השקה מקומית: דגמי KTM אדוונצ'ר החדשים

ק.ט.מ אדוונצ'ר
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
דלב מוטוסופורט בחרה להציג את דגמי האדוונצ'ר בישראל ביומיים של רכיבה. ראובן סביו חזר עם רשמים ראשונים

ד.ל.ב מוטוספורט השיקה אתמול ושלשום חמישה דגמי אדוונצ'ר חדשים של KTM לשנת 2017 באירוע השקה ייחודי שממחיש בדרך הטובה ביותר את הוורסטיליות, הנוחות והביצועים שלהם.

במשך יומיים רכבנו במגוון מצבים שכיחים: בפקקים ביציאה ובחזרה לתל אביב, בכבישים בין עירוניים, בכבישים מהירים, בכבישים הרריים מפותלים, בדרכי כורכר ואפילו התגברנו על עליות סלעים ברמת הגולן.

זיו כרמי מ'סדנת האלופים' וערן לביא, מנהל מועדון האדוונצ'ר של KTM, הובילו אותנו במסלול השטח, וגיא רדר הוביל את מסלול הכביש. 

 

אנשי ד.ל.ב מוטוספורט בחרו להציג את האופנועים החדשים בדרך מיוחדת זאת גם כדי לחגוג את הצלחתם בשנה האחרונה, שבה מכרו יותר מאלף אופנועים וכך היה KTM למותג האופנועים הנמכר ביותר בישראל.

במסיבת עיתונאים שנערכה בערב היום הראשון, במושב רמות שברמת הגולן, נכחו דורי מנור, מבעלי חברת דוד לובינסקי, והמנכ"ל החדש של ד.ל.ב מוטוספורט משה ראובני, וזאת בנוסף כמובן לנעמן זוהר, מנהל תחום האופנועים בד.ל.ב ואבי ששון, מנהל מותג KTM.

באותו מעמד הובטח שד.ל.ב תבצע בשנה הקרובה מספר פרויקטים ובהם שיפור מערך השרות, הגדלה ושדרוג משמעותי של הסוכנות הראשית ברחוב שוקן בתל אביב, ותחילת יבוא אינדיאן לישראל.

קצת על KTM אדוונצ'ר החדשים:

KTM החליטה לעשות סדר בסדרת האדוונצ'ר וצמצמה את היצע הדגמים לשני נפחי מנוע, כשכל דגם מקבל מספר גרסאות שונות.

כל אחד מחמשת האופנועים פונה אל רוכבים בעלי צרכים מעט שונים, והחלוקה הראשונה היא בין דגמי ה-R שמיועדים גם לשימוש אגרסיבי בשטח לבין שאר הדגמים, שנועדו בעיקר לכביש. החלוקה השנייה היא לפי נפח המנוע בין דגמי ה-1090 לבין דגמי ה-1290 סמ"ק. להבדל בנפח המנוע יש השלכות רחבות.

על ההתרשמות שלנו מהרכיבה על כל אחד מהאופנועים בתנאים המיוחדים והמגוונים של ימי ההשקה, תוכלו לקרוא כאן בקרוב.

1090 אדוונצ'ר ו-1090 אדוונצ'ר R

KTM 1090 אדוונצ'ר החדש הוא ממשיך דרכו ומחליפו של 1050 המוכר, והוא מציג שורה ארוכה של חידושים שמיועדים להקל על הרכיבה בכל התנאים והמסלולים. דגם זה עבר עדכוני עיצוב שמחדדים את מראהו משפרים את הארגונומיה לטובת הרוכב. בנוסף שופר גם מערך האלקטרוניקה, בעיקר בגזרת ניהול המנוע, וזו הפכה אותו ליותר חלק, נעים וחסכוני.

גרסת הכביש של 1090 אדוונצ'ר מצוידת במתלים מבית WP עם מזלג הפוך מלפנים בקוטר 43 מ"מ ומהלך של 185 מ"מ. הבולם האחורי מציע מהלך של 190 מ"מ וכוונון לעומס ולשיכוך. החישוקים יצוקים וקלי משקל, במידות 19 אינטש מלפנים ו-17 אינטש מאחור, והם נועלים צמיגי Metzler Tourance במידות 110/80 מלפנים ו-150/70 מאחור.

גרסת ה-R של 1090 אדוונצ'ר, זו אשר מיועדת לרכיבת שטח, עברה כמצופה את ההתאמות הדרושות לכך. מלבד צביעה שונה, מיגון רוח נמוך יותר לטובת הרחבת שדה הראיה וחישוקי שפיצים בקוטר 21 אינטש מלפנים ו-18 אינטש מאחור, גרסת ה-R מציעה ארבעה מצבי רכיבה במחשב המנוע, כולל ניתוק מלא של בקרת האחיזה. בנוסף, המזלג הקדמי עובה ל-48 מ"מ ומהלך המתלים מלפנים ומאחור הוארכו ל-220 מ"מ. שינויים אלה הגדילו את מרווח הגחון ל-250 מ"מ, לעומת 220 מ"מ.

קטמ אדוונצ'ר 1090

 

שתי הגרסאות מצוידות במנוע V טווין ב-75 מעלות שמפיק 125 כ"ס ב-8,500 סל"ד ו-11 קג"מ ב-6,500 סל"ד, והוא מתאים לתקינת אירו 4 ומצויד במיכל דלק בנפח 23 ליטר. שתיהן מציעות טווח רכיבה גדול של כ-350 ק"מ בין תדלוקים.

בקרת האחיזה החדשה מציעה התערבות משתנה בהתאם למצבי הרכיבה הנבחרים (על ידי סגירת פרפרי המצערות) ואף מאפשרת החלקה מלאה של הגלגל האחורי תחת כוח במצב Offroad בגרסת ה-R. בנוסף, מצמד מחליק חדש ימנע את החלקת הגלגל האחורי כתוצאה מבלימת מנוע. מרווחי הטיפול של מנוע זה עומדים על 15,000 ק"מ.

  • KTM אדוונצ'ר 1090 103,900 ש"ח
  • KTM אדוונצ'ר R 1090 109,900 ש"ח

1290 סופר אדוונצ'ר S, T ו-R


בפסגת היצע של KTM נמצא סופר אדוונצ'ר 1290 אשר ישווק בישראל וגם בעולם בשלוש גרסאות ייעודיות – S, T ו-R.

גרסת ה-T היא הגרסה הרבגונית מבין השלוש. האופנוע מצויד במערך אלקטרוני נרחב של בקרות עזר, בטיחות וסיוע לרוכב, חישוקי שפיצים במידות 19 אינטש מלפנים ו-17 אינטש מאחור, ומיכל דלק בנפח 30 ליטר. כל אלה מאפשרים לרוכב לגמוא מרחקים עצומים ברכיבת כביש או שביל.

גרסת S החדשה פונה לשימוש כביש ספורטיבי יותר. החישוקים יצוקים וקלים, מיכל הדלק מכיל 23 ליטרים והמשקל הכללי ירד ב-11 קילוגרמים משמעותיים לכדי 238 ק"ג כולל נוזלים ודלק.
גרסת R, אשר כצפוי מיועדת לשימוש אגרסיבי יותר בשטח, הופכת את ה-1290 סופר אדוונצ'ר למכונת האנדורו החזקה, המתקדמת והמהנה ביותר בקטגוריה.

כדי להגשים מטרות אלה ציידה KTM את ה-R במתלים בעלי מהלך 220 מ"מ מלפנים ומאחור, 20 מ"מ יותר מאשר בגרסאות הכביש. כמקובל בגרסאות ה-R של KTM מציעים המתלים כוונון מלא ידני להתאמה מדויקת לצורכי הרוכב. בנוסף, החישוקים הוגדלו למידות הקונבנציונליות בעולם השטח – 21 אינטש מלפנים ו-18 אינטש מאחור, והם נועלים צמיגים ייעודים לשימושי שטח. מרווח הגחון צמח ל-250 מ"מ כדי לאפשר לרוכב לרכוב בתנאים טכניים מורכבים.

קטמ אדוונצ'ר 1290

גרסאות R ו-S החדשות מצוידות במסך TFT חדש, פנס ראשי בטכנולוגיית LED מקורר (פטנט רשום של היצרן) ובמגוון תוספות אופציונליות כמו "KTM MY RIDE" – שליטה על שיחות טלפון ומוזיקה דרך המסך, מערכת העברת הילוכים QUICKSHIFTER, מערכת HILL HOLD ועוד…

 

  • KTM סופר אדוונצ'ר T 1290 147,638 ש"ח
  • KTM סופר אדוונצ'ר S 1290 129,000 ש"ח
  • KTM סופר אדוונצ'ר R 1290 148,000 ש"ח

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד