אפשר (אבל לא צריך) להתווכח אם קוואסאקי KLR ראוי להיחשב בימינו כאופנוע "אדוונצ'ר" אבל בכל מקרה זה מיותר: קוואסאקי נפקדת מאחד מפלחי השוק החשובים ביותר בישראל, ולא בגלל שאין לה היסטוריה, יכולת וניסיון בבניית אופנועי שטח ראויים.
מה שיותר חשוב זה שכל מי שאוהב ירוק יכול להתחיל לחסוך, כי כל הסימנים מצביעים על כך שההמתנה עומדת להסתיים.
בתערוכת מילאנו האחרונה השקיעו אנשי קוואסאקי בהקמת ארגז תצוגה יחיד במינו רק כדי לחשוף טיזר לקראת הדור הבא של KLE, אשר צפוי להגיע בשנה הבאה ולנחות ממש לאמצע הסצינה.
מה שבצבץ מתוך המלונה המושקעת נראה כמו הפרונט והגלגל הקדמי, בקוטר 21 אינטש, של אופנוע אדוונצ'ר מודרני, עם סעפת פליטה שמסגירה מנוע דו-צילינדרי בשורה, ממש כמו KLE500 הי"ד או הגלגול המודרני שלו – 'ורסיס 650'.
הכיתוב על דופן המלונה לא מותיר מקום לספק:
Life's A Rally. Ride it.
KLE
est1991
KLE 500, אשר אכן "נוסד" בשנת 1991, התרוצץ בשטח מתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת ועד לשנת 2007. מאז קווסאקי נטשה את השטח (הזה) והתמקדה מצד אחד בסינגלז עם KLR650 ומצד שני בכביש ובטווינז, עם ורסיס 650.
אפשר לומר הרבה דברים על קוואסאקי אבל יש להם מעט מאוד מתחרים בהנדסת מנועים ואם KLE העתידי יהיה אמין כמו KLR הוא לא יצטרך הרבה מעבר לזה (חוץ, כמובן, מכל התחפושת הרגילה שנדרשת לשטח). לאחר שזה נאמר צריך לומר גם שכל המנועים הקיימים של קוואסאקי שמתאימים למשימה הם בני 20 ויותר ומכיוון שיש מצב שהם יתקשו להתמודד מול התחרות – צריך לקוות שהירוקים מכינים לנו הפתעה גם בתחום הזה.
רשימת המשאלות שלנו כוללת אופנוע קל וחזק, עם בלמים טובים, מתלים מתכווננים עם מהלך ארוך וציורים של ימאהה טנרה והונדה טראנסאלפ על מיכל הדלק.