הונדה X-ADV‏ בהשקה מקומית

ספק קטנוע, ספק אופנוע, מתאים לכביש אך לא חושש לרדת לשטח. X-ADV הגיע לישראל ומוצע תמורת 78,000 ש"ח

הונדה X-ADV הגיע לישראל וזכה להשקה חגיגית, ולא בכדי: זהו כלי מיוחד גם ברמה העולמית, וגם אצלנו צופה היבואנית המקומית להצלחה במכירות.

מה כל כך מיוחד בו? ראשית לכל העובדה שהוא ממציא קטגוריה חדשה לגמרי: קטנוע דו-שימושי גדול.

עם מנוע טווין במקביל בנפח 745 סמ"ק, תיבת הילוכים אוטומטית, גלגלי שפיצים ומראה קרבי X-ADV הוא כל דבר חוץ מאשר קונבנציונלי.

מקום של כבוד:

X-ADV הושק ביקב 'קסטל' שפועל ביישוב יד השמונה. חצר היקב מתהדרת במרפסת מרשימה שחושפת את הרי ירושלים, ומבחינת אווירה יש כאן בהחלט אמירה: יקב משדר יוקרה ותרבות. מבחינתנו, וזה קצת יותר חשוב, המיקום הגיאוגרפי מחובר הרבה יותר אל כבישים מפותלים ומסלולי שטח שאינם נגמרים.

X-ADV, שלצורך העניין נעברת את שמו ונקרא לו אקס-אדוונצ'ר, נולד כדגם קונספט בשם City Adventure והוצג בתערוכת מילאנו בשנת 2015. הדגם עורר את השאלה המתבקשת: האם להונדה יש די אומץ כדי להוציא רעיון כזה אל הפועל?

את התשובה לכך אנחנו כבר יודעים. אם סדרת NC של הונדה הגדירה מחדש את הגבולות שבין קטנוע לאופנוע (הקטנוע 'אינטגרה' ודגם NC750X חולקים הרבה מן המשותף) הרי שכעת לוקחת הונדה את כל העניין צעד גדול קדימה ומטבלת אותו ביכולות שטח.

לפני הצגת הדגם עצמו נשאו דברים מנהל חטיבת הרכב הפרטי בחברת מאיר, שרון גלזר, ומנהל אגף האופנועים אורן בננו. בהונדה ישראל, כך הם, מתייחסים אל שנת 2017 כאל שנת מפנה ופריצה בפעילות החברה, ועבורם זהו כלי חשוב לצורך זה.

עוד הם אומרים שחלק מן הכלים שמיועדים לישראל והגיעו ארצה כבר נרכשו על-ידי לקוחות, ושיעד המכירות לשנה ראשונה הוא יעד מאד מכובד של כ-200 כלים. מבחינת רמת החשיבות עבור הונדה גלזר ובננו לא מהססים להשוות אותו ל'אפריקה טווין'.

מה זה בעצם?

עצם העובדה שצריך לחשוב רגע לפני שמגדירים את X-ADV חושפת את העובדה שמדובר במשהו חדש. היות שהכלי מיוצר אך ורק עם תמסורת אוטומטית צריך לסווג אותו כקטנוע, ולא סתם קטנוע, אלא קטנוע דו-שימושי.

העיצוב הקרבי הוא פרי עבודתה של מחלקת הפיתוח האיטלקית של החברה, וחייבים לציין שהם עשו עבודה טובה מאוד. קשה להישאר אדישים לקטנוע הזה: הכידון הגבוה, הגלגלים בקוטר 17 אינטש מלפנים ו-15 אינטש מאחור, המפלט שנמשך כלפי מעלה – כולם משדרים קרביות.

מגני הידיים נלקחו מהאפריקה-טווין, המושב מתנשא לגובה 82 ס"מ, ומרווח הגחון הוא 16.2 ס"מ. עם כידון רחב שנראה כלקוח מאופנוע שטח, וגלגלים בעלי שפיצים, בכלי משדר רצינות גמורה אודות כוונותיו בשטח, על אף שהוא שוקל 238 ק"ג – משקל לא מבוטל עבור קטנוע.

המנוע מוכר לנו מ'אינטגרה': שני צילנדרים במקביל בנפח 745 סמ"ק והספק של 55 כ"ס ב-6,250 סל"ד, ו-6.9 קג"מ ב-4,750 סל"ד. אל המנוע מחוברת תיבת הילוכים כפולת מצמדים של הונדה, שנקראת DCT, ויש בה מצב אוטומטי ומצב ידני שבו יכול הרוכב לבחור בעצמו את ההילוכים.

במצב אוטומטי ניתן לבחור גם במצב ספורטיבי יותר, S, שמעביר את ההילוכים בסל"ד גבוה יותר, וגם בזה אפשר לבחור בין שלוש רמות תגובה של המצערת.

אקס-אדוונצ'ר מצויד במערכת ABS למניעת נעילת גלגלים והקליפרים שלו מותקנים בצורה רדיאלית. כדי לתת תחושבת יוקרה, יש מפתח חכם, המזהה קרבה לקטנוע ומאפשר הנעה, ולמען השימושיות קיים תא מטען בנפח 21 ליטרים.

טעימה קטנה:

למרות איכות היין של יקב קסטל, הגענו לטעום את טעם הקטגוריה החדשה של קטנוע שטח דו-שימושי. על הובלת העיתונאים, שיצאו בזוגות, היה אמון צביקה כהן שהכין מסלול שכלל רכיבה עירונית קצרה באבו-גוש, כביש מפותל קצרצר, וטבילה קצרה בשטח.

זהו אמנם מסלול קצר, אבל די בו כדי להבין במה דברים אמורים.

אקס-אדוונצ'ר מבוסס על ה-DNA של הונדה, ולכן – כמו ברבים מדגמי החברה – גם כאן החיבור מיידי. תנוחת הרכיבה קרבית ומזכירה רכיבה על אופנוע אדוונצ'ר גדול, והדבר המוזר היחיד הוא שבמקום רגליות יש מדרס.

על הנייר לא מדובר במנוע חזק במיוחד, ולמרות זאת הוא מושך בעוז בזינוק מהמקום ומספיק חזק כדי לפרפר את הגלגל האחורי על אספלט חלק. טעימת האספלט הקצרה שלנו מצביעה על כך שהתנהגות הכביש לא פחות מעניינת מההתנהגות בשטח.

היות שזהו כלי במבנה של קטנוע, שמותיר חלל בין רגלי הרוכב, ההעדפה הטבעית היא לרכוב בישיבה ולא בעמידה, עם זאת, על פניו נראה שלאקס-אדוונצ'ר יש יכולת לא רעה לזוז בשטח, כל עוד מדובר על שבילים וגם אם זה אומר לקפץ מעל סלע במקרה הצורך.

כאמור, במהלך ההשקה זכינו לרכיבה קצרה בלבד, כזאת שמצד אחד ענתה על חלק מהשאלות אך גם עוררה עניין רב והעלתה שאלות חדשות. הונדה יכולה להתגאות בכך שיצרה קטגוריה חדשה, על כך מגיע לה 'שאפו', אבל נוסף לעצם הרעיון מגיע לה כל הכבוד גם על אופן הביצוע.

יצרן

דגם

נפח מנוע בסמ״ק

תצורת מנוע

הספק

קטגוריית רישיון נהיגה

משקל

גובה מושב

מחיר

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד