השקה מקומית: רכיבה ראשונה על דגמי אנדורו 2018 של KTM

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
רכבנו על דגמי KTM הדו פעימתיים החדשים בעלי מערכת ההזרקה וחזרנו עם רשמים

בהמשך להשקה הסטטית של דגמי KTM  החדשים לשנת 2018, יצאנו ליער מענית כדי לטעום איך הטכנולוגיה החדשה בדגמים הדו פעימתיים מרגישה על קרקע מקומית של סוף הקיץ.

אופנועי האנדורו הדו פעימתיים החדשים בנפחים 250 ו-300 סמ"ק כוללים רכיבים חדשים כדי להתאים לטכנולוגיה החדשה: ממערכת ניהול מנוע חדשה דרך חיישני המנוע, מצערת, צילינדר, משאבת שמן, מיכל דלק ועוד.  השלד חדשה וכוללת בתוכה את מיכל השמן ולסיום יש גרפיקה חדשה לשנת 2018 . דגם Six Days מגיע עם צביעה של דגל צרפת, שאירחה השנה את המירוץ. נראה כי הצבע הכחול מאוד בולט השנה באופנועי היצרן האוסטרי המזוהים מאוד עם הצבע הכתום.

בדגמי הארבע פעימות כמעט ואין שינויים מהותיים פרט למסבים חדשים בתיבת ההילוכים להתאמה בעומסים גבוהים ושינוי קל של סלילי הטעינה. מאחר ולא היו שינויים מהותיים השנה בדגמי הארבע פעימות, העדפתי למקד את הרכיבה על דגמי השתי פעימות החדשים.

ראשון בתור היה EXC 250 TPI. נגיעה קלה על כפתור ההתנעה והמנוע מתעורר לחיים: אין צורך בצ'וק ואין יותר עשן לבן שמכסה את כל השכונה, זה באמת דו פעימתי? גם המנוע נשמע אחרת, כאילו הוסיפו לו עוד פעימה והצליל הבוקע ממנו מתקרב יותר לזה של מנוע ארבע פעימות.

שילוב להילוך ראשון מתבצע בצורה חלקה. שיפור משמעותי לעומת הדגמים הקודמים בהם פעולה זאת הייתה מורגשת בהרבה. 250 החדש מציג יכולת טובה מאוד להצמיד את הגלגל לאדמה ולספק אחיזה, גם במצב אחיזה ירוד ביותר, כפי שהיה בהשקה. מנגד הוא יכול גם להניף את הגלגל הקדמי בקלות כשצריך. אמנם הרמת גלגל מצריכה יותר סל"ד אך הפעולה מגובה במצערת מדויקת ששולטת על תגובות המנוע בצורה מרשימה. המנוע מספק פחות ויברציות מבעבר, אך גם פחות התפרצויות כח האופייניות למנועי שתי פעימות שייתכן ויחסרו למי שאוהב את אופי פעולה זה.

הבולמים עברו מקצה שיפורים נוסף לעומת אלו של דגמי 2017, שהיו טובים ממילא. הם הוקשחו וכעת סופגים יותר מהמורות ומייסעים לקפץ בקלות מעל לסלעים. תוספת של מערכת ההזרקה הוסיפה למשקל הדגמים הדו פעימתיים כ-3 ק"ג, אך ברכיבה תוספת המשקל כמעט ואינה מורגשת. האופנוע מרגיש קליל ונותן ביטחון גם לרוכב חסר ניסיון.

מבחינתי גולת הכותרת של ההשקה, הוא EXC 300 TPI. עד עתה דגם ה-300 סמ"ק היה מיועד לרוכבי אקסטרים אנדורו מנוסים שהיו צריכים לדעת איך לשלוט במנוע החזק ובאופן העברת הכוח המתפרץ. השנה דגם ה-300 כבר לא מנסה להעיף אותך עם פתיחת המצערת. הכוח נשלט והמנוע מגרגר בסל"ד נמוך ומספק מומנט מהרגע הראשון. בעליה טכנית עם דרדרת אין צורך בסל"ד גבוה כדי להתקדם, ומספיק סל"ד נמוך כדי שהאופנוע יטפס בזחילה נשלטת ומדויקת. במשפט הייתי אומר כי האוסטרים הצליחו לאלף את החיה.

דגם ה-300 עם זאת מגיע עם מחיר. הוא יקר בכ-11,000 שקלים מדגם ה-250 ובנוסף יש את תוספת המחיר לביטוח החובה של כ- 1,000 שקלים בשנה. מי שעבורו ההוצאה גדולה מידי דגם ה- 250 מהווה פתרון טוב מאוד. העניין הוא שדגם ה-300 התגלה כמכונת אנדורו משובחת.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד