מוטב מאוחר: האם הקטנוע החשמלי של סוזוקי משנה את כללי המשחק?

מוטב מאוחר: האם הקטנוע החשמלי של סוזוקי משנה את כללי המשחק?
סוזוקי e-Address מיוצר בהודו אבל עשוי להגיע לאירופה ולישראל עוד השנה. החידוש הגדול: מכירים סוזוקי? אז עכשיו גם עם חשמל

בתחילת עידן הקטנועים האוטומטיים בעולם בכלל, ובארץ ישראל בפרט, סוזוקי שלחה אלינו מארץ השמש העולה את Address – קטנוע מודרני שהציג אז לראשונה את כל מה שנראה לנו כיום כל כך טבעי וברור מאליו: תמסורת וריאטור, מנוע צנום שמותקן בתחתית אחורי הכלי, ומעטה פלסטיק שכיסה את הכל עם גוף נקי ומורכב כהלכה.

 

מוטב מאוחר: האם הקטנוע החשמלי של סוזוקי משנה את כללי המשחק?

 

35 שנים לאחר מכן נדמה שכמעט דבר לא השתנה, וגם היום נראה שסוזוקי 'אדרס' המקורי יכול להתגייס בקלות לעבודה ב-Wolt, שם הוא היה תופר ברמזור את כל הסאנגינגים והקימקואים.

עוד כלי רכב שהפך זה מכבר למחזה שגור, גם אם לא בישראל, הוא הקטנוע החשמלי – וכאלה מיוצרים בימינו בסין ובהודו על ידי עשרות יצרנים ובמאות אלפי עותקים.

 

מוטב מאוחר: האם הקטנוע החשמלי של סוזוקי משנה את כללי המשחק?

 

לפני אי אילו שבועות ניצלה סוזוקי את תערוכת Mobility Global Expo שנערכה בניו דלהי, הודו, כדי להציג קטנוע חשמלי חדש בשם e-Access. ה'אדרס החשמלי' מיוצר בהודו ומיועד בעיקר עבור השוק ההודי שמתחשמל במהירות בתמיכת הממשלה, אבל כעת מסתבר שהוא צפוי להיות מיוצא גם לאירופה.

 

מוטב מאוחר: האם הקטנוע החשמלי של סוזוקי משנה את כללי המשחק?

 

אז קטנוע הוא לא דבר חדש, קטנוע חשמלי זה גם לא דבר חדש, וגם קטנוע של סוזוקי הוא לא חידוש. לא נשכח גם שכבר בינואר 2023 סוזוקי הכריזה שבשנת 2024 היא תשיק דו-גלגלי חשמלי ראשון בשנת 2024, ושמונה דגמים חשמליים בסך הכל עד לסוף העשור.

עכשיו הגיע הזמן לכבד את הקטנוע החשמלי החדש של סוזוקי עם קצת פרטים טכניים: e-Address מתגלגל על גלגלים קטנים בקוטר 12 אינטש, שוקל 122 קילוגרמים ומונע באמצעות מנוע חשמלי שמוזן על-ידי סוללת ליתיום-יון עם תכולת אנרגיה של 3.1 קוט"ש.

המנוע שלו מספק 5.5 כוחות סוס ו-11.5 קג"מ של מומנט, גובה המושב שלו 76.5 סנטימטרים בלבד, ותוך 6.7 שעות טעינה ממטען ביתי נייד אפשר למלא סוללה ריקה לגמרי ל-100% שלה. במצב מלא אפשר להתגלגל עם אדרס החשמלי למרחק נסיעה צנוע של 149 קילומטרים בלבד, בתנאי שלא מכאיבים יותר מידי למצערת שלו.

 

מוטב מאוחר: האם הקטנוע החשמלי של סוזוקי משנה את כללי המשחק?

 

עקב אכילס של הכלי הזה הוא שאת הסוללה שלו אי אפשר לשלוף, וזאת נקודת תורפה משמעותית בהינתן משך הטעינה הארוך שלו. התירוץ של סוזוקי הוא שתמורת החיסרון הזה הם הצליחו להשיג נפח אחסון של 17 ליטרים מתחת למושב, אבל לא בטוח אם זה פיצוי ששקול לבעייתיות של סוללה לא נשלפת.

גימיקים אחרים כוללים מסך TFT צבעוני עם קישוריות לסמארטפון, הצתה ללא מפתח, בלימה רגנרטיבית, מצב נסיעה לאחור ועוד.

כאמור – כל אלה לא מכסים, מסבירים או מצדיקים החלטה לבנות קטנוע עם סוללה לא נשלפת בעידן שבו רוב יצרניות הדו-גלגלי הסיני שמייצרות קטנועים מציעים אפשרות להחלפת סוללות.

 

מוטב מאוחר: האם הקטנוע החשמלי של סוזוקי משנה את כללי המשחק?

 

גלילה לראש העמוד