האם הונדה CBX בדרך לקאמבק?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הונדה הגישה לרשם הפטנטים היפני איורים של מה שנראה כדגם חדש של אופנוע בעל שישה צילנדרים לרוחב. האם מדובר ביורש ל-CBX האגדי?

האם הונדה עומדת להחזיר את ה-CBX לחיים? במסמכים שהגישה החברה בפברואר השנה לרשם הפטנטים היפני נראים איורים של אופנוע לא מוכר, שמזכיר בצורתו את הדגם שייצורו הופסק בשנת 1982. הדמיון נובע בעיקר מהעובדה כי באיורים נראה מנוע שישה צילינדרים רוחבי – בדיוק כפי שהיה לאופנוע שנחשב בתקופתו לאחד המהירים והמתקדמים טכנולוגית.

על פי הערכות שונות ברשת, הונדה עשויה לחשוף פרטים על הכלי המדובר באופן רשמי בטווח של כמה חודשים מעכשיו. זאת בשל העובדה כי לאורך השנים, לא עברו יותר ממספר חודשים בין הרגע בו החברה הגישה מסמכים לרשם היפני ועד לרגע שבו הכריזה על דגם בייצור סדרתי או על דגם קונספט.

מכיוון שהחברה לא שחררה שום מידע רשמי לגבי הכלי, כל מה שניתן לעשות כעת הוא להריץ ספקולציות המבוססות על האיור התלת-ממדי של האופנוע. מבחינה חיצונית, הכלי התיאורטי הזה מזכיר במקצת את ה-Rnine T Racer של ב.מ.וו ומוסיף אספקטים מודרניים לעיצוב  בסגנון קפה רייסר, עם חצי פרניג מעוגל בעל משקף נטוי לאחור, קליפאונים במקום כידון ומושב יחיד.

מבחינת המנוע ושאר החלקיים המכאניים, כל השערה המבוססת על התרשימים תהיה ספקולציה מופרעת, ועל כן עדיף לחכות להכרזה של הבוסים הגדולים ביפן. אם באמת החברה תשיק את הכלי באופן מסחרי, הדבר אומר שהונדה תצטרך לפתח מנו חדש לגמרי, כן מנוע ששת הצילינדרים היחיד בו היא עושה שימוש בדגם הגולדווינג הוא בתצורת בוקסר. למעט הגולדווינג ודגמי סדרה K של ב.מ.וו לא קיימים עוד אופנועי שישה צילינדרים בייצור המוני כיום, כך אם אכן תייצר הונדה את האופנוע הנ"ל הוא יהיה מאד ייחודי בנוף הדו-גלגלי כיום, ומן הסתם לא זול כלל.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד