חברת 'עופר אבניר', יבואנית אופנועי הוסקוורנה לישראל, החלה לשווק את סווארטפילן 250 – אח הקטן במשפחת אופנועי הכביש של המותג האוסטרו-שוודי בשוק המקומי.
בשנת 2018 חזרה הוסקוורנה לייצר אופנועי כביש ייעודיים, כאשר הציגה את דגמי הוויטפילן (חץ לבן) ו-סווארטפילן (חץ שחור) שהם למעשה אותו אופנוע רק בתצורה שונה. הוויטפילן הוא בעל אפיון כביש עם צמיגים ספורטיביים והסווארטפילן נוטה יותר לכיוון הסקרמבלרי עם כידון גבוה וצמיגים בעלי פרופיל דו-שימושי מתון.
עד לאחרונה הציעה הוסקוורנה את שני האופנועים בגרסאות 401 ו-701, אבל בשנה החולפת הורחבה המשפחה עם הצגת גרסאות 125, 200 ו-250 סמ"ק הפונות לקבל הרוכבים הצעיר ומוגבל הרשיון, כמו גם לשווקים במזרח אסיה שבהם אופנועים קטני נפח פופולאריים במיוחד.
בישראל נחת זה עתה כאמור הסווארטפילן בגרסת ה-250 סמ"ק שתפורה למידות השוק הישראלי. מצד אחד לגרסה זו יתרון ביצועים על פני גרסת ה-200 סמ"ק, כשמצד שני היא נהנית מתעריף ביטוח חובה זול יותר מגרסת ה-401 בקרב בעלי רשיון A1 שמהווים בשנים האחרונות את מנוע הצמיחה בשוק האופנועים הישראלי.
ההבדלים העיצוביים בין הוסקוורנה סווארטפילן 250 לאחיו בנפח הגדול יותר מינוריים למדי, אך חדי העין יוכלו להבחין כי לגרסת ה-250 פלסטיקה צדדית שונה במקצת, חישוקים יצוקים במקום חישוקי "שפיצים" וצמיגים בעלי פרופיל מעט מתון יותר.
על ההנעה אחרי מנוע סינגל מקורר מים ומוזרק המשותף גם לק.ט.מ דיוק 250, המספק 31 כ"ס ב-9,000 סל"ד ו-2.4 קג"מ ב-7,250 סל"ד. למרות שמדובר באופנוע "תקציב" המכלולים בגרסת ה-250 לא נופלים מאלו של הסווארטפילן 401 והוא מגיע עם מצמד מחליק, מזלג קדמי הפוך בקוטר 43 מ"מ ובולם אחורי מתוצרת WP מסדרת Apex ובלמים מתוצרת ByBre (המותג העממי של ברמבו) עם קאליפר קדמי בעל 4 בוכנות ומערכת ABS כמתבקש בימנו, עם אפשרות ניתוק פעולה על הגלגל האחורי.
שלא במפתיע, מחירו של הוסקוורנה סווארטפילן 250 זהה לזה של ק.ט.מ דיוק 250, שהוא גם המתחרה הישיר שלו, ועומד על 26,900 ש"ח כולל אגרות רישוי. ביחס לסווראטפילן 410 גרסת ה-250 זולה ב-10,000 ש"ח משמעותיים עבור צעירים בני 18 שרק קיבלו רשיון, כשמצד שני הוא יקר ב-5,000 ש"ח מ-CF מוטו NK250.