האם קאג'יבה בדרך לקאמבק?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
על פי דיווחים בעולם, יצרנית האופנועים האיטלקית שבבעלות משפחת קאסטליוני תחזור לחיים ותייצר אופנועים חשמליים

מי שהחל את ההיסטוריה הדו-גלגלית שלו בסוף שנות ה-80' ותחילת שנות ה-90' ודאי זוכר את אופנועי קאג'יבה, בפרט את האלפנט המגודל שהיה התשובה האיטלקית לספינות המדבר דוגמת ימאהה סופר טנרה והונדה אפריקה טווין,  לדו"ש הגדול T4 או את הפרימה הספורטיבי הדו-פעימתי הקטן.

אופנועי קאגי'בה לא נחלו הצלחה גדולה בארץ, וגם בעולם החברה עברה לא מעט תהפוכות והתפוגגה לאיטה לפני כעשור. כעת גוברות השמועות כי קאגי'בה עומדת לעשות קאמבק עוד השנה. תשכחו מדו"שים גדולים כמו האלפנט או רפליקות מסלול דו-פעימתיות כמו המיטו – קאג'יבה אמורה לחזור לחיים בתור מותג של אופנועים חשמליים.

על פי אחד המשקיעים של החברה שהתראיין למגזין MCN, כבר בתערוכת מילאנו הקרובה יוצגו שני דגמי קונספט חשמליים כדי לבחון את הקרקע, כשהגרסאות הסדרתיות אמורות להופיע כשנה לאחר מכן. קצב הפיתוח המהיר מרמז על כך כי אנשי MV אגוסטה יהיו אחראים בעיקר על העיצוב ופיתוח המכלולים ההיקפיים, אך המנועים והסוללות יגיעו מספקים חיצוניים. אותו משקיע מאשר זאת בראיון ומוסיף, כי נכון לעתה אין לחברה את האמצעים הכלכליים להשקיע בפיתוח טכנולוגיות שכאלו והיא מעדיפה לקנות רכיבים מוכנים מן המדף. לאור כך, יהיה מעניין לראות האם מתכננים בחברה שיתוף פעולה עם יצרניות אחרות המפתחות אופנועים חשמליים, למשל הארלי דייוידסון השוקדת גם היא על פיתוח אופנועים חשמליים, שלה ולקאג'יבה היסטוריה משותפת ארוכה.



ההיסטוריה של קאגי'בה קצרה יחסית אך מלאת תהפוכות. קאג'יבה נוסדה בשנת 1950 על ידי ג'יובאני קאסטליוני ושמה הוא למעשה חיבור ההברה הראשונה משמו ושם משפחתו של המייסד עם העברה הראשונה של העיר וארזה, בה נוסדה החברה. בתחילה עסק קאסטליוני בעסקי המתכות, אך בניו קלאודיו וג'יאפרנקו החליטו לשנות כיוון בשנת 1978 ולהתחיל לייצר אופנועים. בתחילה התבססו דגמי קאג'יבה על דגמי הארלי דייוידסון דו-פעימתיים, לאחר שרכשה את המפעל המשותף של הארלי ואארמאצ'י שמוקם גם הוא בעיר וארזה.

ההתפתחות של קאגי'בה הייתה מסחררת ובשנת 1985, שנתיים אחרי שהחלה להשתמש במנועים של דוקאטי היא גם רכשה אותה, ובהמשך בשנות ה-80' השתלטה גם על מוטו מוריני והוסקוורנה. לבסוף בשנת 1991 הגיעה גם תורה של MV אגוסטה לעבור לידי משפחת קאסטליוני. באמצע שנות ה-90' מכרה המשפחה את דוקאטי והחליטה להפוך את MV אגוסטה למותג העל של הקבוצה, עד אשר זה נרכש בשנת 2008 יחד עם קאג'יבה על ידי הארלי דייוידסון. אלא שבהארלי הבינו מהר מאד את הטעות שעשו וכבר לאחר שנה העמידו את קאג'יבה למכירה והיא נרכשה בחזרה יחד עם MV אגוסטה על ידי… קלאודיו קאסטליוני. סגירת מעגל.

מאז הלך ודעך המותג, קלאודיו קאסטליוני הלך לעולמו ובמשפחה העדיפו להתמקד בדגמי MV אגוסטה האקזוטיים. אחרי שיתוף פעולה קצר עם AMG שלא הצליח במיוחד ולא מעט טלטלות בשנים האחרונות, זקוקה משפחת קאסטליוני לדחיפה משמעותית לעסק המשפחתי. יתכן מאד שדווקא הכניסה לתחום החשמלי ההולך ותופס תאוצה ייתן לקבוצת MV אגוסטה את האוויר הנחוץ לנשימה, וימשוך אליה משקיעים חדשים.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד