הונדה חושפת PCX חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הקטנוע עירוני והמסוגנן של הונדה זוכה לדור חדש מעוצב, ומתקדם מבעבר אשר יגיע לישראל בסוף הקיץ

בסוף השבוע חשפה הונדה את הדור החדש של ה-PCX, הקטנוע העירוני והמסוגנן של הכנף האדומה שהפך להיות להיט מכירות עבורה שוק האירופאי. הונדה PCX נמצא על התפר שבין קטנוע עירוני לקטנוע מנהלים, עם מידות יחסית נדיבות, כשהודות לייצורו בויאטנם הוא הוצע במחיר אטרקטיבי יחסית מה שאפשר לו להימכר בלמעלה מ-140 אלף יחידות באירופה מאז הצגתו לראשונה בשנת 2010. בישראל הונדה PCX אמנם לא אתגר את הקטנועים הטאיוואנים, אך זכה להצלחה נאה יחסית כיוון שתומחר באופן אטרקטיבי יחסית ליתר מוצרי הונדה.

הדור החדש של הונדה PCX שומר על המתכון המוכר והמצליח עד כה, כשהוא ממשיך להציע משקף נמוך, כידון נמוך יחסית, שדרה מרכזית גבוהה ומידות נדיבות למדי עם בסיס גלגלים של 131.3 ס"מ (2 מ"מ פחות מבעבר). העיצוב עדכני ומודרני וזה ניכר בעיקר בחזית, שבה יחידת תאורה ראשית חדשה וצרה שמעליה שתי יחידות תאורת LED  צרות הנמתחות לצדדים כמעין גבות ומשתלבות במאותתי הצד. לדור החדש יש גם מושב חדש ומדורג האמור להציע נוחות גבוהה יותר לרוכב ולמורכב ומעתה ישנו גם לוח מחוונים חדש ודיגיטלי לגמרי.

נכון לעתה הוצג הונדה PCX בגרסת 125 סמ"ק בלבד, הממשיכה לעשות שימוש במנוע מוזרק, מקורר מים בעל גל זיזים עילי יחיד. הודות למספר שינויים כמו תיבת אוויר מוגדלת וגופי מצערת גדולים יותר עלה ההספק המרבי עלה בחצי כ"ס ל-12.1 כ"ס והמומנט ל-1.2 קג"מ. למרות השיפור בתפוקה בהונדה מציינים כי צריכת הדלק נותרה מעל ל-47 ק"מ לליטר, המושגים בעזרת מערכת דימום מנוע בעצירה, כשטווח הרכיבה הוא למעלה מ-400 ק"מ.

שינויים נוספים שנעשו בהונדה PCX החדש הם הקשחת השלדה, מעבר לשימוש במזלג קדמי ובולמים אחוריים חדשים וקשיחים עם מהלך קצר יותר וצמיגים רחבים יותר במידות 100/80 מלפנים ו-120/70 מאחור במקום 90/90 ו-100/100 בעבר. החישוקים נותרו בקוטר "14 מלפנים ומאחור, אך זכו לעיצוב מחודש.

מערכת הבלימה נותרה מבוססת על דיסק קדמי ותוף מאחור כאשר ישנה מערכת ABS הפועל על הבלם הקדמי בלבד. בניגוד לקטנועים יפנים אחרים וכדי לשמור על מחיר נמוך יחסית, לא תמצאו ב-PCX החדש מערכת בקרת יציבות או גימיקים אלקטרונים שונים, אך רשימת התוספות כוללת אופציה לידיות מחוממות. מחברת 'מאיר' נמסר כי הונדה PCX החדש אמור להגיע לישראל במהלך הקיץ הקרוב יחד עם הפורזה 300 החדש שנחשף לפני מספר שבועות.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד