חווית אנדורו בטוסקנה אצל פאביו פאסולה

פאביו פאסולה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
רכיבת שטח בחו"ל הפכה לפעילות מקובלת עבור הרוכב הישראלי. ראובן סביו טס לאיטליה כדי לבדוק מה יש לפאביו פאסולה להציע לנו

אחרי כמה שעות רכיבה במעלה ערוץ נחל זורם אני כבר לא מתרגש מצלילה לתוך שלוליות עמוקות לפני מדרגות סלע, מהתנגשות בסלעי ענק, או מסחיטה של טיפות נוזל הקירור האחרונות ממערכת הקירור של ה-KTM 350 שלי. הדבר היחיד שאני משתדל לשמור עליו הוא לא להיעצר מאחורי רוכב תקוע ולחטוף ממנו שפריץ מים עם עיסת בוץ דביקה לתוך הפנים.

מתחת לעלים ולבוץ החלקלק חבויים סלעים ושורשי עצים שמצליחים לעצור את כל מי שלא מתנגש בהם במהירות ובנחישות. ללא אחיזה אי אפשר כמובן לייצר מספיק מהירות, לכן רוב הזמן אנחנו דוחפים ומתנשפים. אני מתחיל להתנשף בקצב מטורף ומרגיש שהדופק עלה הרבה מעל המומלץ לגילי, והדרך לפני עוד ארוכה.

אין לי ברירה אלא להמשיך לדחוף, להרים פעם אחר פעם את האופנוע מהבריכות, להתנשף, והכי חשוב: ליהנות. אני נהנה מפני שזאת בדיוק הסיבה לשמה הגעתי לכאן: ליהנות מהסבל.

פאביו פאסולה אנדורו

ראשית דבר

ברוכים הבאים לרכיבת 'הארד אנדורו' שמאורגנת על ידי פאביו פאסולה (Fabio Fasola) באחוזת Il Ciocco שנמצאת בסמוך לעיירה Barga בטוסקנה. המאסטרו האיטלקי מוכר היטב לרוכבי שטח ישראלים ואפשר לומר שהוא בין התורמים החשובים לכך שרכיבת שטח בישראל קיבלה תפנית חיובית משמעותית לקראת סוף האלף הקודם.

פאסולה הוא רוכב אנדורו וראלי מקצועי שזכה באין ספור תארים בתחומים אלה, בהם זכיה במספר סטייג'ים במרוץ הדאקר.

בגיל 30 הוא החל לעסוק בהדרכות רכיבה ופתח את בית הספר 'פאסולה סקול' לרכיבת אנדורו, ומאז הוא פעיל בעיקר באיטליה – במספר אתרים שבהם אפשר לשכור אופנועים ומדריכים ולצאת לרכיבות אנדורו במתכונות שונות.

הקשר של פאביו עם ישראל החל בשנת 1994 בעקבות הזמנה של מגזין מוטו. מאז הוא בא אלינו יותר מחמישים (!) פעמים להדרכות שונות, בהן גם למשטרה ולכוחות הביטחון. במקביל החלה גם נהירה של רוכבים מישראל אל חופשות רכיבת אנדורו באיטליה, ואלה הגיעו באופן טבעי לבית ספרו של המאסטרו (בתחילת הדרך זה בוצע בתמיכת חברת יעדים, שהייתה היבואנית הראשונה של KTM בישראל).

פאביו פאסולה אנדורו
הקבוצה-הראשונה-מישראל-1995

ההווה

פאביו מרכז את פעילותו במספר אתרים באיטליה ובמדינות נוספות, והוא מארגן גם מספר מרוצי אנדורו – הגדול והמפורסם בהם הוא מרוץ האקסטרים אנדורו Hells Gate שמתקיים בשטח אחוזת Il Ciocco ובתמיכתם של בעלי המקום.

בעלי האחוזה הקצו שטחים נרחבים למסלולי רכיבה בטבע, וגם מספר אתרים להקמת מתחמי קבע של מכשולי אקסטרים אנדורו. מתחמים אלו מהווים חלק מתוואי המרוץ מידי שנה ובין לבין משמשים את פאביו וצוותו להדרכות רכיבה.

בלס גייט פודיום  פאסולה
הלס-גייט, התחרות המפורסמת אותה מארגן פאביו פאסולה

בזכות המרוץ, ופעילותו של פאביו במקום, נוצרו אין ספור סינגלים ומסלולי רכיבה בתוך היערות, וחלקם מחורצים וחפורים מאד כתוצאה מן השימוש האינטנסיבי של עשרות אלפי אופנועים שעברו עליהם. המסלולים השונים מספקים מגוון רחב מאוד של רמות קושי, והמדריך דואג להתאים את אופי המסלול לרמת הרכיבה של חברי קבוצתו.

הרכיבה, בדרך כלל, מבוצעת בקבוצות של 5-7 רוכבים לכל מדריך, וזה סידור הולם כל עוד שרמת הרכיבה של כל הרוכבים בקבוצה דומה. במקרה שמסתבר שקיימים פערי יכולת המדריכים מכירים היטב את השטח והם מפצלים את הקבוצה בקטעים קשים במיוחד כדי שלא לגרום לעיכובים מחד, או לסבל מיותר אצל רוכבים פחות מיומנים מאידך.

האופנועים מתוצרת KTM והוסקוורנה בלבד, מן השנתון האחרון, וכולם במצב תחזוקה טוב מאוד. כל משתתף יכול להזמין מראש את האופנוע החביב עליו.

מה קורה שם?

סדר היום מתחיל בארוחת בוקר במלון, בשעה תשע יוצאים לשטח וחוזרים ממנו בסביבות השעה שש בערב. במהלך היום עוצרים באחד הכפרים לארוחת צהריים ולהפסקה של כשעה.

מסלולי הרכיבה כוללים כל מה שניתן לחלום עליו. עליות וירידות בכל הזוויות – כולל כאלה שרק יחידי סגולה מצליחים לסיים על הגלגלים מבלי לקבל סיוע (עניין מאוד מקובל ברכיבות אקסטרים אנדורו).

רבים מן האופנועים מצוידים ברצועות משיכה מעל לכנף הקדמית והאחורית כדי להקל על משיכה והרמה של האופנוע במקרה הצורך.

למי שלא מחפש את קצה היכולת ישנם מסלולים זורמים ומהירים על כרי דשא באזורים הגבוהים יותר, מעל לקו העצים. חלק מן המסלולים עובר לצד המזרחי של רכס ההרים ה-Appennini דרך מסלולי סקי שפעילים רק בחורף.

הנופים מרהיבים והעובדה שאפשר לרכוב בכל מקום, ובמיוחד תחושת האהדה שמרבית המקומיים רוחשים כלפי רוכבי האופנועים, גורמים להתרגשות והנאה מיוחדת מן הרכיבה.

מומלץ מאד להגיע לבית ספרו של פאביו בקבוצה מגובשת שחבריה מכירים זה את, היות שכך נוצרת אווירה שמגבירה עוד יותר את ההנאה מהטיול.

עייפים, אך מרוצים

לאחר שנהניתי משלושה ימי רכיבה אינטנסיביים אני בהחלט ממליץ לכל רוכב שטח – ללא קשר לניסיון ורמת הרכבה שלו – לפנק את עצמו ואת חבריו בחוויה כזאת.

רכיבה במקומות לא מוכרים, ובתוואי שטח חדש, מעצימה את ההנאה מהרכיבה ומשפרת בהרבה את רמת הרכיבה. חשוב לתאם ציפיות מראש עם פאביו לגבי אופי המסלולים, רמת הרכיבה ותנאי האירוח, שיכולים להשפיע מאוד על המחיר הכולל של החבילה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד