כך משנה קהילת רוכבים את דרום אפריקה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קהילת רוכבי הב.מ.וו במדינה האפריקאית מחלקת עפרונות ומחברות בכפרים מרחוקים ועוזרת לשקם חוות שנהרסו בסופת טורנדו

״אופנוע הוא כמו תעודת זהות״ – כך מצהירה ב.מ.וו בפרויקט חדש שעלה לאתרה, הסוקר את פעולות הסיוע של קהילת רוכבי המותג הגרמני בדרום אפריקה. ״קהילת רוכבי ה-GS כאן חזקה״, מספר לעורכי הפרויקט ג׳אן דו טואיט, אחת הדמויות הבולטות בקהילת הרוכבים המקומית, הנחשב למאמן רכיבה מיתולוגי .״במדינה שלנו, ב.מ.וו לא מוכרת אופנועים אלא לייף-סטייל וחברות במועדון מיוחד״.

 כדי להוכיח את הטענה הזאת, בפרויקט מסופר על סופת טורנדו שהרסה את חוות האימונים של דו טואיט, אי שם בצפון-מזרח המדינה. ״בדיוק יצאתי לרכיבה״, הוא הדגיש בראיון. ״פתאום אחד משכניי צלצל אלי, ואמר שסופה מתקרבת. הכנסתי את האופנוע לחנייה, ואיך שהגעתי הביתה ראיתי את העצים מסביבי מתחילים לצנוח. הרמתי את הראש, וראיתי שגם הגג של הבית שלי התעופף״.

החווה ההורסה של טואיט (תמונה: ב.מ.וו)

אחרי שהסופה נרגעה, דו טואיט יצא החוצה וראה שכמעט כל מבני ההדרכה בחווה שלו קרסו, ושעצים שנעקרו ממקומם חוסמים את דרכי הרכיבה. לדבריו, ברגע שקהילת רוכבי הב.מ.וו במדינה שמעה על האסון שהתרחש בחווה שתחזק במשך 17 שנים, היא התגייסה לעזרתו. ״כל רוכב והמומחיות שלו – כולם הציעו עזרה״, הוא נזכר. ״הגיעו אלי מהנדסים, ארכיטקטים, שמאים ומבטחים מקהילת הרוכבים שלנו״.

אבל זאת רק דוגמא אחת. בפרויקט מסופר גם על עמותת Stationery4Africa, שהקים רוכב ה-GS  המקומי מארצ׳אנט מסדרופ. כבר מספר שנים שמסדרופ רוכב על האופנוע שלו כדי להגיע לכפרים מבודדים במדינה, שם הוא מחלק לילדים ציוד לבית הספר. הוא גייס לכך גם את חבריו לקהילת הב.מ.וו, ואלו דואגים פעם בכמה שבועות לספק עטים, עפרונות וספרים לתלמידים, כשהם רכובים על אופנועי החברה.

״כל מועדוני ה.מ.וו בעולם מחפשים פרויקטים קהילתיים בהם הם יוכלו לתרום״, טוען מסדרופ בסרטון וידאו. ״אנחנו מזמינים אותם להשתתף בפרויקט שלנו. כל מה שאנחנו צריכים זה רוכבים ורוכבות שיצאו לשטח, ויחלקו את ציוד בית הספר לילדים. כדי לספק ציוד לאלף ילדים אנחנו זקוקים בסך הכול לשני רוכבים ולשני אופנועים״.

גם ב.מ.וו עצמה מעורבת בפרויקטים קהילתיים במדינה, וכדוגמא לכך מספרים באתר על ספריית בית ספר שהקימה הקבוצה לא מזמן בבירה פרטוריה. ״זאת הפעם הראשונה בה לילדים בבית הספר הזה הייתה גישה לספרייה״, מסופר שם. ״בעזרת עובדי החברה ממפעלים סמוכים, הפכנו כיתת לימוד ישנה לספרייה מתפקדת עבור 865 תלמידים״.

כתבו נוספות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד