הונדה חוגגת 100 מיליון דגמי קאב בגרסת רטרו ודגם קונספט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הונדה קאב מיתולוגי מוצג בגרסת רטרו המציינת את ייצורם של 100 מיליון יחידות של הקאב לדורותיו

הונדה מציינת בימים אלו ייצור של 100 מליון יחידות מהקאב המיתולוגי, הדו"ג/קטנוע שהמציא את הונדה והפך לאייקון מוטורי, וגם הרכב הדו-גלגלי הנמכר ביותר אי פעם. לכבוד המאורע, ולכבוד העובדה שהשנה הבא יחגוג הקאב יום הולדת 60, הציגה הונדה בתערוכת טוקיו גרסת רטרו בשם 'סופר-קאב 110', שעוצבה בנאמנות לדגם המקורי משנת 1958. בנוסף הציגה גם דגם 'סופר-קאב 125', שהוא גרסה מודרנית יותר לקאב. אם פיאג'ו עשתה כך קריירה עם וספה כמותג רטרו אז בוודאי שגם להונדה מותר.



להונדה קאב יש חלק חשוב בדברי הימים של ההיסטוריה הדו-גלגלית והמוטורית. מלבד העובדה שזהו הכלי שהכניס את הונדה לעולם הדו-גלגלי, כשברבות הימים הפכה ליצרנית הגדולה וחשובה בתחום, הוא גם חולל מהפכה תחבורתית. הקאב נולד בסוף שנות ה-50 כשהעולם עדין ליקק את פצעיו ממלחמת העולם השניה. רמת החיים הצנועה יצרה ביקוש לכלי רכב זולים, והונדה קאב הציע אופציה לכלי רכב דו-גלגלי זול, אמין, פשוט לתפעול וידידותי יותר לאופנוע, מה שהרחיב את קהל היעד שלו גם לנשים.

גם כשבמערב עברו לכלים יקרים ומתוחכמים יותר הקאב לא מת, הוא המשיך לפרוח ולהתפתח במדינות מתפתחות והעניק חופש תנוע לעשרות מליוני אנשים. אינספור חיקויים קמו לקאב על ידי יצרניות שונות באסיה שחיקו את התצורה הבסיסית שלו: מנוע סינגל מקורר אוויר מוטה לפנים, תמסורת חצי אוטומטית וגלגלים גדולים. הקאב הפך להיות שם גנרי לכל אותם כלים, בדיוק ולהבדיל כמו ג'יפ. אגב, למרות הקונספט הוותיק והמיושן, מכירות הקאב רק גואות. עד שנת 2005 יוצרו 50 מיליון מדגמי קאב, כשמאז ייוצרו 50 מיליון יחידות נוספות בפרק זמן של 12 שנים בלבד.

אם נחזור לדגם הרטרו של הקאב (המכונה כיום סופר קאב 110) נבחין שהוא מתאפיין בקווים עגלגלים ורכים . הפנס הקדמי ומאותתים עגולים, הכנף קדמית מעוגלת וציפוי כרום לצמד הבולמים האחוריים, למפלט ולסבל. גם מקומו של חיפוי הפלסטיק הלבן על המנוע ומצדדיו לא נפקד יחד עם חישוקי שפיצים והמראה הכללי מחזיר אותנו בזמן אל שנות ה-60. מי שמחפש קצת יותר פרקטיקה עם הרטרו שלו יוכל לבחור גרסת ה-pro הכוללת סלסה קדמית, סבל גדול יותר ומסתפקת בחישוקי 14" במקום חישוקי ה-"17 הסטנדרטיים. אגב, סגנון הרטרו ילווה גם את הקאב החשמלי אותו מתכוונת הונדה להציג בשנה הבאה על בסיס דגם התצוגה EV Cub שהוצג בתערוכת טוקיו לפני שנתיים

מתחת לעיצוב הרטרו שוכנים מכלולי הקאב במהדורתו המודרנית כפי שהוצג בשנת 2009. שתי הגרסאות יוצעו עם מנועי 50 ו-109 סמ"ק ארבע פעימתיים מקוררי אוויר ובעלי הזרקת דלק, בהספקים של 3.7 ו-8 כ"ס בהתאמה ועם תיבת הילוכים בעלת ארבעה יחסי העברה. יתר המכלולים בסיסים למדי, עם בולם אחורי כפול ובלמי תוף צנועים מלפנים ומאחור. 

הונדה סופר-קאב 125 קונספט

בנוסף הציגה הונדה בתערוכת טוקיו קונספט לגרסה מודרנית לקאב בשם 'סופר-קאב 125'. אין הרבה פרטים לגבי האופנוע, אם כי בתמונות ניתן להבחין במנוע מקורר אוויר שוכב, כמו בדגם המקורי. העיצוב כמובן נאמן גם כן למקור, אך מדובר בקטנוע מודרני יותר עם מפתח 'חכם', פתיחה חשמלית למושב ועוד. 

הנה כמה נקודות ציון בהיסטוריה של הונדה קאב:

הונדה C100 קאב, משנת 1958


1959 – מתחיל הייצוא לארה"ב
1961 – ייצור הקאב המליון
1964 – הצגת דגם הקאב 65 סמ"ק עם מנוע בעל גל זיזים עליון
1974 – ייצור הקאב ה-10 מיליון
1983 – הקאב רושם שיא צריכת דלק של 180 ק"מ לליטר במהירות של 30 קמ"ש
1992 – ייצור 20 מיליון יחידות מדגמי הקאב
2005 – ייצור 50 מיליון יחידות מדגמי הקאב
2008 – הקאב חוגג יובל עם ומגיע לייצור של 60 מיליון יחידות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד