העתיד כבר כאן: קבלו הצצה לקטנוע ללא רוכב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
בבריטניה פיתחו אופנוע ללא רוכב, אך למרבה השמחה הוא לא מיועד לצאת לשוק ומטרתו כרגע היא לסייע לבדוק את התקשורת בין רכבים אוטונומיים לאופנועים

טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית מעסיקה בימים אלו את תעשיית הרכב העולמית, אך מסתבר שגם בתחום הדן-גלגלי נעשית התפתחות בתחום. חברה בריטית בשם איי.ביי דיינמיקס (AB Dynamics) פיתחה אופנוע אוטונומי ומציגה את יכולתו לראווה בימים אלו. אם נחרדתם לרגע מהמחשבה שהרוכב יהפוך למיותר אז אתם יכולים להירגע. לא מדובר באופנוע שאמור לצאת לשוק בסופו של דבר, אלא בכלי שכל מטרתו היא לבחון ציוד של מכוניות אוטונומיות מבלי לסכן את רוכב האופנוע.

החברה הבריטית בנתה את הכלי בשיתוף עם סטארט-אפ בשם אוטו אר.די (AutoRD). הם ביססו את הכלי האוטונומי על קטנוע ב.מ.וו C1, כשהסיבה העיקרית לכך לטענת המפתחים היא מכיוון שיש לו גג עליו ניתן להתקין חיישנים שונים. בנוסף, הם בחרו בדגם זה מכיוון שהוא כולל בתוכו מערכת ABS, שחיישניה מספקים לא מעט מידע עבור מחשב הניהול של המערכת האוטונומית.

״אופנוע ללא נהג מאפשר לנו לערוך מבחנים אינטנסיביים לכלי רכב אוטונומיים״, אמר לאתר בכיר איי.בי דיינמיקס ד״ר ריצ׳ארד סימפסון. ״כך אנחנו גם לא מסכנים רוכב בשר ודם, וכך אנחנו גם משיגים רמת דיוק והמשכיות רבה יותר בין מבדק למבדק. האופנוע האוטונומי הוא כלי מעולה בארגז הכלים שלנו לבדיקת רכבים אוטונומיים״.

בין היתר, באמצעות האופנוע החברה תוכל לבדוק כיצד רכבים אוטונומיים מגיבים לפלישה של רוכב לנתיב ולרכיבה בין נתיבים. ״חקיקות ורגולציות עתידיות בתחום הרכב האונוטומי עלולות לחייב חברות לבחון את כליהן במצבים מסובכים, והכלי שלנו שימושי בהשגת המטרה הזאת״, הוסיף ד״ר סימפסון. ״יכול להיות שבעתיד יעשו שימוש בכלי הזה גם בבדיקות בטיחות בתנאים קשים לאופנועים, מבלי לסכן רוכב חי״.

כל עוד הרעיון של האופנוע האוטונומי מוגדר רק בגדר ניסוי לשיפור הבטיחות של הרוכבים בעידן המכונית האוטונומית אז אנחנו בהחלט בעד.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד