטיביות לפניות הממוקמות בצד הפיירינג, מסך TFT שניתן לבחור בו בין שתי תצוגות תיור וספורט, מערכת זינוק מהמקום (KLCM) ומערכת קוויקשיפטר (KQS). עוד בגרסה זאת ניתן למצוא צינורות בפלדה שזורה לבלמים וגלגלים שונים.

קוואסאקי היא הראשונה בשנים האחרונות המציעה אופנוע עם מגדש טורבו, אך אנחנו משערים כי היא לא תהיה האחרונה עם שמועות מיצרניות רבות על פיתוח מנועים מוגדשים. יהיה מעניין לראות לאן תחום זה יתפתח.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד