האם שנת 2021 תהיה שנת השיא במכירת דו-גלגלי בישראל?

עומסי התנועה הבלתי נסבלים שכנעו רבים מבין מי שיש להם רישיונות נהיגה בדו-גלגלי לנטוש את המכונית ולקנות אופנוע או קטנוע.

בשבעת החודשים הראשונים של 2021 עלו על כבישי ישראל 13,564 אופנועים וקטנועים, ואם לא יחול שיבוש ממש משמעותי נראה שאנחנו בדרך לשנת השיא של כל הזמנים במכירת דו-גלגלי בישראל. כנראה שלא צריך להיות מדען גרעין כדי להבין שמה שמעיף את השוק הדו-גלגלי לשחקים הם עומסי התנועה הבלתי נסבלים על כבישי ישראל, ובנוסף לכך גם נטישת התחבורה הציבורית בגלל חשש מהידבקות בקורונה.

התוצאה היא זינוק מעניין בשני קצותיו של השוק הדו-גלגלי: קטנועים שימושים מחד, ואופנועים יקרים מאידך. קשה אמנם להתנבא לגבי חמשת החודשים הנותרים של 2021, ואפשר להעריך שברבעון האחרון יהיו מי שיעדיפו לדחות את קבלת הכלים שלהם כדי לזכות ברישוי 2022. אבל אם קצב המסירות לא יירד מעתה ועד לסוף השנה מ-1,300 כלים בחודש, בממוצע, אנחנו צפויים לחצות לראשונה מעולם את רף ה-20 אלף מסירות בשנה, וזה אחרי שנעקוף במהלך הדרך את השיא השנתי הקודם שעמד על 18,500 כלים (בשנת 2017).

הזינוק בשוק כולו לא ברך באותו אופן את כל היצרניות. ישנם מותגים – הונדה למשל – שכבר מסרו ב-7 החודשים הראשונים יותר כלים (1,877) מכפי שמסרו במהלך כל שנת 2020 ובכל שנת 2019 (1,847 ו-1,662 בהתאמה). אחרים – הארלי דווידסון ואינדיאן למשל – יצטרכו להתאמץ מאד כדי להתקרב להישגי השנה שעברה (רק 22 הארלי דוידסון לעומת 268 אשתקד, רק 14 אינדיאן לעומת 66).

את טבלת המותגים הישראלית מובילה, כרגיל, סאניאנג עם 3,019 מסירות (4,681 בסיכום 2020 כולה), ואחרי ימאהה שרשמה גידול מרשים ומסרה 2,587 כלים לעומת 2,825 בשנת 2019 כולה.

קימקו, שלישית בטבלה, מסרה בשבעת החודשים האלה 2,011 קטנועים, ואילו הונדה, כאמור, שיחקה אותה עם 1,877 מסירות. ק.ט.מ נחלשה מעט, ומסרה רק 669 אופנועים (לעומת כמעט 1,000 בסיכום 2020, אבל יש עוד זמן להשלים), ואת חמשת המקומות הבאים בטבלה תופסות קוואסאקי (602 מסירות), פיאג'יו (388), סוזוקי (285) ב.מ.וו. (280) והוסקוורנה (269).

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד