הגולדווינג חוזר: הונדה מציגה גולדווינג חדש לגמרי ל-2018

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
גולדווינג החדש מקבל שדרוג מקיף מכאני ואלקטרוני כדי לעמוד מול היריבים

אחרי שנים ללא שינוי משמעותי, הונדה מציגה GL1800 גולדווינג חדש בתערוכת טוקיו. תמונות של הדגם החדש אמנם הגיעו לרשת לפני הצגתו, אך כעת מגיעים גם הנתונים הרשמיים, ביניהם שלדה חדשה, מנוע משודרג ותוספות מתבקשות בתחום האלקטרוניקה. האופנוע יוצע בשלוש גרסאות עיקריות.

גולדווינג החדש מיישר קו עם האופנועים המודרניים בקטגוריה, זאת לאחר 16 שנים שלא עודכן בצורה משמעותית. הדגם החדש יוצע בשלוש גרסאות: גרסת הבסיס, שנקראת פשוט 'גולדווינג' ולמעשה מחליפה את דגם הבאגר, F6B, ומגיעה ללא ארגז אחורי. הגרסה השנייה נקראת גולדווינג תור (Tour)  שמגיעה גם בגרסת אוטומוטית עם מערכת DCT  של הונדה וכרית אוויר.

כאמור, האופנוע החדש עבר שדרוג מקיף ולמעט המנוע שבבסיסו זהה, מדובר באופנוע חדש לגמרי. שלדת קורות אלומיניום חדשה מחוברת למתלה  'הוסאק' לא קונבנציונלי מלפנים אותו הונדה מכנה Pro arm. השלדה והמתלה האחורי קלים ב-2 ק"ג לעומת הדגם הקודם והתצורה החדשה מאפשרת את התקנת המנוע 40 מ"מ קדימה בשלדה ובכך לשנות גם את תנוחת הרכיבה כך שהרוכב ימוקם קדימה יותר באופנוע. העיצוב ספורטיבי יותר והאופנוע קטן יותר במידותיו. הונדה טוענים כי גילו כי גם חלל האחסון היה גדול מידי לצרכי הרוכבים והקטינו אותו מעט, כשגם מיכל הדלק הצטמצם מ-25 ל-21.1 ליטר, כשצריכת הדלק שופרה משמעותית, כך על פי אנשי הונדה.

גולדווינג 2018, חדש כמעט לגמרי, כולל שלדה ומתלה קדמי חדשים

המנוע, למרות שנשאר בבסיסו זהה לדגם הקודם, בתצורת בוקסר עם שישה צילינדרים, גם כן עבר שדרוג מאסיבי והוא שוקל 6.2 ק"ג פחות מבדגם הקודם. נפח המנוע צמח בסמ"ק בודד, 1,833 סמ"ק כשקדח ומהלך הבוכנה שונו גם כן והם כעת 73*73  לעומת 74*71. המנוע מספק 125 כ"ס ב-5,500 סל"ד, לעומת 116 כ"ס בדגם הקודם, ו-17.3  קג"מ ב-4,500 סל"ד.

גרסת DCT, אוטומוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה, מצוידת בכיבוי מנוע בעצירה ובגרסה עם גיר רגיל ושישה הילוכים יש מצמד מוגבל החלקה. סך הכול גולדווינג החדש קל ב-48 ק"ג מהדגם הקודם: בעוד הדגם הקודם שקל 413 ק"ג, כעת גולדווינג בגרסת הבסיס שוקל 365 ק"ג. בגרסת תור המשקל הוא 379 ק"ג, כשגרסת תור עם DCT וכרית אוויר תעלה את המשקל ל-383 ק"ג.

הונדה מנצלים את הצגת הדגם החדש גם כדי ליישר קו בכל מה שקשור לטכנולוגיה, שהתקדמה משמעותית מאז הוצג גולדווינג בגרסתו האחרונה. האופנוע מציוד במפתח חכם המאפשר הנעה בלחיצת כפתור ופתיחה של המזוודות. יש מערכת מידע ובידור עם מסך TFT בגודל 7 אינץ' כשיש גם חיבור בלוטות' למכשיר הנייד והאופנוע מצויד גם ב- Apple CarPlayלבעלי האייפון.

מצטרף למאה ה-21

המנוע מצויד במצערת חשמלית המאפשרת בחירה בין ארבעה מצבי רכיבה: תור, ספורט, אקונומי (חסכון) וגשם. האופנוע החדש מצויד במערכת ABS מתקדמת יותר מדגם העבר ובמערכת בלימה משולבת. שיכוך המתלים ומערכת הבלימה המשולבת משתנים בהתאם למצב הרכיבה, כשאת עומס הקפיץ מאחור ניתן גם כן לשנות באופן חשמלי.  עוד בתחום העזרים האלקטרוניים מצויד האופנוע במערכת בקרת אחיזה, HTSC (Honda Selectable Torque Control) וגם מערכת לעזרה בזינוק בעליה, Hill Start Assist, המזהה מצב של זינוק בעלייה ומשאירה את הבלמים לחוצים כשלוש שניות נוספות לאחר השחרור. לקינוח יש גם משקף מתכוונן חשמלי וכמובן בקרת שיוט, כמתבקש בדגם תיור שכזה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד