השקה מקומית: אפודי הבטיחות המתנפחים של הלייט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
חברת הלייט הצרפתית מתחילה לשווק בישראל את היצע האפודים והמעילים המתנפחים מתוצרתה. האתגר האמיתי הוא לא רק לשכנע את הרוכב הישראלי להשקיע בציוד בטיחות יקר, אלא גם לשכנע את הרשויות בנחיצותו

רעיון כריות האוויר להגנה על הרוכב אינו רעיון חדש. למעשה, כבר בסוף שנות ה-90', בהן הפכו כריות האוויר ברכב לאביזר בטיחות תקני, החל רעיון המעיל המתנפח לתפוס נפח, תרתי משמע. 

במרוצת השנים הרעיון הפך למציאות וכבר בשנת 2000 הוצג המעיל מתנפח של חברת דיינז, כשאנו הישראלים יכולים להיות גאים בכך כי פותח בשיתוף עם חברה ישראלית. בהמשך הפך המוצר לסדרתי וכיום מציעה החברה אף מעיל המנתפח עצמאית במצב של תאונה, ללא חיבור כלשהו או שבב על האופנוע עצמו. חברות מוכרות נוספות כמו אלפיסנטארס או ספידי מציעות גם כן מעילים מתנפחים.

אלא שמעילים אלו לא הפכו לנפוצים בעיקר בגלל סיבה אחת עיקרית והיא מחיר גבוה, בפרט לאור העובדה שבתחילת הדרך היה מדובר במוצר חד פעמי. בנוסף קיימות חברות נוספות המתמחות בעיקר בנושא מעילים מנתפחים.

זה המקום בו נכנסת חברת הלייט (Helite) הצרפתית, אשר בתחילת דרכה התמחתה בייצור אביזרי בטיחות בתחום התעופה הקלה, ונכנסה לפני מספר שנים לתחום זה כשהיא מציעה אפודים ומעילים בעלי מנגנון ניפוח לא רק לרוכבי דו-גלגלי אלא גם לעוסקים ברכיבת על סוסים, גולשי סקי וספורטאי אקסטרים אחרים.

עד היום ייצרה החברה למעלה מ-100 אלף אפודים ומעילים שכאלו. גם כאן יש מקור ישראלי, שכן מייסדי החברה הם יהודים צרפתים אשר עלו לארץ לפני כעשור ועתה החליטו כי יש מקום למכור את מוצרי הלייט גם בשוק הישראלי המצומצם יחסית.

לאחר מספר חודשים של פעילות שקטה השיקה הלייט ישראל את פעילותה באופן רשמי, תחת חברת אדקיז טכנולוגיות בע"מ, יחד עם פתיחת מרכז מכירות בתל אביב. המטרה של הלייט היא להשיג נתח שוק משמעותי בתחום ציוד המיגון, למרות מחיר גבוה יחסית למעילי מיגון פאסיביים.

לדברי אנשי הלייט, הכוונה היא להציע את המעילים לשימוש גם עבור השוק המוסדי כמו רוכבי המשטרה וצוותי ההצלה, כפי שעושה החברה בצרפת, כשהאתגר הגדול הוא להביא להכרה ועידוד של חברות הביטוח ומשרד התחבורה לשימוש במוצרים. החזון לשיפור הבטיחות בקרב הרוכבים הוא אכן נעלה ומבורך, אבל כדי להזיז משהו בבירוקרטיה הישראלית יזדקקו אנשי החברה להרבה יותר מרצון טוב.

הלייט מציעה מבחר של עשרה סוגי אפודים ומעילי רכיבה בסגנונות שונים, כשבכולם מכלול הניפוח וההגנה זהה: מעטפת הניפוח כוללת הגנת גב מלאה, הגנת חזה והגנת כתפיים שבעת הניפוח מקבעת את ראשו של המשתמש ועוזרת למנוע פגיעות צוואר.

מנגנון הניפוח הוא מכאני ונטול חיישנים ומחובר בכבל משיכה אל האפוד. מנגנון הניפוח כולל מיכל CO2 הממוקם בחזית האפוד ומנפח אותו בזמן של 0.1 שניה מרגע ניתוק הכבל המשיכה מן המושב. על מנת למנוע הפעלות אקראיות, למשל כאשר קמים מהאופנוע ושוכחים לנתק את הכבל, הוא מיועד להיות מופעל רק תחת עומס משיכה של למעלה מ-25 ק"ג.

האפודים של הלייט נועדו לשימוש רב-פעמי, כאשר לאחר הניפוח הם מתרוקנים מעצמם וכל מה שנדרש הוא לרכוש ולהתקין מכיל גז חדש שעלותו היא כ-250 ש"ח. לדברי אנשי החברה המוצרים מתוכננים לשימוש עד שבעה מחזורי הפעלה. אנחנו מקווים מאוד שלא תגיעו למצב שבו התרסקתם כל כך הרבה פעמים.

טווח המחירים של מוצריי הלייט מתחיל ב-2,500 ש"ח לאפוד הבסיסי, כשאפוד מתוחכם יותר המגיע בצהוב זוהר או שחור ימכר במחיר השקה של 3,000 ש"ח. בנוסף מוצעים מגוון מעילי קורדורה ועור בעיצובים שונים, דגם לנשים ודגם עם ביטנת חורף פריקה במחירי השקה של בין 4,400 ל-4,900 ש"ח.

עוד חדשות דו"ג מקומיות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד