לקראת מילאנו: דוקאטי פאניגאלה V4 R

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
דוקאטי חושפת את הפאניגאלה V4 R שהוא גרסת ההומולוגציה למרוצי הסופרבייק, וגם האופנוע הקיצוני ביותר של דוקאטי לכביש הציבורי. קל יותר, חזק יותר ועתיר סיבי פחמן

במסיבת העיתונאים אשר ערכה דוקאטי בערב יום ראשון לא זנחו האיטלקים את המקורות, והמקורות אצל דוקאטי כידוע מגיעים מהמסלול. לצד דיאבל 1260 והיפרמוטארד 950 החדשים המיועדים כל אחד לנישה הספציפית שלהם בקרב רוכבי הכביש, נחשף גם הפאניגאלה V4 בגרסת ה-R שאמנם מורשה לנוע על הכביש, אבל מכוון ומגיע ממסלול המרוצים.

דוקאטי פאניגאלה V4 R הוא הגרסה הקיצונית ביותר של פאניגאלה V4 אשר נחשף בשנה שעברה, ולמעשה מהווה את גרסת ההומולוגציה של האופנוע בהתאם לתקנות אליפות הסופרבייק העולמית. המשמעות הגדולה ביותר בהיותו אופנוע שכזה הוא שהוא מצויד במנוע שונה בנפח של 998 סמ"ק במקום מנוע ה-1,103 סמ"ק הסטנדרטי, זאת בהתאם לחוקת המרוצים של האליפות הקובעת שמנועים בעלי ארבעה צילינדרים לא יעלו על נפח של 1,000 סמ"ק.

כדי להקטין את נפח המנוע קוצר מהלך הבוכנה משמעותית מ-53.5 ל-48.4 מ"מ. קיצור מהלך הבוכנה מאפשר כידוע למנוע לטפס לסל"ד גבוה יותר, ואכן המנוע הפך להיות "רייסרי" מובהק כפי שמספרים הנתונים כשההספק המרבי מתקבל ב-15,250 סל"ד לעומת רק 13,000 אלף סל"ד במנוע הסטנדרטי של הפניגאלה V4. למרות הקטנת הנפח ההספק המרבי צמח ב-7 כ"ס ל-221 כ"ס וגם המומנט זכה לתגבור ועלה מ-11.2 ל-12.5 קג"מ המתקבלים ב-11,500 סל"ד, 1,500 סל"ד גבוה יותר מאשר במנוע הפניגאלה הסטנדרטי.

תגבור ההספק לא התקבל רק בזכות הקטנת מהלך הבוכנה, אלא בזכות שורה של שינויים מהותיים במנוע. יחס הדחיסה אמנם נותר זהה (14:1), אך גופי המצערת גדלו לקוטר של 56 מ"מ, שסתומי הטיטניום קיבלו צורת חצי קונוס לשיפור הזרימה אל ומחוץ לתא הבעירה, גלי הזיזים הפכו חמים יותר ושופר ניהול המנוע. עבור מי שמתכוון להשתמש עם האופנוע על המסלול מוצעת כאופציה גם מערכת פליטה מלאה למרוצים מתוצרת אקרפוביץ', שבאמצעותה עולה ההספק המרבי ל-234 כ"ס המתקבלים ב-16 אלף סל"ד סטרסטוספריים, כשהמהירות המרבית של המנוע מגיעה עד ל-16,500 סל"ד בהילוך שישי. תיבת ההילוכים חוזקה ויחסי ההעברה הסופיים שונו, עם הקטנת גלגל השניים הקדמי לכזה בעל 15 שניים והאחורי לכזה בעל 42 שיניים.

השלדה אמנם דומה לזו של פאניגאלה V4, אך עברה טיפול על ידיד מחלקת המרוצים של דוקאטי כדי להגדיל את הקשיחות ולהפחית את המשקל, כשנוספה אפשרות לכוון את נקודת העיגון של הזרוע האחורית. המתלים נותרו מתוצרת אוהלניס, אך מעתה ישנו מלפנים מזלג מסוג NPX זהה כמעט לזה שבו משתמשת דוקאטי באליפות הסופרבייק שגם קל יותר ב-600 גרם מהמזלג של פניגאלה V4 הסטנדרטי. הבולם האחורי נותר TTX36 עם כוונונים מלאים.

כמתבקש באופנוע בעל אוריינטצית מסלול, בדוקאטי ציידו את גרסת ה-R בחבילת אלקטרוניקה מקיפה ומשודרגת המותאמת לרכיבה על המסלול, עם מצבים יעודים למערכות ה-ABS, בקרת המשיכה, בקרת הזינוק, ובקרת הווילי. בנוסף קיבל פאניגאלה V4 R חבילת אווירודינמיקה ייחודית לאופנוע עם כנפוני צד מסיבי פחמן בסגנון אופנוע המוטו GP המשפרים את כוח ההצמדה, ופרינג עם פתחי אוורור חדשים לטובת שיפור זרימת האוויר למצננים ב-16%. לטובת הפחתת המשקל ישנו מיכל דלק מאלומיניום, ושלל חלקי סיבי פחמן כמו למשל הכנף הקדמית ומכסי הצד של המנוע מה שמוריד את המשקל היבש של גרסת ה-R ל-172 ק"ג (ללא מערכת הפליטה למרוצים), 2 ק"ג פחות מפאניגאלה V4 S.

לכל הגודיז' שיש לדוקאטי פאניגאלה V4 R להציע יש מחיר, אך הוא טרם נחשף וצפוי להיות גבוה משמעותית מזה של גרסת ה-S וקרוב לזה של גרסת הספציאלה שמחירה עומד על 40 אלף דולר.

תגובה אחת

  1. לא רק לילדים: גרסת לגו לפאניגאלה V4 R | TheDoo

    […] כולנו היינו שמחים שיעמוד בחניה שלנו דוקאטי פאניגאלה V4 R, אבל למען האמת רק מעטים מאיתנו יכולים להרשות לעצמם את […]

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד