מילאנו 2017: הונדה מציגה CB1000R חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הנייקד החדש מקבל עיצוב רטרו מודרני על בסיס דגם הקונספט שהציגה החברה ומנוע חדש

הונדה מציגה בתערוכת מילאנו CB1000R חדש. האופנוע החדש מחזיר את הונדה לתחרות בקטגורית הנייקדים הפופולארית, כשהיא מציגה אופנוע חדש לגמרי עם עיצוב מושך ומעניין.

בתערוכת טוקיו חשפה הונדה את דגם הקונספט Neo Sports Café. כעת הונדה מאשרת כי דגם קונפסט זה הוא למעשה מחליפו של CB1000R, שלא עבר שינוי מהותי מאז 2008. האופנוע מצויד במנוע חדש, מערכות אלקטרוניות וכל שנדרש כדי להתמודד בקטגוריה.

ראשית, אי אפשר להתעלם מהצעד הנועז שהונדה בחרה בכל הקשור לעיצוב האופנוע. הדמיון לדגם הקונספט בולט וגם הגישה אותה הונדה מכנה Neo Sports Café, כשמו של דגם הקונספט: שילוב של אופנוע נייקד מודרני בהשראת אופנוע קפה רייסר מהעבר. כך הונדה קולעת לשתי מטרות בו זמנית, הן הצגת נייקד מודרני הן הצגת אופנוע בסגנון רטרו שהפך כל פופולארי לאחרונה.

המנוע חדש וחולק חלקים רבים עם אופנוע הסופרבייק של החברה, CBR1000RR, מנוע ארבעה צילינדרים בשורה. כמובן שהוא מותאם לאופנוע החדש ומספק 143 כ"ס ב-10,500 סל"ד וכ-10.5 קג"מ ב-8,500 סל"ד. אנשי הונדה מציינים כי השינויים במנוע מאפשרים לו לספק 16% יותר כח לעומת הדגם הספורטיבי בסל"ד של שיא ההספק שלו כשגם בסל"ד נמוך ובינוני הוא מספק 5% יותר מומנט. בנוסף גם יחסי ההעברה הסופיים קוצרו כך שבשלושת ההילוכים הראשונים ועד ל-130 קמ"ש הנייקד החדש מהיר יותר מ-CBR1000RR.

המנוע משודך לשלדת שדרה עליונה מפלדה כשהאופנוע שוקל 12 ק"ג פחות מהדגם אותו הוא מחליף, עם משקל של 212 ק"ג. אל השלדה מתחברת זרוע אחורית חד-צידית על ידי פלטות אלומיניום. הזרוע האחורית אמנם קצרה יותר מבדגם היוצא, אך בסיס הגלגלים הוארך ב-10 מ"מ לכדי 1,455 מ"מ. אנשי הונדה טוענים כי תנוחת הרכיבה כעת ניטרלית יותר, זאת תודות לכידון רחב וגבוה יותר ומושב גבוה יותר, בגובה 83 ס"מ.

המתלים באופנוע תוצרת חברת שואה, מתכווננים באופן מלא, כשמלפנים מותקן מזלג מסוג (SFF-BP ) ומאחור בולם מסוג BRFC. בתחום הבלימה מלפנים מצויים שני דיסקים בקוטר 310 מ"מ משודכים לקליפר רדיאלי ומאחור דיסק בקוטר 265 מ"מ.

הונדה לוקחת את CB1000R קדימה גם בכל הקשור לאלקטרוניקה. כמתבקש, מצויד האופנוע החדש במצערת אל חוט (Throttle By Wire, בשפת הונדה). הרוכב כעת יכול לבחור בין ארבעה מצבי רכיבה, שלושה מהם קבועים מראש: גשם, סטנדרט וספורט. בכל מצב משתנים שלושה פרמטרים: כח מנוע (P), בלימת מנוע (EB) ובקרת אחיזה (HSTC). בנוסף לשלושת המצבים הקבועים מראש יש מצב רביעי, בו הרוכב יכול לקבוע ולשמור את כל אחד משלושת הפרמטרים לפי רצונו בשלוש דרגות שונות, כשאת בקרת האחיזה ניתן גם לבטל לגמרי.

בהמשך הונדה מציינת כי יוצע דגם +CB1000R שיגיע מהמפעל מצויד בתוספות כמו ידיות מחוממות, כנף קדמית ומחזיק מספר אחורי מאלומיניום, משקף, כיסוי מושב אחורי, כיסוי רדיאטור עם לוגו הדגם וקוויקשפיטר. את כל התוספות האלו ניתן לרכוש גם בנפרד, כשבנוסף יש תוספות נוספות כמו תיקים, עיטורים למנוע ולגלגלים, שקע טעינה ועוד.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד